iltasyazilim
FD Üye
arkadaşlar bu yanlışı çok kişi yapıyo ve dayanamıyorum ben Tansiyonum çıkıyo, Dövesim geliyo, bu tür yanlışlkar bilinçsizce de olsa yapılmamalı
artık bu konuyu okuduktan sonra Allah ile tanrı kelimesi arasındaki farkı çok daha iyi anlıycanızdan eminim
Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardıbelki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardıama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ’’tengri’’ dedikleri zaman zatı uluhiyeti kasdediyorlardıbu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki ’ilah’ın fransızcadaki ’diyo’nun farscadaki ’huda’nın karşılığı olan bir kelimedir
Ama hiç bir zaman Cenabı Hakkın bütün Esmai Hüsnasını cami,ismi zat olan Allah kelimesinin karşılığı değildir
Allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zatı ecelli Ala akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan buduryani o Mabudu mutlak,Halıkı mutlak,Maksudu mutlak,Rezzakı mutlak,Barii mutlak,Cemili mutlak’tır
İlhesmai Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaAllah’ın(cc)ismi hass dır Allah dendiği anbu mabudu mutlak anlaşılır,ve vacibül vücud akla gelirama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelirtanrı kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafzi celale olan Allah kelimesi vacibül vucut un ismi hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilirfakat Allah yerinde değil
Allah cenabı Hakk ın Zatının has ismidirOnun için LÂ İLAHE İLLAllah diyoruzfakat la Allaha illAllah demiyoruzEvvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece Allah vardır deniliyor
Mevlid yazarı Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ’’Birdir Allah ondan artık tanrı yok’’ deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir
Buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı Allah yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemelihele günümüzde asla
artık bu konuyu okuduktan sonra Allah ile tanrı kelimesi arasındaki farkı çok daha iyi anlıycanızdan eminim
Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardıbelki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardıama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ’’tengri’’ dedikleri zaman zatı uluhiyeti kasdediyorlardıbu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki ’ilah’ın fransızcadaki ’diyo’nun farscadaki ’huda’nın karşılığı olan bir kelimedir
Ama hiç bir zaman Cenabı Hakkın bütün Esmai Hüsnasını cami,ismi zat olan Allah kelimesinin karşılığı değildir
Allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zatı ecelli Ala akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan buduryani o Mabudu mutlak,Halıkı mutlak,Maksudu mutlak,Rezzakı mutlak,Barii mutlak,Cemili mutlak’tır
İlhesmai Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaAllah’ın(cc)ismi hass dır Allah dendiği anbu mabudu mutlak anlaşılır,ve vacibül vücud akla gelirama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelirtanrı kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafzi celale olan Allah kelimesi vacibül vucut un ismi hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilirfakat Allah yerinde değil
Allah cenabı Hakk ın Zatının has ismidirOnun için LÂ İLAHE İLLAllah diyoruzfakat la Allaha illAllah demiyoruzEvvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece Allah vardır deniliyor
Mevlid yazarı Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ’’Birdir Allah ondan artık tanrı yok’’ deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir
Buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı Allah yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemelihele günümüzde asla