Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Ambulans Şöförü Olmak İçin Gereken Evraklar

Ambulans Şöförü Olmak İçin Gereken Evraklar
0
87

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Ambulans Şöförü İçin Gereken Arşiv,



Ambulans şoförü; 'Kullanacağı araca yerinde sürücü belgesine sahip, esas ilkyardım eğitimi sertifikası almış personel' olarak tanımlanıyor Ama bu yorumlama muğlâk olduğu için pratik olarak can sıkıntısı yaşanıyor

Ambulans şoförü kavramı birçok ülkede yok, ama bazı ülkelerde standart olarak uygulanıyor Hollanda ve Fransa ambulans şoförü çalıştıran ülkelere örnektir

Şoförden bilhassa kenti iyi tanıması bekleniyor, taksi şoförlüğü tecrübesi yardımsever oluyor Eğitim olarak da çoğunlukla 40 saatlik ileri ilkyardım eğitimi uygulanıyor Bu, ABD'de 'first responder' denilen ve itfaiyeci, polis gibi mesleklere verilen standartta oluyor

Ambulansı daha çok eğitim almış bu kişiler kullanıyor Sonradan isterse çalışarak ya da çalışmadan aracısız olarak 2 ve 3 kademe eğitimlere devam ediyor Bu Nedenle ambulanstaki pozisyonu yükseliyor, acil tıbbi girişimleri daha artı üstleniyor Fakat bu şekilde daha pozitif eğitim almış kişiler de ambulansı sürebiliyor Yani polis veya itfaiyede olduğu gibi ambulans personeli, ambulansta eğitimiyle orantılı olarak her işi yapabiliyor

Türkiye'de ise ambulansta şoför bulundurma zorunluluğu kaldırıldı İsteyen özel ve ulus ambulansları şoför çalıştırabilir Bu şoför, Sağlık Bakanlığı onaylı esas ilkyardım eğitiminde başarıya ulaşmak zorundadır

Ama isteyen özel ve halk kurumu, iş lisesi veya iş yüksekokulu mezunu ambulans personelinden de ambulansı kullanmasını isteyebilir Çünkü mevzuat buna uyumludur

Ambulans kazaları ya da hastanın sedyeden düşürülmesi gibi olayların sık yaşandığını belirten uzmanlar, şoför adaylarının açıklanmış bir eğitimden geçirilmesiyle bu nesil olumsuzlukların engellenebileceğini söylüyor

Ambulanslar ve Ivedi Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği; sadece 2 jurnal bir kursla alınan esas ilkyardım eğitimi sertifikası ve yerinde sürücü belgesine sahip olan herkesin ambulans şoförlüğü yapabilmesini öngörüyor

Ambulanslarda devir yapan ilk takviye ekibinin ayrılmaz bir üyesi olan şoförlerin, ileri sürüş tekniklerini taşıyan bir eğitime tabi tutulması, ambulans kazalarının daha eksik görülmesini; bilhassa hasta nakliye tekniklerini taşıyan daha ayrıntılı bir birincil destek eğitimi alması ise hastanın sedyeden düşürülmesi gibi gözden düşmüş olayları azaltacaktır

Üç kişiden oluşan ambulans ekibinde zaman zaman şoförlerin de hastaya müdahale etmek zorunda kaldığı görülmektedir Bu koşul, 2 günlük esas ilkyardım eğitimi yerine daha ileri seviyede bir birincil yardım eğitimi almaları gerektiğinin göstergesidir

Tüm dünya ambulans şoförü olarak, ivedi tıp teknisyeni veya paramedikleri çalıştırırken, ülkemizin de aynı şekilde uygulamaya geçmesi gerekir Bir Takım uzmanlar ise Türkiye'nin ambulans hizmetlerinde, keza ambulans kalitesi ayrıca de personel eğitimi yönünden Avrupa ülkelerine kıyasla iyi bir düzeyde olduğu görüşündeler

Güç hava ve yol koşullarında kazalar olur ve her kazaya ambulans gider Dolayısıyla ambulansın kaza yapması mümkündür ve başka ülkelerde de bu sorun vardır bu nedenle ambulanslar, kaza yapsa da personel ve hastanın muhtemel olabildiğince korunması için güvenlik standartları geliştirilmektedir Ülkemizde de çağdaş emniyet standartları kullanılıyor ve ambulans kazaları öteki ülkelere oranla çok artı yok

Sağlık Durumu Bakanlığı, hem halk hem de özel ambulans personeli için hizmet içi eğitimleri zorunlu tutmuştur Burada keza sedyeden hasta düşürmeyi önleyen tıbbi eğitimler keza de kazaları azaltmayı hedefleyen tehlikesiz sürüş eğitimleri laf konusudur Bu eğitimler, ülke genelinde yaygın olarak uygulanıyor Bu eğitimler doğru de olumsuz olaylar kayda değer ölçüde azalmıştır

sonuç olarak ülkemizde ambulans hizmetleri, hem kalite keza de personel eğitimi yönünden Avrupa ülkelerine kıyasla epeyce iyi düzeye gelmiştir ve hızla gelişmeye devam etmektedir

Ülkemizde önce yasal açığın kapatılması gerekmektedir Teknik eleman tanımlaması için Yükseköğretim Kurulu'nun bazı incelemeler yaptığı ve bundan böyle üniversitelerin de bu konuya daha fazla ilgi gösterdiği görülmektedir YÖK ülkemizdeki en büyük açığın, teknik eleman olduğunu kesintisiz dile getirmektedir

Meslek yüksek okulları bu konuda çok büyük yük taşıyor Hızlı saha çalışmasına yönelik bilginin maharet ile birleştiği donanımlı gençler Türkiyenin geleceğidir

Teknik eleman edebilmek için 2 takvim eğitim bölge öğrencilerimiz, eğitime devam edip 4 takvim fakülte mezunu olma hakkına da sahiptirler O süre bizlerin yapması gereken, gençlerimizi tembel ve işsiz beklemeye terk etmek yerine donanımlı bir Türkiye için hazırlamaktır

Çünkü eğitim olmadan, zeki çağ olarak tanımlanan günümüzde, ehil olmak ve meslek yerine getirmek imkânsızdır Devletin de bu okullardan mezun olan gençlerin istihdamı için önlem alması gerekir

Eğitimsiz ve düşük ücretli ara eleman yerine, meslek tanımı yapılmış teknik eleman çalıştırılmasının, işsizlikle uğraş açısından da anlamı olduğu görülmelidir *
 
858,478Konular
981,314Mesajlar
29,569Kullanıcılar
allytrSon üye
Üst Alt