
DEZAVANTAJLI ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÇABASI BİTMİYOR!
Söz konusu eğitim olunca dezavantajlı öğrencilerin geleceklerini kazanmak için daha çok gayret etmesi gerektiği görülüyor. MEB’in her sene hazırladığı rapora nazaran, ebeveynlerin eğitim durumunun öğrencilerin eğitimdeki başarısına olan tesiri sürüyor. Eğitimde yaşanan fırsat eşitsizliğine dikkat çeken Türkiye’nin birinci dijital okul platformu Life School da dezavantajlı öğrencilerin kaliteli eğitime ulaşmasının ehemmiyetini vurguluyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Eğitim Tahlil ve Kıymetlendirme Raporları Serisi’nde 2019’dan bu yana bir data dikkat çekiyor. Anne ve babalarının eğitim seviyesinin öğrencilerin akademik başarılarıyla yakından olan alakası yıllardır değişmiyor. O denli ki ebeveynlerin eğitim seviyelerinin öğrencilerin aldıkları merkezi imtihan puanları üzerinde manalı bir tesire sahip olduğu her sene raporlarla kanıtlanıyor. Rapor serisine nazaran 2019’dan beri anne babası daha eğitimli olan öğrenciler başka öğrencilere 120 puanlık fark atıyor. Eğitimdeki dezavantajın, bir ülkenin tüm gelişim ögelerine tesir ettiğini savunan Life School, bir toplumsal teşebbüs olarak eğitim müfredatına dayanak niteliğinde oluşturduğu akademiler ile hem hayatın olağan akışından uzak olan klasik eğitime hem de dezavantajlı öğrencilerin kaliteli eğitime erişim sorununa tahlil üretmeye çalışıyor.
Son PISA Raporu Dezavantajı Ortaya Koyuyor
2018 PISA Raporu’nda da MEB’in raporunu destekleyen nitelikte kıymetli bir çıktı yer alıyor. Son PISA bilgilerinde, bir evvelki PISA bilgilerine nazaran Türkiye’de tüm öğrencilerin muvaffakiyetini artırdığı fakat hali hazırda başarılı öğrencilerin başarısız öğrencilere nazaran daha fazla gelişim gösterdiği çıktısı dikkat çekiyor. Yıllardır çözülemeyen eğitim meselesinin dezavantajlı öğrencileri daha çok etkilediğine dikkat çeken Life School’a nazaran ortadaki uçurumun kapatılması ülkenin eğitim kalkınmasında atılması gereken birinci adım olmalı.
Dezavantajlı Öğrencilerin Kaliteli Eğitime Erişmesi Mümkün
Odaklanma mühletleri kısalan, problemin özüne direkt ve özet olarak girmeyi tercih eden Z jenerasyonu da ebeveynlerinin yaşadığı eğitimdeki fırsat eşitsizliğini deneyimliyor. Ayrıyeten kaliteli eğitime erişimde dezavantajlı öğrencilerin yaşadığı sorunun toplumda geniş çaplı bir tesir yarattığı da biliniyor. Toplumdan aldığını topluma geri kazandırma vizyonuyla hareket eden Life School da eğitimde tespit ettiği meselelere tahlil üretirken toplumsal teşebbüs özelliğiyle dezavantajlı öğrencilerin kaliteli eğitime erişiminin mümkün olduğunu savunuyor. Eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlayacak iş birliği çalışmaları gerçekleştiren Life School, öğrencilerin sadece öğrenme gereksinimlerinin değil öğrenme biçimlerinin de dijital dönüşümle değiştiğini belirtiyor. Okul müfredatına takviye akademilerini görsel ve kalıcı tesir yaratacak görüntüler formunda hazırlayan Life School eğitim anlayışı, öğrencilerin merakını canlı tutmayı eğitimde kilit taşı olarak görüyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı