iltasyazilim
FD Üye
Bugün tüm dünyayı etkisi altına almış büyük bir tehlike ile karşı karşıyayız Farkında bile olmadan adeta bir bataklığa sürüklenmemiz ve ne yazık tüm bu olanlara karşı seyirci kalmamız da problemin başka bir boyutunu oluşturuyor İşte bu büyük tehlikenin adı aşırı tüketim hastalığıdır
Aşırı tüketimin nedenlerini araştırmamızda çok büyük bir yarar vardırDurumu daha iyi anlayabilmek açısından öncelikle şu soruları kendimize sormalıyız: “Neden sahip olduklarımızla yetinmiyoruz?
Alışveriş yaptığımız şeyler neden çoğunlukta ihtiyacımız dışı şeyleri kapsar?İçinde bulunduğumuz tüketimi gerçekten bilinçli mi yapıyoruz? En önemlisi de bu “Aşırı tüketim hastalığına kapılarak doğaya ve hatta tüm dünyaya verdiğimiz tahribatın sonuçları nelerdir?Şimdi de bu sorulardan yola çıkarak bizim en çok işimize yarayacak cevapları bulalım Bununla beraber aşırı tüketime neden olan araçları yazmamız yerinde olacaktır ve şöyle sıralayabiliriz;
medya(tv),internet,radyo,gazete ve dergiler,Çevrede bulunan afiş vb sayılabilir
Bu araçların en etkilisi ve tehlikelisi şüphesiz ki medyadırSon yüzyılda internet ne kadar gelişme göstermiş olsa da medya ikna aracı bakımından daha güçlü bir araçtır Hem görsel hem de işitsel olarak topluma hitap ederek toplumu istekleri doğrultusunda kolayca yönlendirebilmek açısından bir avantaja sahiptir
Medyanın bugün tüm dünyada artık her evde bulunması ayrıca gelişen ticaret sektöründe işyeri ortamına da taşınması durumu daha ciddi hale getirmiştir
Medyada kullanılan psikolojik teknikler sayesinde çok kolay bir hedef sağlanmaktadır
Medyada en çok kullanılan pskolojik yöntemler şunlardır;
işitsel ve görsel olarak sürekli yapılan tekrarlamalar Bu sayede geçici hafızadan kalıcı hafızaya geçerek bireylerin düşünmeden kontrol altına almak ve tüketime kolayca teşvik edebilmektedirler
Cinseliği kullanarak ürünleri daha ilgi çekici kılmak Genelde kadın burada bir meta aracı niteliğindedir
Satılmak istenen ürünü elde etmenin mutluluk sağlayacağı koşulu empoze edilmeye çalışılır
Dolaylı olarak diziler ve filmler aracılığıyla da aşırı tüketime teşvik yapılır
Şimdi de aşırı tüketimin doğurduğu sonuçlara bakalım:
Doğal kaynakların aşırı tüketimiyle çevrede tahribatlara ayrıca çevrede bulunan canlılara zarar verilmesi
Üretim aşamasında oluşan çevre kirliliği küresel ısınma gibi ciddi sıkıntıların doğurmuş olması
Daha kısa sürede sunulan gıda vb yiyeceklerin sağlıklı olmaması ve insanlarda çeşitli hastalıklara sebebiyet vermesi ( Abd ‘de obezite, hormonlu gıdaların oluşturduğu diğer hastalıklar buna örnektir)
Aşırı tüketimin maddi durumu iyi olmayanları toplumda geri plana itilmesine neden olması ve doğurduğu olumsuz psikolojik sonuçlar
insanların kendi ihtiyaçlarına göre değil de yönlendirildiği şekilde hareket etmeleri toplumların geleceğinin tehlike altında olduğunun göstergesidir
Sonuç olarak; aşırı tüketim, aşırı hastalık demektir Sağlıklı bir yaşam için bilinçsizce tüketen değil, gerçekten ihtiyacının ne kadar ve ne olduğunu bilen toplumlar gerekir
Kaynakça:
Fotoğraf wwwzararlarıorg
Aşırı tüketimin nedenlerini araştırmamızda çok büyük bir yarar vardırDurumu daha iyi anlayabilmek açısından öncelikle şu soruları kendimize sormalıyız: “Neden sahip olduklarımızla yetinmiyoruz?
Alışveriş yaptığımız şeyler neden çoğunlukta ihtiyacımız dışı şeyleri kapsar?İçinde bulunduğumuz tüketimi gerçekten bilinçli mi yapıyoruz? En önemlisi de bu “Aşırı tüketim hastalığına kapılarak doğaya ve hatta tüm dünyaya verdiğimiz tahribatın sonuçları nelerdir?Şimdi de bu sorulardan yola çıkarak bizim en çok işimize yarayacak cevapları bulalım Bununla beraber aşırı tüketime neden olan araçları yazmamız yerinde olacaktır ve şöyle sıralayabiliriz;
medya(tv),internet,radyo,gazete ve dergiler,Çevrede bulunan afiş vb sayılabilir
Bu araçların en etkilisi ve tehlikelisi şüphesiz ki medyadırSon yüzyılda internet ne kadar gelişme göstermiş olsa da medya ikna aracı bakımından daha güçlü bir araçtır Hem görsel hem de işitsel olarak topluma hitap ederek toplumu istekleri doğrultusunda kolayca yönlendirebilmek açısından bir avantaja sahiptir
Medyanın bugün tüm dünyada artık her evde bulunması ayrıca gelişen ticaret sektöründe işyeri ortamına da taşınması durumu daha ciddi hale getirmiştir
Medyada kullanılan psikolojik teknikler sayesinde çok kolay bir hedef sağlanmaktadır
Medyada en çok kullanılan pskolojik yöntemler şunlardır;
işitsel ve görsel olarak sürekli yapılan tekrarlamalar Bu sayede geçici hafızadan kalıcı hafızaya geçerek bireylerin düşünmeden kontrol altına almak ve tüketime kolayca teşvik edebilmektedirler
Cinseliği kullanarak ürünleri daha ilgi çekici kılmak Genelde kadın burada bir meta aracı niteliğindedir
Satılmak istenen ürünü elde etmenin mutluluk sağlayacağı koşulu empoze edilmeye çalışılır
Dolaylı olarak diziler ve filmler aracılığıyla da aşırı tüketime teşvik yapılır
Şimdi de aşırı tüketimin doğurduğu sonuçlara bakalım:
Doğal kaynakların aşırı tüketimiyle çevrede tahribatlara ayrıca çevrede bulunan canlılara zarar verilmesi
Üretim aşamasında oluşan çevre kirliliği küresel ısınma gibi ciddi sıkıntıların doğurmuş olması
Daha kısa sürede sunulan gıda vb yiyeceklerin sağlıklı olmaması ve insanlarda çeşitli hastalıklara sebebiyet vermesi ( Abd ‘de obezite, hormonlu gıdaların oluşturduğu diğer hastalıklar buna örnektir)
Aşırı tüketimin maddi durumu iyi olmayanları toplumda geri plana itilmesine neden olması ve doğurduğu olumsuz psikolojik sonuçlar
insanların kendi ihtiyaçlarına göre değil de yönlendirildiği şekilde hareket etmeleri toplumların geleceğinin tehlike altında olduğunun göstergesidir
Sonuç olarak; aşırı tüketim, aşırı hastalık demektir Sağlıklı bir yaşam için bilinçsizce tüketen değil, gerçekten ihtiyacının ne kadar ve ne olduğunu bilen toplumlar gerekir
Kaynakça:
Fotoğraf wwwzararlarıorg