Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Astarı yüzünden pahalı: İkinci el araçlar bu kurnazlıklarla daha pahalıya satılıyor

Astarı yüzünden pahalı: İkinci el araçlar bu kurnazlıklarla daha pahalıya satılıyor
0
72

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
Otomotivde%2DOTV%2Dindirimi%2Dgeldi%2DHangi%2Darac%2Dne%2Dkadar%2Doldu%2D212280%2Ejpg

Otomotiv pazarında salgınla birlikte baş gösteren stok sorunu boyut değiştirdi. Ara veren üretim tesislerinin yeniden çarkları döndürmesi artan talebi karşılamasa da tüketici yeni bir araç almak için oldukça istekli davranıyor. Fabrikaların üretim startına kademeli olarak başlaması araç, sektör için olumlu ama talep için oldukça düşük.

BEKLEMEK İSTEMEYEN FATURASINI ÖDÜYOR

Bayi ortalama 10 araç çekebilecekken şimdilik sadece bunun 5’ini showroomlarına koyabiliyor. Hal böyle olunca tüketici de yeni bir araç almak için ya uzun bir bekleyişe soyunuyor ya da ikinci ele yöneliyor. Bu tarafta da en dikkat çeken sorunlardan biri sıfır fiyatından daha pahalıya satılan ‘sıfır ikinci eller’.



Aracın bayideki sıfır fiyatı 200 bin lira iken, her hangi bir ikinci el araç galerisinde 220-230 bin liralara ilana koyuluyor. Tüketici bayide bulamadığı sıfır aracı bu sefer buralardan tedarik etmek istiyor. Bu sefer de fazla beklemenin bedelini nakit olarak ödüyor.

PİYASANIN ÇİVİSİ ÇIKTI

Öte yandan ikinci el araç tarafında da fiyatlar deyim yerindeyse uçtu gitti. 50-100 bin lira arasında 10 yaşında temiz araç bulmak neredeyse mümkün değil. Düşük kilometre ise kalmadı. 100-150 bin kilometreler artık düşük kabul ediliyor. Düşen faizlerle birlikte ayağını yerden kesmek isteyen tüketici burada da fahiş bir şekilde artan fiyatlarla karşılaşıyor. Hasarlı hasarsız bakmaksızın 2020 başlarında 50 bin lira olan araç, şimdi 100 bin liradan bile alıcı buluyor. Böylece yollarda hem güvensiz hem de yaşlı araç sayısı her geçen gün artış gösteriyor. 

Tüm dünyada hızla yayılan koronavirüse karşı herkes kendi çapında gereken önlemleri almaya çalışırken virüs ikinci el ilanlara da sıçradı.

BÜTÇE AĞIR HASARLI OTOMOBİLE YETİYOR

Bir dönem gerçekleşen hurda indirimiyle birlikte birçok yaşlı araç emekliye ayrılırken, biten teşvik ve destekler yeni bombaların yola çıkmasına neden oluyor. Bunun önüne geçilmez ise alım gücü gün geçtikçe düşen tüketicinin sıfır otomobil hayali gerçek bir hayale dönüşecek.



Sıfırı alamayan tüketici de bütçesinin yettiği nasıl toplandığı belli olmayan ağır hasarlı araçları tercih etmeye başlayacak hatta başladı bile. 50 bin lira bütçesi olan tüketici yine yaşlı ve hasarlı ikinci elleri favoriye almaya devam edecek.

Bütçeye göre düşük kilometreli araç bulmak artık hayal oldu. İkinci el sektörünün oldukça hızlanmasıyla birlikte her mahalleye araç ekspertizleri açılmaya başlandı. İkinci el aracını satmak için elden geçiren tüketici ya da bazı galericiler yaptığı masrafa göre kilometre düşürüyor. 10-15 yaşındaki aracına yeniden motor yapan tüketici de aracını bu sefer sıfır ile bir tutuyor. Sonra da kilometre düşürme yöntemini seçiyor. Bazı araç ekspertizleri de anlaşmalı hareket ediyor. Değişen parçaya orijinal, komple boyalı parçalara da lokal boya teşhisi koyabiliyor.

Murat Şahsuvaroğlu: Fiyatlar Eylül’e kadar böyle gider 



Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, piyasada sıfır araç bulunurluğunun eylülde artmasını beklediklerini ifade ederek, “Çünkü fabrikalar, yan sanayi ve tedarik zinciri ancak eski hızına eylül ayı ile birlikte ulaşabilir. Bu 1-2 aylık bir zaman. Bu zaman diliminden sonra istenilen aracın 1-2 ay beklenmeden bulunabileceğini öngörüyorum. Dolayısıyla sıfır araç bulunurluğu yeteri seviyeye geldikten sonra ikinci elde de bir fiyat dengelenmesi olur” dedi.

Şuayip Alabay /Yeni Şafak
 

Similar threads

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, piyasada sıfır araç bulunurluğunun eylülde artmasını beklediklerini ifade ederek, "Çünkü fabrikalar, yan sanayi ve tedarik zinciri ancak eski hızına eylül ayı ile birlikte ulaşabilir. Bu 1-2 aylık bir zaman...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri Derneğinin (ODD) 2'nci el online pazar raporundan derlediği bilgilere göre, 2019 eylül ayında sıfır binek ve hafif ticari araç pazarındaki satışlar geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 82 arttı. İlk 9 aylık dönemde ise geçen senenin aynı dönemine göre...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
İkinci elde talebin yükselmesi fiyatların da aşırı artması kayıt dışı satış oranını neredeyse yüzde 50’lere çıkardı. 3,5 milyon aracın kayıt dışı satıldığı ikinci el pazarında bireysel olarak online kanallar üzerinden 3’den fazla araç ilanı çıkan 300 bin kişi tespit edildi. Al-satçıları kıskaca...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
Fiyat grafiğinde de süratli bir yükseliş başlayınca tüketici ikinci eli yatırım fırsatına dönüştürdü. Böylelikle ayağımı yerden kessin devri de sona erdi. EBS Danışmanlık dataları de yükselen talebi ortaya koydu. 2018 nazaran yüzde 40 artan talep, ikinci eli 7.7 milyon adede taşıdı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
Koronavirüs sonrasında olağanlaşma adımlarıyla birlikte ikinci el araç fiyatlarında fevkalâde artış yaşanırken, araba bayilerinde bulunmayan sıfır araçlar, yatak, yorgan mağazalarında 50 bin lira karla satılmaya başlandı. Bayiler ‘satılık araç yok’ derken aslında depolarda araçların bulunduğu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
858,499Konular
982,572Mesajlar
30,322Kullanıcılar
yusufxddSon üye
Üst Alt