iltasyazilim
FD Üye
Atipik otizm
Atipik otizm nedir?
Bu tanı çocuk emin bir teşhis alamadığı, lakin pekçok alanda gelişim bozukluğu gösterdiği süre söz konusudur (PDDNOS) olarak adlandırılır
Atipik yaygın gelişimsel bozuklukolarak da isimlendirilen bu grup, tamamen tanısal ölçütleri karşılamayan lakin otistik belirtiler de bildiren bir gruptur Atipik otizm,otizm yada Asperger sendromunun bazı özelliklerinin görünüp bazılarının görünmemesi durumunda,öteki bir değişle kuşkulu durumlarda konulan tanıdır Iki Taraflı toplumsal etkileşimde ağır ve yaygın gelişimsel bozukluk görülür Sözel ve sözel olmayan irtibat becerilerinin gelişmesinde bozukluk veya bayağı tavır, ilgi ve faaliyetler mevcuttur öte yandan özgül bir Yaygın Gelişimsel Bozukluk, Şizofreni, Şizotipal Karakter Bozukluğu veya Utangaç Kişilik Bozukluğu için tanı ölçütleri tamamiyle karşılanmamaktadır Gözlenen semptomlar tanı ayarlamak için yetersiz kaldığında vaka bu kategoriye dahil edilir
Atipik otizm; dil ve sosyal iletişimle ilgili sorunlar, dilin amaca yönelik kullanımındaki problemler, aşırı çekingenlik, fazla mahçupluk, gündelik ve özel yaşamında kesin ilkelere aşırı sadakât gibi durumlarla kendini gösterebilir İlerleyen yaşla tanı değişebilir ve şart bir kişilik özelliğine dönüşebilir Otistik belirtiler zamanla kaybolabilir; iyi eğitimle ve elverişli şartlarda durum iyice normale dönebilir Bu açıdan, erken tanı ve tedaviye çabuk geçiş yük taşır Ağır formu yoktur ve hafif otizmden ayrılması zordur böylece olağan gelişimin bir parçası olarak görülebilir
Otistik davranışlar belirli durumlarda (zorlanma) açığa çıkacak şekilde maskelenebilir veya öbür görünümler aşağı gizlenebilir (örneğin yalancı dışa dönüklük) Espri duygusunu kavrayış ve ifade etmede, karşısında cinsle ilişki ilk kez elde etmek üzere insan ilişkilerinde hep önemli sorunlar yaşanır Dil sorunu varsa bile kısa sürelidir, sonuç olarak akıcı gramer ve fonoloji ile konuşurlar Kendine hasar verici davranışlar görülmez Belirtilerin şiddeti ve bir araya geliş yoğunluğu, toplumsal yaşayış ve düzeni bozacak bir sınırı aşmaz Fakat, bu çocukların da tam otizm belirtileri belirten çocuklarla eşit eğitim almaları gerekmektedir
Seçme Parça *
Atipik otizm nedir?
Bu tanı çocuk emin bir teşhis alamadığı, lakin pekçok alanda gelişim bozukluğu gösterdiği süre söz konusudur (PDDNOS) olarak adlandırılır
Atipik yaygın gelişimsel bozuklukolarak da isimlendirilen bu grup, tamamen tanısal ölçütleri karşılamayan lakin otistik belirtiler de bildiren bir gruptur Atipik otizm,otizm yada Asperger sendromunun bazı özelliklerinin görünüp bazılarının görünmemesi durumunda,öteki bir değişle kuşkulu durumlarda konulan tanıdır Iki Taraflı toplumsal etkileşimde ağır ve yaygın gelişimsel bozukluk görülür Sözel ve sözel olmayan irtibat becerilerinin gelişmesinde bozukluk veya bayağı tavır, ilgi ve faaliyetler mevcuttur öte yandan özgül bir Yaygın Gelişimsel Bozukluk, Şizofreni, Şizotipal Karakter Bozukluğu veya Utangaç Kişilik Bozukluğu için tanı ölçütleri tamamiyle karşılanmamaktadır Gözlenen semptomlar tanı ayarlamak için yetersiz kaldığında vaka bu kategoriye dahil edilir
Atipik otizm; dil ve sosyal iletişimle ilgili sorunlar, dilin amaca yönelik kullanımındaki problemler, aşırı çekingenlik, fazla mahçupluk, gündelik ve özel yaşamında kesin ilkelere aşırı sadakât gibi durumlarla kendini gösterebilir İlerleyen yaşla tanı değişebilir ve şart bir kişilik özelliğine dönüşebilir Otistik belirtiler zamanla kaybolabilir; iyi eğitimle ve elverişli şartlarda durum iyice normale dönebilir Bu açıdan, erken tanı ve tedaviye çabuk geçiş yük taşır Ağır formu yoktur ve hafif otizmden ayrılması zordur böylece olağan gelişimin bir parçası olarak görülebilir
Otistik davranışlar belirli durumlarda (zorlanma) açığa çıkacak şekilde maskelenebilir veya öbür görünümler aşağı gizlenebilir (örneğin yalancı dışa dönüklük) Espri duygusunu kavrayış ve ifade etmede, karşısında cinsle ilişki ilk kez elde etmek üzere insan ilişkilerinde hep önemli sorunlar yaşanır Dil sorunu varsa bile kısa sürelidir, sonuç olarak akıcı gramer ve fonoloji ile konuşurlar Kendine hasar verici davranışlar görülmez Belirtilerin şiddeti ve bir araya geliş yoğunluğu, toplumsal yaşayış ve düzeni bozacak bir sınırı aşmaz Fakat, bu çocukların da tam otizm belirtileri belirten çocuklarla eşit eğitim almaları gerekmektedir
Seçme Parça *