iltasyazilim
FD Üye
FİHİBİSMİLLAHİ
AYET EL KÜRSİ
BAKARA SURESİ 255 AYET
Allahü la ilahe illa hüvel hayyül kayyum
Allah, O’ndan başka İlah yoktur; O, Haydır Kayyumdur
Ledünni manası;
Allah’u Teala sonsuzluğun tek Hakimidir Sonsuzluk tektir İki veya daha fazla sonsuzluk olmaz sonsuzluk bölünemez bölünse sonsuzluk olmazdı Allah, tek sonsuzluğun tek İlahıdır Allah, nihayetsiz Hayat sahibi ve sonsuzlukta daima var olandır Allah, varlığı sonsuz olan İlahtır Bu sebepten sonsuzluğun içinde var olanları sayısız Esmalarından yaratıp, ihatasına almıştır Dilediğine hayat ve varlık bahşetmiştir Genel manada bu hal Allah’ın halen Ama da olduğunun delilidir Allah’ın sonsuz varlığı, Esmalarından yarattıklarını kuşatması ve onlara istiva etmesi Kayyumuyetidir O her an Kayyumdur var olandır Allah’ın sonsuz varlığının dahilinde bulunan, Kainat ve Kainatın içindekiler Allah’ın varlığının yanında bir elektron tanesi kadar yer tutmaz
la te'huzühu sinetüv vela nevm
O’nu uyuklama ve uyku tutmaz
Ledünni manası;
Allah her an bir şen’dedir Her an Yaratma halindedir Sonsuzluğu her an kontrol eder ve muhafazası altında tutar Yarattığı her zerre de, Allah’ın Esmaları ve İradesi vardır Allah’tan izinsiz hiçbir varlık hayat bulamaz, hareket edemez Her varlığın aslı onundur, Onun bir şen’idir Her an yaratır her an mahveder Her an yarattıkların; halini, şekillerini, renklerini, ebatlarını, gelişimlerini, canlı varlıkların hayatlarını, ölümlerini, geri esmalara dönüşmelerini vs OL emrinin altında irade buyurur Bu sebepten bir an bile dalgınlıktan münezzehtir
lehu ma fis semavati ve ma fil ard
Göklerde ve yerlerde ne varsa hepsi O’nun dur
Ledünni manası;
Mülk Allah’ındır Yerlerin, göklerin ve arasındakilerin sahibi, Yaratıcısı O dur Her varlık, Allah’ın öz varlığından zuhur etmiş, Allah’ın esma ve sıfatlarından yine Allah tarafından yaratılmıştır Dünyada mülkiyetlere sahiplenenler zan ve vehim içindedir Hiç kimse, Allah’a dönüşlerinde hiçbir dünya varlığını yanına alıp götüremez Mülk Allah’a itaat eder O’ nun emrindedir
men zellezı yeşfeu ındehu illa bi iznih
İzni olmadan O nun katında kim şefaat edebilir?
Ledünni manası;
Allah’u Teala yerleri gökleri ve arasındakileri yaratmayı diledikten sonra o varlıklara vücut halini almadan önce ve sonra daima kendisine itaat emri ve bilincini vermiştir Fussilet suresi – 11 de şöyle buyurur;
“sonra duman halindeki göğe yöneldi, ona ve yerlere: isteyerek veya istemeyerek gelin! dedi İkiside ( yerler ve gökler ) isteyerek geldik dediler
Bu Ayette de görüldüğü gibi yerler, gökler ve arasındaki her varlık istese de istemese de Yaratıcısına itaat halindedir İnanmayanlar itaat etmediklerini sanırlar Oysa onların varlıklarının yaratılışları itaat halindedir fark edemezler Doğarlar, büyürler, ölürler, vücut yapıları hücreler üretir, kalpleri çalışır, kan akışları sürer, istemese de görürler, duyarlar Bu hal fıtri itaat tır, buna engel olamazlar Hayattaki ve sonraki halleri onların düşüncelerinin istemediği, yaratılışlarının Allah’ın emrine uyduğu, isteyerek veya istemeyerek itaatlarıdır “Allah dilemezse siz dileyemezsiniz ayeti gereği Allah’tan izinsiz, habersiz hiçbir dilek, istek hal ve hareket Kainatta yaratılmamıştır
ya'lemü ma beyne eydıhim ve ma halfehüm
O Kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir
Ledünni manası;
Allah’u Teala nın kulları sadece İnsanlar değildir Kainatta yaratılmış olan her varlık O’nun kullarıdır Gezegenler, güneşler, yıldızlar, hayvanlar, bitkiler, , cinler ve lainler hepsi O nun kullarıdır Allah cc Ama halindeyken tüm yaratacağı kulları İrade buyurup kaderlerini de beraber planlamıştır ve bu planlamayı levhi mahfuzda sıralamıştır Bununla beraber her varlığa istiva etmiştir İşte bu sebepten her yaratılmışın “İnna lillah ve İnna ileyhi raciun ( Allah’tan geldik Allah’a döneceğiz ) sürecindeki ahvaline Allah vakıftır, haberdardır
ve la yühıytune bi şey'im min ılmihı illa bi ma şa'
O’nun bildirdikleri dışında varlıklar O’nun ilminden hiç bir şeyi bilemezler
Ledünni manası;
Allah’u Teala Elest gününde tüm İnsanlara hitap etmiş ve ahitleşmiştir Araf suresinin 172 ayeti bunun açık delilidir Ayrıca, Adem aynasında, bütün eşyanın yani yaratılmış her şeyin ilimlerini de, Kendi Esmalarının ilimlerinden aktarmıştır Bunun açık delilide Bakara suresinin 31 ayetidir Allah Adem e bütün esmaları öğretti
Allah’ın her Esmasının kendine has bir ilmi vardır İnsan Kainatta Allah’ın halifesi olması sıfatıyla bu ilimleri öğrenmiştir Dünya hayatına gelen insanlarda bu ilimler GEN’lere kaydedilmiştir İbadet ve zikirlerle GEN’lerdeki ilimler hatırlanır Allah diğer yaratılmış varlıklara da dilediği kadar ilim öğretmiştir Bunların dışındaki ilimler Allah’a aittir
vesia kürsiyyühüs semavati vel ard
O’nun Kürsisi gökleri ve yerleri içine alır
Ledünni manası;
Kürsi Allah’ın saltanatını sürdürdüğü kudretleriyle hakim olduğu mahal anlamındadır Bu da sonsuzluk onun Kürsisi demektir
Allah’ın Kürsisinin Yerleri ve gökleri yani kainatı içine alıp ihata etmesi, kuşatması Allah’ın halen AMA halinde olduğunun delilidir Yani Kürsi Allah’ın Ama halidir Hz Ali bu ilmi bildiği için, Hz Peygamber sav Efendimizin “Allah şimdide Ama’dadır sözüne hitaben “elan öyledir ya Resulullah demiştir İşte biz insanlar ve diğer yaratılmış varlıklar O’nun Kürsisi içinde bir araya getirilmiş, O’nun Esmalar topluluğuyuz Bu bilinci kaybetmeden ibadet ve zikir edenler Allah’a hemen ulaşır Velilerin her an Allah’ı unutmaması bu hali daima yaşadıkları içindir O’nun Kürsisi içinde O’na itaat ve secde etmemek ne kadar büyük cahillik…
ve la yeudühu hıfzuhüma ve hüvel alıyyül azıym
Onları koruyup gözetmek O’na zor gelmez O yücedir, azimdir
Ledünni manası;
Yaratılan her varlık ve İnsan Allah’ın kürsisi dahilindedir dolayısıyla her varlık Allah’ın muhafazası altındadır Bu muhafazanın bilincinde olmak İnsanlara huzur ve güven verir Kaderlerinde olan bazı musibetler bu bilinçte olan imanlı İnsanlara en hafiflemiş halde isabet eder Allah bizim daima bu bilinçte olmamızı temenni eder, kürsinin içinde olduğunun bilincinde olanlar Allah’a ererler, velilerden olurlar Allah’la kul arasında perde yoktur Kulun kendi cehaleti Allah’a perdedir İşte İslam bunun içindir İslam ilimdir İslam Allah’a tez ulaşma kapısıdır Zaten O’nun Kürsisindeyiz bilinçli olarak Kürside olmak, “ Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu ikazını anlayıp Allah’a yönelmektir
Allah’a emanet olun
Allah’ın Kürsisinde olduğunuzu hatırlayın
Bizleri de dualarınızda unutmayın
AYET EL KÜRSİ
BAKARA SURESİ 255 AYET
Allahü la ilahe illa hüvel hayyül kayyum
Allah, O’ndan başka İlah yoktur; O, Haydır Kayyumdur
Ledünni manası;
Allah’u Teala sonsuzluğun tek Hakimidir Sonsuzluk tektir İki veya daha fazla sonsuzluk olmaz sonsuzluk bölünemez bölünse sonsuzluk olmazdı Allah, tek sonsuzluğun tek İlahıdır Allah, nihayetsiz Hayat sahibi ve sonsuzlukta daima var olandır Allah, varlığı sonsuz olan İlahtır Bu sebepten sonsuzluğun içinde var olanları sayısız Esmalarından yaratıp, ihatasına almıştır Dilediğine hayat ve varlık bahşetmiştir Genel manada bu hal Allah’ın halen Ama da olduğunun delilidir Allah’ın sonsuz varlığı, Esmalarından yarattıklarını kuşatması ve onlara istiva etmesi Kayyumuyetidir O her an Kayyumdur var olandır Allah’ın sonsuz varlığının dahilinde bulunan, Kainat ve Kainatın içindekiler Allah’ın varlığının yanında bir elektron tanesi kadar yer tutmaz
la te'huzühu sinetüv vela nevm
O’nu uyuklama ve uyku tutmaz
Ledünni manası;
Allah her an bir şen’dedir Her an Yaratma halindedir Sonsuzluğu her an kontrol eder ve muhafazası altında tutar Yarattığı her zerre de, Allah’ın Esmaları ve İradesi vardır Allah’tan izinsiz hiçbir varlık hayat bulamaz, hareket edemez Her varlığın aslı onundur, Onun bir şen’idir Her an yaratır her an mahveder Her an yarattıkların; halini, şekillerini, renklerini, ebatlarını, gelişimlerini, canlı varlıkların hayatlarını, ölümlerini, geri esmalara dönüşmelerini vs OL emrinin altında irade buyurur Bu sebepten bir an bile dalgınlıktan münezzehtir
lehu ma fis semavati ve ma fil ard
Göklerde ve yerlerde ne varsa hepsi O’nun dur
Ledünni manası;
Mülk Allah’ındır Yerlerin, göklerin ve arasındakilerin sahibi, Yaratıcısı O dur Her varlık, Allah’ın öz varlığından zuhur etmiş, Allah’ın esma ve sıfatlarından yine Allah tarafından yaratılmıştır Dünyada mülkiyetlere sahiplenenler zan ve vehim içindedir Hiç kimse, Allah’a dönüşlerinde hiçbir dünya varlığını yanına alıp götüremez Mülk Allah’a itaat eder O’ nun emrindedir
men zellezı yeşfeu ındehu illa bi iznih
İzni olmadan O nun katında kim şefaat edebilir?
Ledünni manası;
Allah’u Teala yerleri gökleri ve arasındakileri yaratmayı diledikten sonra o varlıklara vücut halini almadan önce ve sonra daima kendisine itaat emri ve bilincini vermiştir Fussilet suresi – 11 de şöyle buyurur;
“sonra duman halindeki göğe yöneldi, ona ve yerlere: isteyerek veya istemeyerek gelin! dedi İkiside ( yerler ve gökler ) isteyerek geldik dediler
Bu Ayette de görüldüğü gibi yerler, gökler ve arasındaki her varlık istese de istemese de Yaratıcısına itaat halindedir İnanmayanlar itaat etmediklerini sanırlar Oysa onların varlıklarının yaratılışları itaat halindedir fark edemezler Doğarlar, büyürler, ölürler, vücut yapıları hücreler üretir, kalpleri çalışır, kan akışları sürer, istemese de görürler, duyarlar Bu hal fıtri itaat tır, buna engel olamazlar Hayattaki ve sonraki halleri onların düşüncelerinin istemediği, yaratılışlarının Allah’ın emrine uyduğu, isteyerek veya istemeyerek itaatlarıdır “Allah dilemezse siz dileyemezsiniz ayeti gereği Allah’tan izinsiz, habersiz hiçbir dilek, istek hal ve hareket Kainatta yaratılmamıştır
ya'lemü ma beyne eydıhim ve ma halfehüm
O Kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir
Ledünni manası;
Allah’u Teala nın kulları sadece İnsanlar değildir Kainatta yaratılmış olan her varlık O’nun kullarıdır Gezegenler, güneşler, yıldızlar, hayvanlar, bitkiler, , cinler ve lainler hepsi O nun kullarıdır Allah cc Ama halindeyken tüm yaratacağı kulları İrade buyurup kaderlerini de beraber planlamıştır ve bu planlamayı levhi mahfuzda sıralamıştır Bununla beraber her varlığa istiva etmiştir İşte bu sebepten her yaratılmışın “İnna lillah ve İnna ileyhi raciun ( Allah’tan geldik Allah’a döneceğiz ) sürecindeki ahvaline Allah vakıftır, haberdardır
ve la yühıytune bi şey'im min ılmihı illa bi ma şa'
O’nun bildirdikleri dışında varlıklar O’nun ilminden hiç bir şeyi bilemezler
Ledünni manası;
Allah’u Teala Elest gününde tüm İnsanlara hitap etmiş ve ahitleşmiştir Araf suresinin 172 ayeti bunun açık delilidir Ayrıca, Adem aynasında, bütün eşyanın yani yaratılmış her şeyin ilimlerini de, Kendi Esmalarının ilimlerinden aktarmıştır Bunun açık delilide Bakara suresinin 31 ayetidir Allah Adem e bütün esmaları öğretti
Allah’ın her Esmasının kendine has bir ilmi vardır İnsan Kainatta Allah’ın halifesi olması sıfatıyla bu ilimleri öğrenmiştir Dünya hayatına gelen insanlarda bu ilimler GEN’lere kaydedilmiştir İbadet ve zikirlerle GEN’lerdeki ilimler hatırlanır Allah diğer yaratılmış varlıklara da dilediği kadar ilim öğretmiştir Bunların dışındaki ilimler Allah’a aittir
vesia kürsiyyühüs semavati vel ard
O’nun Kürsisi gökleri ve yerleri içine alır
Ledünni manası;
Kürsi Allah’ın saltanatını sürdürdüğü kudretleriyle hakim olduğu mahal anlamındadır Bu da sonsuzluk onun Kürsisi demektir
Allah’ın Kürsisinin Yerleri ve gökleri yani kainatı içine alıp ihata etmesi, kuşatması Allah’ın halen AMA halinde olduğunun delilidir Yani Kürsi Allah’ın Ama halidir Hz Ali bu ilmi bildiği için, Hz Peygamber sav Efendimizin “Allah şimdide Ama’dadır sözüne hitaben “elan öyledir ya Resulullah demiştir İşte biz insanlar ve diğer yaratılmış varlıklar O’nun Kürsisi içinde bir araya getirilmiş, O’nun Esmalar topluluğuyuz Bu bilinci kaybetmeden ibadet ve zikir edenler Allah’a hemen ulaşır Velilerin her an Allah’ı unutmaması bu hali daima yaşadıkları içindir O’nun Kürsisi içinde O’na itaat ve secde etmemek ne kadar büyük cahillik…
ve la yeudühu hıfzuhüma ve hüvel alıyyül azıym
Onları koruyup gözetmek O’na zor gelmez O yücedir, azimdir
Ledünni manası;
Yaratılan her varlık ve İnsan Allah’ın kürsisi dahilindedir dolayısıyla her varlık Allah’ın muhafazası altındadır Bu muhafazanın bilincinde olmak İnsanlara huzur ve güven verir Kaderlerinde olan bazı musibetler bu bilinçte olan imanlı İnsanlara en hafiflemiş halde isabet eder Allah bizim daima bu bilinçte olmamızı temenni eder, kürsinin içinde olduğunun bilincinde olanlar Allah’a ererler, velilerden olurlar Allah’la kul arasında perde yoktur Kulun kendi cehaleti Allah’a perdedir İşte İslam bunun içindir İslam ilimdir İslam Allah’a tez ulaşma kapısıdır Zaten O’nun Kürsisindeyiz bilinçli olarak Kürside olmak, “ Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu ikazını anlayıp Allah’a yönelmektir
Allah’a emanet olun
Allah’ın Kürsisinde olduğunuzu hatırlayın
Bizleri de dualarınızda unutmayın