MEB Bakanı Mahmut Özer, Türkiye eğitim sistemi hakkında konuştu. PISA ve TIMSS üzere memleketler arası araştırmaların sonuçlarına bakın. Türkiye her girdiği döngüde hem puanlarını hem de dünya sıralamasında daima sıralamasını yükselterek çıktı.”
Eğitimin Demokratikleşmesi
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Gölbaşı Mogan Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’nde düzenlenen merasimde yaptığı konuşmada Türkiye’nin son yirmi yılda eğitimin yanında tüm alanlarda vatandaşların kitlesel olarak hizmete kavuştuğu bir periyot olduğunu vurgulayarak, “Son yirmi yıl, üç boyutlu bir gelişmeye tekabül ediyor. Birincisi kitleselleşme; eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarının artması için önemli bir seferberlik kıssası. Eğitimin demokratikleşmesi; eğitimin önündeki başörtüsü yasağından katsayı uygulamasına kadar, öğrencilerin seçmeli ders taleplerinin karşılanmasına kadar tüm alanlarda antidemokratik uygulamaların kaldırıldığı ve demokratik taleplere demokratik karşılıkların üretildiği bir periyot. Üçüncü boyut ise bu ikisi yapılırken her vakit kalite odaklı yapılmış olması… Zira öğrenci sayınızı iki kat, üç kat artırırken kalitenizi de daima güzelleştirebilmek o denli her ülkenin başarabildiği bir muvaffakiyet öyküsü değil. İşte Türkiye bunu başardı.” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye Eğitimde Dünya Sıralamalarının Üstünde
Geçmişteki eğitim tartışmalarına bakıldığında imkân verilmeden suçlamaların olduğu bir periyodun yaşandığına işaret eden Özer, imkân vermeden sorgulama, suçlama periyodundan her türlü imkânın verildiği ve hiçbir ayrımcılığın yapılmadığı bir eğitim periyoduna tanıklık ettiklerini kaydetti. Özer konuşmasına şöyle devama etti: “PISA ve TIMSS üzere milletlerarası araştırmaların sonuçlarına bakın. Türkiye her girdiği döngüde hem puanlarını hem de dünya sıralamasında daima sıralamasını yükselterek çıktı.”
Eğitime Erişimi
Birilerinin eğitime erişimi, eğitimin kapsayıcılığının engellenmesinin bir aracı olarak kullandığına işaret eden Özer, yıllardan beri bu ülkede lisana getirilen kültürel vesayetin, kültürel egemenliğin bu ülkenin çocuklarıyla paylaşılmama direncinin karşılığı olarak üretilen eğitim siyasetleri olduğunu söyledi. Özer, son yirmi yılda bunun tüm olumsuz tesirlerinin rehabilite edildiğini belirterek eğitim hizmetinin okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde hem kapsayıcılığı hem de kalitesinin arttığı bir periyoda karşılık geldiğini söz etti. (BSHA) Kaynak : MEB