iltasyazilim
FD Üye
Türk Bayrağının Anlamı Nedir Ve Önemi Nedir
Türk Bayrağının rengini şehitlerin kanından ilhamını da kan gölüne yansıyan Ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz Lakin sancak hakkındaki bu veri bayrağın taşıdığı kutsal anlamı o anlamdaki sembolizmi ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez
Bilindiği gibi genellikle Hristiyan milletler bayraklarında Haç biçiminde semboller yer almaktadır Müslüman milletlerde ise Hilal görünmektedir Haç'ın anlamı;Hazreti İsa'nın çarmıha gerilerek haç biçiminde şehit edildiğine inandıkları için onu simge olarak alırlar Peki ya Hilal? Müslümanlarca simge olarak kabul edildiğini biliyoruz Ama bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) Ayın ondördüncü gecesindeki haliyle daha aydınlık olmasına rağmen niçin ayın en az ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil simge almıştır? İşte Hilal'in gücü burda çıkmaktadır Çünkü Hilal Haç gibi aracısız şekil olarak alınsaydı Dolunay göstermek daha yerinde olurdu Halbuki “Hilal şekli dolayısıyla yok ismi dolayısıyla arma olmuştur Bu anlamı da “Allah (cc) isminden almıştır Bilindiği gibi Arapça sahiden Hilal kelimesinde; 1 “He 1 “Lam 1 “Elif ve yine 1 “Lam harfleri bulumaktadır Yani 1 “He 1 “Elif ve 2 tane “Lam bulunmaktadır
Bu Harflerin Ebced Hesabıyla Rakam Değeride
“He • “Lam • “Elif • “Lam
Toplam Olarak 99
ALLAH (cc) kelimeside yeniden bir Elif iki Lam ve bir He ile yazılmaktadır Bu harflerin de değeri yeniden ebced hesabıyla toplandığında yine 99 rakamını verir Her iki kelimede harfler değişmediği içinrakam değerleri de değişmiyor Yani Hilal yazarken ALLAH (cc) isminin harflerini kullanıyoruz 99'da Esmaul Hüsna'yı temsilcilik ederÖyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür O halde Bayrak üzerine ALLAH (cc) yazacak yerde benzer ismin benzeşen değerlisi olan Hilal'i belirlemek ayrıca anlamlı hem inançlarımıza daha uygundurÇünkü inancımıza tarafından “ALLAH (cc)ı sembol olarak bile tasvir etmek muhtemel değildir Huysuz halde putperestlerin düştüğü hatayı tekrarlamış oluruz Bu sakıncadan nedeniyle “ALLAH (cc) ın zatı ve ismi tenzih edilerek o ismin harf ve ebcedi bakımından benzer değerlisi olan “Hilal sembol yapılmıştır madem ki sembolik manâ taşıyacaktır o halde Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yerine getirmek aralarında hiç ayrım yoktur Tersine arma olarak Hilal şekli daha yerinde daha anlamlıdır Bu Nedenle Hilal'in simge olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir:
ALLAH (cc) à Hilal (ad) à Hilal (şekil)
ALLAH(cc)'ın birliği (Tevhid) inancı ve bu inancın La ilahe İllallah (ALLAH
(cc) tan diğer Tanrı yoktur) formulüyle açıklama edilen manası bu nedenle Hilal şeklinin içinde amblem olarak ifadesini bulmuşturBilindiği gibi bazı İslam ülkeleri bayrağında özellikle Suudi Arabistan doğrudan doğruya Kelimei Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayrağına koymuşturAma birtakım manaların arma ile ifadesi sözle ifadesinden daha derin ve anlamlıdır Hilal'in kucağındaki Yıldız Hilalde olduğunun aksine direkt şeklinden alınmıştır
Fakat bu şekil yeniden Arapça Muhammed yazısının şeklidir Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) Efendimizin ismi yazıldığı zaman birinci mim in başı ha harfinin dirseği ikinci mim in kıvrımı ve dal harfinin daha aşağı ve üst kanadı beş tane çıkıntı meydana getirir ve bütün bir yıldız şeklini alır Zaten İslam'ın şartları da beş tanedir Hilal ALLAH (cc) inancını yıldız Peygamber'e bağlılığı dile getirir ALLAH (cc) inancı amentü ile bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının tümü bu sembolle ifadesini bulmuş olur O vakit Hilal iman şartlarını yıldız da İslam'ın şartlarını remz (arma) olarak dile getirir ancak bayraktaki bu iki sembolle ay ile yıldızla İslam dini tüm yönleriyle ifade edilmiş olur
Claude Farrere dilimize Türklerin Manevi Gücü adıyla çevrilen eserinde (s36) Hilal şekli üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında nasıl bir tartma taşıdığını anlatmaya çalışır En çok iyi gemiler yarım ay şeklinde Amiral gemisinin etrafına sıralanmıştı Evet yarım ay biçimindeVe hilal şekli sahiden müslüman sahiden Türk olan herkesi heyecandan titretmeye yeter! diyerek Türk toplumunun hayatında örf ve geleneklerin ne değin köklü bir yeri olduğunu anlatır
İstiklâl marşımızda Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilal Kahraman ırkıma bir gül ne bu zorlama bu celâl mısralarında bayrağın ve hilalin şahsına dile gelen hitap doğrusu direkt ALLAH (cc)'a niyazdır ALLAH (cc)'dan artık bu millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir Zaten Ruhumun senden ilâhî şudur fakat emeli; mısrasında bu dilek daha açık bir dille ortaya konmaktadır Hilal sadece bayrağımızda değil gaz lambası geceleri yapılıp dağıtılan ay çöreğindede görülür Camide ve kışladaki ders nizamı da Mehter Takımının nöbet dövme sırasında aldığı şekil de daima Hilal şeklidir *
Türk Bayrağının rengini şehitlerin kanından ilhamını da kan gölüne yansıyan Ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz Lakin sancak hakkındaki bu veri bayrağın taşıdığı kutsal anlamı o anlamdaki sembolizmi ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez
Bilindiği gibi genellikle Hristiyan milletler bayraklarında Haç biçiminde semboller yer almaktadır Müslüman milletlerde ise Hilal görünmektedir Haç'ın anlamı;Hazreti İsa'nın çarmıha gerilerek haç biçiminde şehit edildiğine inandıkları için onu simge olarak alırlar Peki ya Hilal? Müslümanlarca simge olarak kabul edildiğini biliyoruz Ama bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) Ayın ondördüncü gecesindeki haliyle daha aydınlık olmasına rağmen niçin ayın en az ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil simge almıştır? İşte Hilal'in gücü burda çıkmaktadır Çünkü Hilal Haç gibi aracısız şekil olarak alınsaydı Dolunay göstermek daha yerinde olurdu Halbuki “Hilal şekli dolayısıyla yok ismi dolayısıyla arma olmuştur Bu anlamı da “Allah (cc) isminden almıştır Bilindiği gibi Arapça sahiden Hilal kelimesinde; 1 “He 1 “Lam 1 “Elif ve yine 1 “Lam harfleri bulumaktadır Yani 1 “He 1 “Elif ve 2 tane “Lam bulunmaktadır
Bu Harflerin Ebced Hesabıyla Rakam Değeride
“He • “Lam • “Elif • “Lam
Toplam Olarak 99
ALLAH (cc) kelimeside yeniden bir Elif iki Lam ve bir He ile yazılmaktadır Bu harflerin de değeri yeniden ebced hesabıyla toplandığında yine 99 rakamını verir Her iki kelimede harfler değişmediği içinrakam değerleri de değişmiyor Yani Hilal yazarken ALLAH (cc) isminin harflerini kullanıyoruz 99'da Esmaul Hüsna'yı temsilcilik ederÖyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür O halde Bayrak üzerine ALLAH (cc) yazacak yerde benzer ismin benzeşen değerlisi olan Hilal'i belirlemek ayrıca anlamlı hem inançlarımıza daha uygundurÇünkü inancımıza tarafından “ALLAH (cc)ı sembol olarak bile tasvir etmek muhtemel değildir Huysuz halde putperestlerin düştüğü hatayı tekrarlamış oluruz Bu sakıncadan nedeniyle “ALLAH (cc) ın zatı ve ismi tenzih edilerek o ismin harf ve ebcedi bakımından benzer değerlisi olan “Hilal sembol yapılmıştır madem ki sembolik manâ taşıyacaktır o halde Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yerine getirmek aralarında hiç ayrım yoktur Tersine arma olarak Hilal şekli daha yerinde daha anlamlıdır Bu Nedenle Hilal'in simge olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir:
ALLAH (cc) à Hilal (ad) à Hilal (şekil)
ALLAH(cc)'ın birliği (Tevhid) inancı ve bu inancın La ilahe İllallah (ALLAH
(cc) tan diğer Tanrı yoktur) formulüyle açıklama edilen manası bu nedenle Hilal şeklinin içinde amblem olarak ifadesini bulmuşturBilindiği gibi bazı İslam ülkeleri bayrağında özellikle Suudi Arabistan doğrudan doğruya Kelimei Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayrağına koymuşturAma birtakım manaların arma ile ifadesi sözle ifadesinden daha derin ve anlamlıdır Hilal'in kucağındaki Yıldız Hilalde olduğunun aksine direkt şeklinden alınmıştır
Fakat bu şekil yeniden Arapça Muhammed yazısının şeklidir Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) Efendimizin ismi yazıldığı zaman birinci mim in başı ha harfinin dirseği ikinci mim in kıvrımı ve dal harfinin daha aşağı ve üst kanadı beş tane çıkıntı meydana getirir ve bütün bir yıldız şeklini alır Zaten İslam'ın şartları da beş tanedir Hilal ALLAH (cc) inancını yıldız Peygamber'e bağlılığı dile getirir ALLAH (cc) inancı amentü ile bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının tümü bu sembolle ifadesini bulmuş olur O vakit Hilal iman şartlarını yıldız da İslam'ın şartlarını remz (arma) olarak dile getirir ancak bayraktaki bu iki sembolle ay ile yıldızla İslam dini tüm yönleriyle ifade edilmiş olur
Claude Farrere dilimize Türklerin Manevi Gücü adıyla çevrilen eserinde (s36) Hilal şekli üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında nasıl bir tartma taşıdığını anlatmaya çalışır En çok iyi gemiler yarım ay şeklinde Amiral gemisinin etrafına sıralanmıştı Evet yarım ay biçimindeVe hilal şekli sahiden müslüman sahiden Türk olan herkesi heyecandan titretmeye yeter! diyerek Türk toplumunun hayatında örf ve geleneklerin ne değin köklü bir yeri olduğunu anlatır
İstiklâl marşımızda Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilal Kahraman ırkıma bir gül ne bu zorlama bu celâl mısralarında bayrağın ve hilalin şahsına dile gelen hitap doğrusu direkt ALLAH (cc)'a niyazdır ALLAH (cc)'dan artık bu millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir Zaten Ruhumun senden ilâhî şudur fakat emeli; mısrasında bu dilek daha açık bir dille ortaya konmaktadır Hilal sadece bayrağımızda değil gaz lambası geceleri yapılıp dağıtılan ay çöreğindede görülür Camide ve kışladaki ders nizamı da Mehter Takımının nöbet dövme sırasında aldığı şekil de daima Hilal şeklidir *