nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır Maddeler Halinde,
1) Bir mal satın alırken aslında bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan kontrat metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6) Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması vazgeçme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından kesin olunuz)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı
B YASAL HAKLARINIZ :
Sadece kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile ya da bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması ya da ayıbın niçin olduğu değerinde kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4) Satıcı seçim ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5) Satın alınan malın ayıbı bakımlı nitelikte ise, hakkınızı seslenmek için kanuni zaman 2 yıldır (Bakımlı ayııbnı ispat edilmesi gerekir)
C SORUNLARINIZ İÇİN TATBIK :
Satın alınan mülk veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Alıcı Sorunları Hakem Heyetlerine veya Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
a Başvurular, uyuşmazlık konusunu taşıyan başvuru formu ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
b Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c Öteki uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur
D ÖNERİLER :
1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dirençli tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mülk satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden hukuki sürede ilgili hakem heyetine başvuru etmeyi ihmalkârlık etmeyiniz *
1) Bir mal satın alırken aslında bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan kontrat metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6) Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması vazgeçme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından kesin olunuz)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı
B YASAL HAKLARINIZ :
Sadece kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile ya da bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması ya da ayıbın niçin olduğu değerinde kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4) Satıcı seçim ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5) Satın alınan malın ayıbı bakımlı nitelikte ise, hakkınızı seslenmek için kanuni zaman 2 yıldır (Bakımlı ayııbnı ispat edilmesi gerekir)
C SORUNLARINIZ İÇİN TATBIK :
Satın alınan mülk veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Alıcı Sorunları Hakem Heyetlerine veya Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
a Başvurular, uyuşmazlık konusunu taşıyan başvuru formu ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
b Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c Öteki uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur
D ÖNERİLER :
1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dirençli tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mülk satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden hukuki sürede ilgili hakem heyetine başvuru etmeyi ihmalkârlık etmeyiniz *