iltasyazilim
FD Üye
Boğaziçi köprüsü tarihçesi
Boğaziçi köprüsü
Boğaziçi köprüsü
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya zahmetsizce geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu Aşina en eski Boğaz geçişi MÖ 511 yılında gerçekleştirildiİskit seferine meydana çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin şahsiyet ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti
Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda ara sıra değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı Misal olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk mühendisler ve Amerikalı uzmanlar kadar boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar göre boğaza köprü olmaz, yıkılırdiye bu teklif rededilmiştir
20 yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un şipşak gelişmesi ve AvrupaAsya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu ayla getirdiTC Karayolları İdaresinden, Boğaz'da köprü geçişinin 9 yerden mümkün olduğu raporunu bölge dönemin Demokrat Parti'li Başvekili Adnan Menderes 25 Mayıs 1960'da bir İngiliz müşavirlik firmasıyla kontrat imzaladı Birkaç gün sonradan meydana gelen 27 Mayıs Darbesi dolayısıyla bu projenin gerçekleşmesi fakat 1965 yılında Yargı Partisi'nin tek başına iktidara gelmesinden sonra olabildi
1967'de konuda uzmanlaşmış dört mühendislik firmasından yeni bir proje hazırlamaları istendi ve en yerinde öneriyi yapan Freeman Fox and Partners adlı İngiliz firmasıyla 1968'de uzlaşma imzalandı İnşaatı gerçekleştirecek firmayı seçmek için açılan ihaleyi de Hochtief AG adlı Alman ve Cleveland Bridge and Engineering Company adlı İngiliz firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı Köprünün inşaatına 1970 yılında başlandı Anlaşmaya göre inşaatın maliyeti 21774283 ABD Doları'dırİnşaat üç yılda işlenmiş ve 29 Ekim 1973'te,Cumhuriyetin ilanı'nın 50 yıldönümünde hizmete açılmıştır
Avrupa ve Asya ile değişmez bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne trafik artışı beklenenin fazla üstünde gerçekleşti Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu rakam 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı Boğaziçi Köprüsü 1978'den beri yayalara ait trafiğine kapalıdır *
Boğaziçi köprüsü
Boğaziçi köprüsü
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya zahmetsizce geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu Aşina en eski Boğaz geçişi MÖ 511 yılında gerçekleştirildiİskit seferine meydana çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin şahsiyet ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti
Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda ara sıra değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı Misal olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk mühendisler ve Amerikalı uzmanlar kadar boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar göre boğaza köprü olmaz, yıkılırdiye bu teklif rededilmiştir
20 yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un şipşak gelişmesi ve AvrupaAsya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu ayla getirdiTC Karayolları İdaresinden, Boğaz'da köprü geçişinin 9 yerden mümkün olduğu raporunu bölge dönemin Demokrat Parti'li Başvekili Adnan Menderes 25 Mayıs 1960'da bir İngiliz müşavirlik firmasıyla kontrat imzaladı Birkaç gün sonradan meydana gelen 27 Mayıs Darbesi dolayısıyla bu projenin gerçekleşmesi fakat 1965 yılında Yargı Partisi'nin tek başına iktidara gelmesinden sonra olabildi
1967'de konuda uzmanlaşmış dört mühendislik firmasından yeni bir proje hazırlamaları istendi ve en yerinde öneriyi yapan Freeman Fox and Partners adlı İngiliz firmasıyla 1968'de uzlaşma imzalandı İnşaatı gerçekleştirecek firmayı seçmek için açılan ihaleyi de Hochtief AG adlı Alman ve Cleveland Bridge and Engineering Company adlı İngiliz firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı Köprünün inşaatına 1970 yılında başlandı Anlaşmaya göre inşaatın maliyeti 21774283 ABD Doları'dırİnşaat üç yılda işlenmiş ve 29 Ekim 1973'te,Cumhuriyetin ilanı'nın 50 yıldönümünde hizmete açılmıştır
Avrupa ve Asya ile değişmez bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne trafik artışı beklenenin fazla üstünde gerçekleşti Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu rakam 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı Boğaziçi Köprüsü 1978'den beri yayalara ait trafiğine kapalıdır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.