Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

BTK, Vodafone’u uyardı: Hizmet kalitesi düştü

BTK, Vodafone’u uyardı: Hizmet kalitesi düştü
0
77

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
Unlu%2Dbilisim%2Dyazarindan%2Dflas%2Diddia%2DVodafone%2DTurkiye%2Dden%2Dde%2Dcikar%2Dmi%2D235382%2Ejpg

İnternet servis sağlayıcılığı hizmetlerinde hizmet kalitesi bildirimleri kapsamında Vodafone Net İrtibat Hizmetleri AŞ'ye ihtar yapıldı.

BTK, Temmuz ayı duyuru listesinde yer alan açıklamaya nazaran karar gelen şikayetler üzerine yapılan inceleme sonucu alındı.

Vodafone’un, İnternet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilere ait hizmet kalitesi maksat kıymetlerini 2019 yılı birinci çeyrek periyotta sağlayamadığı ortaya çıktı. Kurumu bu mevzuda uyaran BTK, ikaz metninin bir ay müddet ile kurumun internet sayfasında yayınlanmasına karar verdi.

BTK’nin internet sitesinde yayınlanan duyuru metni şöyle:



“20/05/2020 tarihli ve 2020/İK-TED/146 sayılı Heyet Kararı ile “Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği” ve “İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere Ait Hizmet Kalitesi Tebliği” mucibince Kurumumuza yapılan bildirimler kapsamında;

“Vodafone Net Bağlantı Hizmetleri AŞ'nin 2019 yılı birinci çeyrek periyoda dair hizmet kalitesi ölçümlerinin kıymetlendirilmesi sonucunda; Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “Hizmet kalitesi ölçütleri ve yükümlü işletmeciler” başlıklı 5’inci unsurunun ikinci fıkrasında yer alan; “(2) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden bildirim yahut Heyet kararı ile belirlenenler Ek-3’teki, … ölçütlere ait amaçlara uymakla ve bilgileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” kararına ters olarak 2019 yılı birinci çeyrek periyoda ait hizmet kalitesi ölçümlerinde 4/1 Mbit/saniye sürat profili için “Veri Transfer Hızı” ölçütüne ait “İndirme için ortalama data transfer hızı” ve “Gönderme için ortalama data transfer hızı” datalarına ait “≥ Duyurulan Temas Suratının %75’i” gayesi çerçevesinde gönderme için ortalama data transfer suratının 750 kbit/saniye’ye karşılık gelen maksat bedeline eşit yahut büyük olması gereken 2019 yılı Şubat ayında ilgili gaye kıymetinin altında kalarak 747 kbit/saniye olarak gerçekleşmesi nedeni ile Vodafone Net Bağlantı Hizmetleri AŞ’nin; Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “İdari para cezaları ve başka yaptırımlar” başlıklı 9’uncu unsurunun birinci fıkrasında yer alan; “(1) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) İşletmecinin bir takvim yılı içindeki rastgele bir raporlama devrinde hizmet kalitesi ölçütlerine ait bir yahut daha fazla maksat bedeli sağlayamaması durumunda Heyet tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir sefere mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama periyodunda hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay mühletle duyurulur.” kararı çerçevesinde;



a. Yazılı olarak uyarılması,

b. İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere Ait Hizmet Kalitesi maksat kıymetlerini 2019 yılı birinci çeyrek devirde sağlayamadığının bir (1) ay mühlet ile Kurumumuz internet sayfasında duyurulması,” konularına karar verilmiştir.”
 

Similar threads

İnternet hizmetlerine yüzde 5 oranında Özel Irtibat Vergisi (ÖİV) uygulanacak GSM operatörleri, ayrı aidat oranları nedeniyle internet erişim ile öteki haberleşme hizmetlerini ayrıştırabilmesi halinde, internet hizmetlerine yüzde 5 oranında Özel Irtibat Vergisi (ÖİV) uygulanacak Hazır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
155
Meclis Genel Kurulu’nda kabul edilen maddelere nazaran, dijital hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan her türlü reklam hizmetleri Dijital Hizmet Vergisi’ne tabi olacak. Sesli, görsel yahut dijital rastgele bir içeriğin dijital ortamda satışı ile bu içeriklerin dijital ortamda dinlenmesine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
İngiltere’nin başşehri Londra’daki 5G Yerküre Zirvesi’ne katılan Türk Telekom CEO’su Doany, tepe kapsamında bir araya geldiği gazetecilere Türkiye’nin dijitalleşme yolculuğu ve bu yolculuğa Türk Telekom’un ekleri hakkında haber verdi. Türkiye'nin verisini koruyarak ulusal güvenliğimizi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Geçen yıl İstanbul'un Avcılar kazasında yaşanan ve belediye ile GSM operatörlerini karşı zıdda getiren baz istasyonu tartışmasının bir gibisi Yalova'nın Çınarcık kazasında yaşanıyor. Artık de Çınarcık'ta baz istasyonu gerginliği Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone paydaşlığı ile kurulan Mobil...
Cevaplar
0
Görüntüleme
110
İnternete ulaşmak her geçen gün kolaylaşıyor olsa da, ülkemizde ciddi bir sorun var. Her gün yüzlerce dairenin inşaatı tamamlanıyor ve bu dairelere internet altyapısı gelmesi uzun sürebiliyor. Yeni bir daireye taşınan ve internet hizmeti için iki yıl bekleyenler bile var. Bu kapsamda “internet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
858,496Konular
982,168Mesajlar
30,108Kullanıcılar
MudavaSon üye
Üst Alt