İnternet servis sağlayıcılığı hizmetlerinde hizmet kalitesi bildirimleri kapsamında Vodafone Net İrtibat Hizmetleri AŞ'ye ihtar yapıldı.
BTK, Temmuz ayı duyuru listesinde yer alan açıklamaya nazaran karar gelen şikayetler üzerine yapılan inceleme sonucu alındı.
Vodafone’un, İnternet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilere ait hizmet kalitesi maksat kıymetlerini 2019 yılı birinci çeyrek periyotta sağlayamadığı ortaya çıktı. Kurumu bu mevzuda uyaran BTK, ikaz metninin bir ay müddet ile kurumun internet sayfasında yayınlanmasına karar verdi.
BTK’nin internet sitesinde yayınlanan duyuru metni şöyle:
“20/05/2020 tarihli ve 2020/İK-TED/146 sayılı Heyet Kararı ile “Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği” ve “İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere Ait Hizmet Kalitesi Tebliği” mucibince Kurumumuza yapılan bildirimler kapsamında;
“Vodafone Net Bağlantı Hizmetleri AŞ'nin 2019 yılı birinci çeyrek periyoda dair hizmet kalitesi ölçümlerinin kıymetlendirilmesi sonucunda; Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “Hizmet kalitesi ölçütleri ve yükümlü işletmeciler” başlıklı 5’inci unsurunun ikinci fıkrasında yer alan; “(2) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden bildirim yahut Heyet kararı ile belirlenenler Ek-3’teki, … ölçütlere ait amaçlara uymakla ve bilgileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” kararına ters olarak 2019 yılı birinci çeyrek periyoda ait hizmet kalitesi ölçümlerinde 4/1 Mbit/saniye sürat profili için “Veri Transfer Hızı” ölçütüne ait “İndirme için ortalama data transfer hızı” ve “Gönderme için ortalama data transfer hızı” datalarına ait “≥ Duyurulan Temas Suratının %75’i” gayesi çerçevesinde gönderme için ortalama data transfer suratının 750 kbit/saniye’ye karşılık gelen maksat bedeline eşit yahut büyük olması gereken 2019 yılı Şubat ayında ilgili gaye kıymetinin altında kalarak 747 kbit/saniye olarak gerçekleşmesi nedeni ile Vodafone Net Bağlantı Hizmetleri AŞ’nin; Elektronik Haberleşme Kesiminde Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin “İdari para cezaları ve başka yaptırımlar” başlıklı 9’uncu unsurunun birinci fıkrasında yer alan; “(1) (Değişik:RG-21/1/2014-28889) İşletmecinin bir takvim yılı içindeki rastgele bir raporlama devrinde hizmet kalitesi ölçütlerine ait bir yahut daha fazla maksat bedeli sağlayamaması durumunda Heyet tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir sefere mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama periyodunda hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay mühletle duyurulur.” kararı çerçevesinde;
a. Yazılı olarak uyarılması,
b. İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere Ait Hizmet Kalitesi maksat kıymetlerini 2019 yılı birinci çeyrek devirde sağlayamadığının bir (1) ay mühlet ile Kurumumuz internet sayfasında duyurulması,” konularına karar verilmiştir.”