Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

BÜtÜn GÜnahlarin TÖvbesİ Vardir

BÜtÜn GÜnahlarin TÖvbesİ Vardir

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Allahü Teala buyurur ki:
“De ki: Ey günahlara dalıp haddi aşan kullarım! Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin Çünkü Allah bütün günahları bağışlar Şüphesiz O, çok bağışlayan, çok acıyandır Size azap gelip çatmadan önce Rabbinize dönün ve O’na teslim olun


Rasulullah (sav) Efendimiz, meâlini verdiğimiz bu ayet hakkında buyurmuştur ki:

“Bana, dünya ve içindekiler verilseydi, bu ayet kadar sevinmezdim

Hiç şüphesiz Efendimizin bu sevinci ümmeti içindir Çünkü Cenabý Hakk O’nun, makamına göre kusur sayılacak bütün hatalarını affettiğini müjdelemiştir

Tövbe kapısı kula ölüm gelene kadar açıktır Bu açık kapıdan, Allah’tan korkarak, O’nun rızasını arayarak, kul olduğunu anlayarak kim girerse, tövbesi geçerli olur, günahı affedilir

Küfür ve şirk dahil her günahın tövbesi vardır Akıllı olup buluğa eren her insanın Yüce Allah’a iman etmesi, hükümlerine teslim olması, emirlerine uyması ve kusurları için tövbe etmesi farzdır Bu iman, teslimiyet ve tövbe sevgi ve iradeyle ölmeden evvel olmalıdır Tövbe sadece Allah’tan korkulduğu için yapılmalıdır Allah rızası düşünülmeyen pişmanlıklar faydasızdır Kul, kusurlarına kalbini Allah’tan perdelediği için pişman olmalıdır Çünkü, insanlar arasında kınanmaktan korkup kötü şeyleri terk etmek, itibarını kurtarmak için tövbe yapmak, halkın içinde rezil olurum endişesiyle yaptıklarından pişman olmak tövbe delildir

Tövbe, irade ve sevgi ile Yüce Allah’a dönmektir

Tövbe, kalbin Yüce Allah’tan uzaklığına yanmak, nefsin gafletine ağlamaktır

Ölüm gelene kadar tövbe kapısı herkese açıktır Bu rahmet kapısını Yüce Rabbimiz açmıştır ve kalbe tövbe duygusunu o vermiştir Hiç kimse o kapıyı kapatamaz ve insanı tövbe nimetinden mahrum edemez


Arifibillah Muhyiddin b Arabî’nin (ks), belirttiği gibi;146 ilâhî rahmetten ümidi kesmek, insanın fıtratındaki kulluk kabiliyetinin tamamen yok olması demektir Halbuki bir fıtratta azıcık ilâhî nur kalmışsa, onun Allah’ın gazabını geçen geniş rahmetine ulaşması, Rabbine dönmesi, O’nu sevmesi ve O’na sevilmesi mümkündür

İmam Kuşeyrî (ks): “Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin ayetine şu manayı vermiştir:

“Ey kulum! Bizim kapımıza gelip gitmeyi kessen de, kalbini bizden koparma Bizden sevgini ve ümidini kesme Şüphesiz Allah, bütün günahları affeder Kul şunu da bilmelidir ki, onun kurtuluşu kendi yönelmesiyle değil, Allah’ın lutfuyla olmaktadır Allah’ın özel yardımıyla kul Rabbine yönelmektedir Yoksa, kendi gayret ve yönelmesiyle Yüce Allah’ın fazlına ulaşmış değildir


Rasulullah (sav) Efendimiz buyurmuştur ki:

“Şüphesiz Allah, üzerine perde çekilmediği sürece tövbe eden kulunu affeder Kendisine:

Kulun üzerine perde çekilmesi nasıl olur? diye sorulunca:

Müşrik olarak ölmesidir, buyurdu148

Efendimizin (sav) şu müjdesi çok önemli:

“Bir kul, günah olan bir amel yaptığında, peşinden:

Rabbim! Ben bir günah isledim; beni affet! diye yalvarırsa Allahü Teala:

Kulum bir günah isledi; kendisini affedecek ve hesaba çekecek bir Rabbi olduğunu bildi Ben kulumu affettim! buyurur Sonra kul, tekrar bir günah işlediğinde:

Rabbim! Ben bir günah isledim; beni affet! diye yalvarır Allahü Teala:

Kulum bir günah işledi, kendisini affedecek ve hesaba çekecek bir Rabbi olduğunu bildi Ben kulumu affettim! buyurur Kul döner bir günah daha işler Yine:

Rabbim! Ben bir günah isledim; beni affet! diye yalvarır Allahü Teala:

Kulum bir günah isledi; kendisini affedecek ve hesaba çekecek bir Rabbi olduğunu bildi Ey meleklerim! siz şahit olun, ben, kulumu affettim, ne yaparsa yapsın!
buyurur

Kul ne halde olursa olsun, Yüce Rabbine itimat etmeli ve O’na karşı güzel zan beslemelidir O (cc), kullarına, zatına karşı takındıkları tavır ve taşıdıkları zanna göre muamele etmektedir şu hâdisede olduğu gibi: Hz Rasulullah (sav) anlatıyor:

“Sizden evvelki ümmetler içinde bir adam vardı Allahu Teala’nın varlığına ve birliğine iman hariç, işe yarar hiçbir hayırlı ameli yoktu Bir gün ailesine dedi ki:

Öldüğüm zaman beni yakınız Kemiklerimi havanda döverek toz ediniz Sonra rüzgarlı bir günde bu tozun yarısını karaya, yarısını denize atınız! Vasiyet yerine getirildi Aziz ve Celil olan Allah rüzgara: ‘Dağıttığın tozları topla’ buyurdu Rüzgar tozları topladı, ilâhi huzura getirdi Hak Teala adama:


Neden böyle hareket ettin? diye sordu Adam:

Senden haya ettiğim, utandığım için ya Rab, diye cevap verdi O zaman Allahu Teala:

Ben de seni mağfiret ettim, buyurdu




KAYNAKLARIYLA TASAVVUF 2

Dr Dilaver SELVİ

SEMERKAND
 

Similar threads

* Eski arkadaşlarından ayrılmaya çalışmalı * Kul hakkı varsa, helalleşmeye çalışmalı, * Mürşit yanında yeniden tövbe etmeli, içinden, yalvararak, şuurlu olarak tövbe etmeli Tövbe yaptığı gece kendisine verilen tövbe talimatını muhakkak yapmalı, tövbe gecesinin talimatı yapılmazsa Mürşidin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Günah işleyen kişi tövbe etmekle günahlarından kurtulabilir mi? Tövbenin sınırı var mıdır; nasuh tövbesi nedir? Tövbeyi bozmak? Değerli kardeşimiz; İnsan hem iyilik hem de kötülük yapmaya uygun yaratılmıştır Onun için zaman zaman isteyerek veya istemeyerek günahlara girebiliyor Bu konuda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Kul nâfilelerle bana durmadan yaklaşır, nihayet onu severim Bir kere de onu sevdim mi, artık o kulumun işiteceği kulağı olurum, göreceği gözü olurum Âdemoğlunun bütün amelleri kendisine ait*tir Oruç bundan müs*tesna, çünkü oruç benim içindir Onun karşılığını ancak ben veri*rim Oruçlu bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
TÖVBE Rücu etmek, geri dönmek, pişman olmak, nedamet duymak, yaptığı günahı bırakıp Cenabı Hakk'a yönelmek Asıl anlamı geri dönmek olup, tövbe kelimesinin türemişi olan tevvâbkelimesi tövbe işini çok çok yapan anlamında aşırılık ifade eden ismi faildir Yüce Allah'ın bir ismi, bir sıfatı olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
Değerli kardeşimiz; Zinanın hükmü İslam'da açıktır Suçunu hakimin huzurunda dört defa ayrı ayrı itiraf ederek cezanın verilmesini isteyen veya dört şahidi bulunan birisi hakkında karar verilir Şayet bu insan evli ise recm cezası, bekar bir insan için ise verilecek karar recm değildir, yüz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
88
858,496Konular
981,797Mesajlar
29,861Kullanıcılar
RyZeSon üye
Üst Alt