Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Cemaat halinde zikir çekmenin sünnet olduğunu gösteren hadis sahih midir?

Cemaat halinde zikir çekmenin sünnet olduğunu gösteren hadis sahih midir?
0
146

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Alıntı:
Toplu Halde Cehri Zikrin Delili İddiasındaki Hadisin Şerh ve Sıhhati Nedir? Ashabtan Şeddad b Evs ile Ubâde b Sâmit der ki: “Peygamber aleyhissalatü vesselamın yanında bulunuyorduk Peygamber aleyhissalatü vesselam: ‘İçinizde garîb (Ehli Kitab) var mı’ diye sordu ‘Hayır, yâ Rasûlallâh’ dedik Bunun üzerine kapıların kapatılmasını emretti ‘Ellerinizi kaldırınız ve Lâ ilâhe illallâh deyiniz’ buyurdu Ellerimizi kaldırdık ve bir saat boyunca birlikte ‘Lâ ilâhe illallâh’ dedik Rasûlullâh aleyhissalatü vesselam, elini indirdi Sonra da: ‘Allah’a hamdolsun Allah’ım! Sen, beni bu kelime ile gönderdin ve beni bununla memur kıldın Cenneti de, bana bu söz üzerine vaat ettin Şüphe yok ki sen, asla vaadinden dönmezsin’ diyerek dua etti Sonra da: ‘Sevininiz! Hiç şüphesiz Aziz ve Celil olan Allah, sizi bağışladı’ buyurdu (Ahmed b Hanbel, Müsned, IV, 124; Heysemî, Mecmau’zZevâid, I, 19; Hâkim, Müstedrek, I, 501)

Değerli kardeşimiz;
Ashabtan Şeddad b Evs ile Ubâde b Sâmit der ki:

“Peygamber aleyhissalatü vesselamın yanında bulunuyorduk Peygamber aleyhissalatü vesselam: ‘İçinizde garîb (Ehli Kitab) var mı’ diye sordu ‘Hayır, yâ Rasûlallâh’ dedik Bunun üzerine kapıların kapatılmasını emretti ‘Ellerinizi kaldırınız ve Lâ ilâhe illallâh deyiniz’ buyurdu

Ellerimizi kaldırdık ve bir saat boyunca birlikte ‘Lâ ilâhe illallâh’ dedik Rasûlullâh aleyhissalatü vesselam, elini indirdi Sonra da:

‘Allah’a hamdolsun Allah’ım! Sen, beni bu kelime ile gönderdin ve beni bununla memur kıldın Cenneti de, bana bu söz üzerine vaat ettin Şüphe yok ki sen, asla vaadinden dönmezsin’ diyerek dua etti Sonra da: ‘Sevininiz! Hiç şüphesiz Aziz ve Celil olan Allah, sizi bağışladı’ buyurdu (Ahmed b Hanbel, Müsned, IV, 124; Heysemî, Mecmau’zZevâid, I, 19; Hâkim, Müstedrek, I, 501)

Bu hadis rivayeti ve verilen kaynaklar doğrudur: (bkAhmed b Hanbel, Musned, IV, 124; Heysemî, Mecmau’zZevâid, I, 19; Hâkim, Mustedrak, I, 501)

Hakim bu hadis rivayetinde yer alan İsmail b Ayyaş’ın hıfz hafıza yönünden iyi olmadığını, fakat yine de kendi şartlarına uygun olduğunu belirtmiştir (Hakim, agy)

Zesehbi ise, bu hadis rivayetinde yer alan Raşid b Davud’un Darekutni tarafından zayıf görüldüğünü, fakat, Dahim tarafından ise sika kabul edildiğini belirtmiştir (bk Zhebi TalhisHakimMüstedrek ile birlikte agy)

Öyle anlaşılıyor ki, bu hadis rivayeti senet bakımından sahih kabul edilebilir bir konuma sahiptir

Nitekim Hafız Heysemi de, bu hadis rivayetinin Ahmed b Hanbel, Taberani ve Bezzar tarafından nakledildiğini ve rivayetin senedinde bulunan ravilerin sika olduğunu bildirerek hadisin sahih olduğuna hükmetmiştir (bk Heysemi, Mecmau’zZervaid, 119h no: 23)

Bu hadiste bir kaç nokta dikkat çekmektedir:

Birinci nokta: Hz Peygamberin “‘İçinizde garip (Ehli Kitab olan) kimse var mı? diye sorması

Burada sanki Hz Peygamber kendi öz kardeşleri gibi gördüğü ashabına hususi bir şey söylemeye çalışmış ve namahremlerinMüslüman olmayanların bunu duymalarını istememiştir Medine’de bu kutsi meclise gelen yabancılar genellikle ehli kitap olduğundan, hadisçiler efendimizin “garibten maksadının ehli kitap olduğunu belirtmişlerdir

Buna göre, Hz Peygamber halis tevhid inancının simgesi olan “Lâ ilâhe illallâhın faziletini anlatırken, ehli kitabın orada olup olmadığına dikkat etmesi, onları “‘Ellerinizi kaldırınız ve Lâ ilâhe illallâh deyiniz şeklindeki İslami tevhid akidesine zorlamak üzere bir şey söylemek istememesinden kaynaklanabilir Çünkü orada olanlar yabancı da olsa kendilerini efendimizin bu emrine uymak zorunda hissedebilirlerdi Bu ise, Kur’an’ın “Dinde zorlama yoktur (Bakara, 2256) şeklindeki prensibine aykırı düşecekti

İkinci nokta: “kapıların kapatılmasını emretmiş olması

Bu tedbir de yabancıların olup olmadığını soruşturmanın bir teyidi mahiyetindedir Bu tedbir, içeride bir yabancının olmaması yanında, dışarıdan da bir yabancının gelme ihtimalini tamamen ortadan kaldırmaya yöneliktir Peki neden?

Kuvvetli bir ihtimalle, Hz Peygamber orada bulunan sahabelerine Allah tarafından bağışlandıkları müjdesini vermek istiyordu Bunun bir hazırlık safhası olarak da onlara “Lâ ilâhe illallâh zikrini yaptırmıştı Böyle önemli bir müjdenin hususi olması, belki de müslüman da olsa dışarıdan yeni gelenleri kapsamayacağını bildiği için bu tedbiri ön görmüştür

Üçüncü nokta: “Ellerimizi kaldırdık ve bir saat boyunca birlikte ‘Lâ ilâhe illallâh’ dedik manasındaki ifadeden anlaşılıyor ki, ehli tarikın evradı arasında yer alan “Lâ ilâhe illallâh zikri sünnet ile de sabittir Ancak hadis metninde olduğu gibi tercümede aynen yer alan “bir saat ifadesi, bildiğimiz bir saatten ziyade “bir süre manasında kullanıldığını kabul etmek daha isabetli görülmektedir
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet
 

Similar threads

Bid`atler Sahâbei kirâm zamanında görülmeyen, onların tatbik etmemiş olduğu, müctehidlerin kıyaslarında da yeri olmayan ve ümmetin ittfiak etmiş olduğu meselelerin dışında kalan; dinde yeri ve dinle alakası olmayan, sonradan uydurulmuş veya icad edilmiş ve buna rağmen dîni bir mevzu imiş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
123
Vesile Konusunda Zayıf ve Uydurma Hadis Rivâyetleri Bid’at olan tevessülü câiz görenler, birçok hadisi kendileri için delil olarak göstermişlerdir Bu hadisleri incelediğimizde, iki tür etrafında kümelendiğine şâhit oluruz a) Rasûlullah (sas)'a nisbeti sahih olan, fakat onların istek ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
TELKÎNNÂME Alemdar YALÇINHacı YILMAZ* Sunuş Okuyacağınız belge, Malatya’nın Mezirme köyünde Şah İbrahim Veli üzerine yaptığımız alan araştırması sırasında, emekli bir polis memuru olan ve İstanbul’da yaşayan Mustafa Yılmaz Bey tarafından bize verilmiştir Köyün yaşlıları ile yaptığımız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
Değerli kardeşimiz; Allah Tealâ’nın, insanları dünyada ve âhirette saadete ulaştırmak için indirdiği yüce kitabı Kur’ânı Kerîm’in âyet ve sûrelerinin tertibinin bir düzen dahilinde olmaması elbette düşünülemez Bunun içindir ki, Kur’ân’ın âyet ve sûrelerinin tertibi vahye dayanmaktadır Kur’ân’ın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
858,496Konular
981,719Mesajlar
29,787Kullanıcılar
noeltollenSon üye
Üst Alt