iltasyazilim
FD Üye
1Çocuklarda öz hürmet ve kendine inanmak
Çocuğun sevgiyi ve yeteneğini kavrama derecesi, gelecekteki yaşamında onu her alanda etkileyecektir bununla birlikte da, çocuğun üretkenlik yeteneğini, diğerleriyle ilişkisini ve başarılı olmasını belirlemede önemli bir etmen olmaktadır
2İsteklerimizi net ve açık söylemek
Çocuğunuzun ondan ne istediğinizi bilmesini sağlayın Bu ona alternatif davranışları öğrenmesi için bir kısmet verecektir
3Dinlemeyi öğrenmek
Çocukların duyguları, gözlemleri ve algıladıkları dinlenmeye değerdir ve böyle yerine getirmek çocukların öz saygılarını artırmaktadır
4Çocuğun varlığını benimsemek
Annelerin zaman zaman söylenmelerinin hatta jestlerle bile keşke çocuk doğurmasaydım, o bir tartma ve bundan böyle dayanamayacağımdiye açıklama etmelerinin hatalı olduğu, özellikle bu gibi mesajlar sık sık baştan edildiğinde çocuğun istenmediği ve kendisine bedel verilmediği duygusuna kapılacakları uzmanlarca hatırlatılır
5Değerlendirecek ve takdir edecek girişimlerini bakmak
Çocuklar kötü bir şey yaptıklarında ilgi sürüklemek, iyi bir davranışta bulunduklarında da onaylanmak istemektedirler
6Çocukla yalnız vakit vermek
Bir çok ebeveyn için zaman çok sınırlıdır aynı zamanda uzmanlar her bir çocukla yalnız zaman geçirmenin çok önemli olduğunu belirtmektedirler
7Ona görevler tahsis etmek
Ebeveynler çoğunlukla çocuklarının yapmakta zorlandığı işleri üzerlerine alarak onlara asistan olduklarını düşünürler
8Çocuğun özel eşyalarına saygı duymak
Annebabalar, sıklıkla çocuklarına verdikleri oyuncakların ve kitapların kontrolünü elde tutarlar Örneğin; bir eşyasının atılmasına, çocuktan fazla ebeveynler karar verir
9Çocuğun düşüncelerine değer vermek
Çocuğunuzun herhangi bir konuda düşüncesini sormanız, onun duygularının, gözlemlerinin ve algılayışının kıymetli olduğunu düşünmesini sağlayacaktır
10Çocuğun yeteneklerini kabul etmek
Her yeni hüner ve başarı, onun kabiliyetli olduğu düşüncesini kuvvetlendirmektedir Ne değin ufak olursa olsun her başarısı kabul edilmeli ve ona başarılı olacağı şeyler bulunmalıdır
11Çocuk içine kapanıksa, ilgilenip desteklemek
Çocukların bazı bozuk ya da sözel olarak can sıkıcı davranışları onların kendilerine saygıları hakkında ciddi mesajlar verebilir Böyle zamanlarda ebeveynler, sevgiyi ve gerçekleri sunarak asistan olabilirler Onları ciddi bir şekilde dinlemeli, ne demek istediklerini anlamalı ve daha sonra ne bildirmek istediğinizi anlatmalısınız
12Çocukla göz hizasında konuşabilmek
Çocuklarla konuşurken, her zaman onlardan yüksekte olmamaya uyarı edilmelidir Bu onun sadece kendini küçük hissetmesini sağlamakla kalmayacak bununla beraber ebeveyn ve çocuk aralarında büyük bir mesafe olduğuna inanmasına da yol açacaktır
13Çelişkili mesajlar vermekten ve özgüveni zedelemekten çekinmek
Çelişkili mesajlar, ebeveynlerin sözleriyle başka, davranışlarıyla başka bir şeyi ifade ettiğinde ortaya çıkar Örneğin; çocuğa, fazla sinirli olarak yüzüne bakmadan seni seviyorumdemeniz veya korktuğunda, gece yanınıza gelebileceğini söyleyip geldiğinde kızmanız onu çelişkiye düşürebilir
14 Duygularımızı çocukla paylaşmayı anlayışlı olmak
Ebeveynler, çocuklarıyla incinebilecekleri duygularını bile paylaştıklarında, onları kendi deneyimlerini ve duygularını kabul etmeye cesaretlendirmiş olacaklardır
15Her çocuğun biricik olduğunu hissettirmek
Çocuklarda kendine saygıyı geliştirme, üstesinden gelinemeyecek bir meslek değildir İki manâlı parçası olduğu sevgiyi ve yeteneğini hissettirme akıldan çıkarılmamalıdır
16İşleyen beyin pas tutmaz
Beyin hücrelerimizin yaşlanmakla azaldığına, nöron kaybına inanılırdı Fakat yeni araştırmalar gözenekli olan kaybı olmadığını, farklı alanlara yönlendirilmiş alanları birbirine bağlayan yolların kullanılmadığı zamanlar dingin ayla geldiğini gösterdi bu nedenle yaşımız ilerledikçe beynimizi kullanmaya daha çok ağırlık vermeli ve beyin egzersizleri de yapmalıyız
17Beynimiz şoför mahallidir, kumandayı aklımızın ve vicdanımızın eline almalıyız!
Vücudumuzdaki en kayda değer ve alıngan organımız şüphesiz ki beynimizidir Bu yüzden en iyi korunan organımız yine beynimizdir Beynimiz kendisi için tasarlanmış koruyucu kafatasının içinde bedenin öteki kısımlarından farklı durmaktadır Bu kafatası ona gelecek zararları en düşük seviyeye çekmektedir
18Beyin kapasitemizi en yüksek düzeyde kullanmaya çalışmalıyız!
Bilimde ve teknolojideki şansın dönmesi ve insan beyninizin analiz araştırmaları arttıkça, insan beyninden istifade etme oranın düştüğü bir gerçektir Daha önceleri yapılan araştırmalarla insan beyninin % 10‘unu kullandığı ileri sürülürken artık son araştırmalarla % 0,5 ile 1,5 aralarında bir uygulama kapasitesine sahip olduğu belirtiliyor *
Çocuğun sevgiyi ve yeteneğini kavrama derecesi, gelecekteki yaşamında onu her alanda etkileyecektir bununla birlikte da, çocuğun üretkenlik yeteneğini, diğerleriyle ilişkisini ve başarılı olmasını belirlemede önemli bir etmen olmaktadır
2İsteklerimizi net ve açık söylemek
Çocuğunuzun ondan ne istediğinizi bilmesini sağlayın Bu ona alternatif davranışları öğrenmesi için bir kısmet verecektir
3Dinlemeyi öğrenmek
Çocukların duyguları, gözlemleri ve algıladıkları dinlenmeye değerdir ve böyle yerine getirmek çocukların öz saygılarını artırmaktadır
4Çocuğun varlığını benimsemek
Annelerin zaman zaman söylenmelerinin hatta jestlerle bile keşke çocuk doğurmasaydım, o bir tartma ve bundan böyle dayanamayacağımdiye açıklama etmelerinin hatalı olduğu, özellikle bu gibi mesajlar sık sık baştan edildiğinde çocuğun istenmediği ve kendisine bedel verilmediği duygusuna kapılacakları uzmanlarca hatırlatılır
5Değerlendirecek ve takdir edecek girişimlerini bakmak
Çocuklar kötü bir şey yaptıklarında ilgi sürüklemek, iyi bir davranışta bulunduklarında da onaylanmak istemektedirler
6Çocukla yalnız vakit vermek
Bir çok ebeveyn için zaman çok sınırlıdır aynı zamanda uzmanlar her bir çocukla yalnız zaman geçirmenin çok önemli olduğunu belirtmektedirler
7Ona görevler tahsis etmek
Ebeveynler çoğunlukla çocuklarının yapmakta zorlandığı işleri üzerlerine alarak onlara asistan olduklarını düşünürler
8Çocuğun özel eşyalarına saygı duymak
Annebabalar, sıklıkla çocuklarına verdikleri oyuncakların ve kitapların kontrolünü elde tutarlar Örneğin; bir eşyasının atılmasına, çocuktan fazla ebeveynler karar verir
9Çocuğun düşüncelerine değer vermek
Çocuğunuzun herhangi bir konuda düşüncesini sormanız, onun duygularının, gözlemlerinin ve algılayışının kıymetli olduğunu düşünmesini sağlayacaktır
10Çocuğun yeteneklerini kabul etmek
Her yeni hüner ve başarı, onun kabiliyetli olduğu düşüncesini kuvvetlendirmektedir Ne değin ufak olursa olsun her başarısı kabul edilmeli ve ona başarılı olacağı şeyler bulunmalıdır
11Çocuk içine kapanıksa, ilgilenip desteklemek
Çocukların bazı bozuk ya da sözel olarak can sıkıcı davranışları onların kendilerine saygıları hakkında ciddi mesajlar verebilir Böyle zamanlarda ebeveynler, sevgiyi ve gerçekleri sunarak asistan olabilirler Onları ciddi bir şekilde dinlemeli, ne demek istediklerini anlamalı ve daha sonra ne bildirmek istediğinizi anlatmalısınız
12Çocukla göz hizasında konuşabilmek
Çocuklarla konuşurken, her zaman onlardan yüksekte olmamaya uyarı edilmelidir Bu onun sadece kendini küçük hissetmesini sağlamakla kalmayacak bununla beraber ebeveyn ve çocuk aralarında büyük bir mesafe olduğuna inanmasına da yol açacaktır
13Çelişkili mesajlar vermekten ve özgüveni zedelemekten çekinmek
Çelişkili mesajlar, ebeveynlerin sözleriyle başka, davranışlarıyla başka bir şeyi ifade ettiğinde ortaya çıkar Örneğin; çocuğa, fazla sinirli olarak yüzüne bakmadan seni seviyorumdemeniz veya korktuğunda, gece yanınıza gelebileceğini söyleyip geldiğinde kızmanız onu çelişkiye düşürebilir
14 Duygularımızı çocukla paylaşmayı anlayışlı olmak
Ebeveynler, çocuklarıyla incinebilecekleri duygularını bile paylaştıklarında, onları kendi deneyimlerini ve duygularını kabul etmeye cesaretlendirmiş olacaklardır
15Her çocuğun biricik olduğunu hissettirmek
Çocuklarda kendine saygıyı geliştirme, üstesinden gelinemeyecek bir meslek değildir İki manâlı parçası olduğu sevgiyi ve yeteneğini hissettirme akıldan çıkarılmamalıdır
16İşleyen beyin pas tutmaz
Beyin hücrelerimizin yaşlanmakla azaldığına, nöron kaybına inanılırdı Fakat yeni araştırmalar gözenekli olan kaybı olmadığını, farklı alanlara yönlendirilmiş alanları birbirine bağlayan yolların kullanılmadığı zamanlar dingin ayla geldiğini gösterdi bu nedenle yaşımız ilerledikçe beynimizi kullanmaya daha çok ağırlık vermeli ve beyin egzersizleri de yapmalıyız
17Beynimiz şoför mahallidir, kumandayı aklımızın ve vicdanımızın eline almalıyız!
Vücudumuzdaki en kayda değer ve alıngan organımız şüphesiz ki beynimizidir Bu yüzden en iyi korunan organımız yine beynimizdir Beynimiz kendisi için tasarlanmış koruyucu kafatasının içinde bedenin öteki kısımlarından farklı durmaktadır Bu kafatası ona gelecek zararları en düşük seviyeye çekmektedir
18Beyin kapasitemizi en yüksek düzeyde kullanmaya çalışmalıyız!
Bilimde ve teknolojideki şansın dönmesi ve insan beyninizin analiz araştırmaları arttıkça, insan beyninden istifade etme oranın düştüğü bir gerçektir Daha önceleri yapılan araştırmalarla insan beyninin % 10‘unu kullandığı ileri sürülürken artık son araştırmalarla % 0,5 ile 1,5 aralarında bir uygulama kapasitesine sahip olduğu belirtiliyor *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.