nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Kanada ’nın Vencouver kentinde düzenlenen, çocuklarda söylev becerisinin*geç gelişmesi konusundaki bilimsel konferansta sunulan bir araştırmaya göre, çift*dille yetişen çocuklar anadilini daha geç öğreniyor
*
Florida Atlantic üniversitesinden psikolog Prof Erika Hoff, iki dille*gelişen çocukların her iki dilde de sözcük haznesinin rahat ve dilbilgisi konusunda*cılız olduklarını söyledi
*
Bu durumun, çocukların anaokulunda ya da okulda geri kalmasına neden*olabileceğini gösteren Hoff, gramer açığının çoğunlukla 910 yaşına kadar*kapandığını, kelime haznesinin ise bazı çocuklarda bu yaşta deha olması gerekenin*altında kaldığını ifade etti
*
Hoff keza, yaşadıkları ülke ve kültürden bağımsız olarak çocukların*yüzde 6 ila 8 ’inin, yaşıtlarından daha geç irtibat kurmaya başladığını*kaydetti
*
Araştırmada bulunan, Maryland üniversitesinden Nan Bernstein Ratner de*dilbilimci ve psikologların onlarca kelimeden oluşan bir liste hazırladığını, bu*listede, 22,5 yaşındaki bir çocuğun bileceği varsayılan kelimelerin yer aldığını*belirtti
*
Ratner, yerel kültür de dikkate alınarak az kalsın 70 öbür dile*uyarlanan listenin, ebeveynlerin çocuklarının dil gelişimini takibine tezgâhtar*olabildiğini ifade etti
*
Konuşmanın gecikmesinin duyma konusunda veya bilişsel gelişimde bir*soruna ya da otizme muhabere edebileceğini söyleyen Ratner, ancak konuşmakta geç*kalan çocukların çoğu vakit, yalnızca geç artan çocuklar olduğunu, bunların da*beşte dördünün dil konusundaki açığı hiç destek almadan kendi başına kapattığını*bildirdi
*
Florida Atlantic üniversitesinden psikolog Prof Erika Hoff, iki dille*gelişen çocukların her iki dilde de sözcük haznesinin rahat ve dilbilgisi konusunda*cılız olduklarını söyledi
*
Bu durumun, çocukların anaokulunda ya da okulda geri kalmasına neden*olabileceğini gösteren Hoff, gramer açığının çoğunlukla 910 yaşına kadar*kapandığını, kelime haznesinin ise bazı çocuklarda bu yaşta deha olması gerekenin*altında kaldığını ifade etti
*
Hoff keza, yaşadıkları ülke ve kültürden bağımsız olarak çocukların*yüzde 6 ila 8 ’inin, yaşıtlarından daha geç irtibat kurmaya başladığını*kaydetti
*
Araştırmada bulunan, Maryland üniversitesinden Nan Bernstein Ratner de*dilbilimci ve psikologların onlarca kelimeden oluşan bir liste hazırladığını, bu*listede, 22,5 yaşındaki bir çocuğun bileceği varsayılan kelimelerin yer aldığını*belirtti
*
Ratner, yerel kültür de dikkate alınarak az kalsın 70 öbür dile*uyarlanan listenin, ebeveynlerin çocuklarının dil gelişimini takibine tezgâhtar*olabildiğini ifade etti
*
Konuşmanın gecikmesinin duyma konusunda veya bilişsel gelişimde bir*soruna ya da otizme muhabere edebileceğini söyleyen Ratner, ancak konuşmakta geç*kalan çocukların çoğu vakit, yalnızca geç artan çocuklar olduğunu, bunların da*beşte dördünün dil konusundaki açığı hiç destek almadan kendi başına kapattığını*bildirdi