Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Çok Yüksek Frekans Hakkında Bilgi

Çok Yüksek Frekans Hakkında Bilgi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
Fazla Yüksek Frekans,
Fazla Yüksek Frekans Nedir,
Çok Yüksek Frekans Hakkında Bilgiler

VHF (Very High Frequency), 30 MHz ile 300 MHz arasındaki radyo frekanslarını betimlemek için kullanılan telekomünikasyon terimi

VHF

FREKANS ARALIĞI 30300MHZ DALGA BOYU ARALIĞI 110m

VHF'nin genel kullanımı 88–108 MHz frekasları aralarında gerçekleştirilen FM radyo yayını ve UHF ile birlikte gerçekleştirilen televizyon yayınıdır VHF keza deniz ve hava ulaşım araçlarında haberleşme nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır
Ortak VHF ; FM radyo yayını ,televizyon yayınıarazi mobil istasyonlar ,aralık veri iletişimi,uzun radyo modemler , deniz haberleşme ,hava tarfik teftiş iletişimi, hava navigasyon sistemlerinde(VOR,DME,ILS) kullanılır


Hava navigasyon sistemlerinde VHF haberleşme sistemi görüntü hattı mesafesindeki iletişimi sağlar Uçaklar arasındaki ya da yer istasyonlarıyla uçaklar arasındaki haberleşmeyi sağlar


Esas prensip tip ve verici de antenin anteni görmesidir


VHF radyo kanalı ses ve veri iletişiminde alma ve gönderme için kullanılır
VHF haberleşme sisteminde 1180 MHz ile 136975 MHz aralarında işlem yapar Bir Takım istasyonlar arasında 833 kHz ’lik bir boşluk frekansı mevcuttur Bu frekans aralıkları; 118000121400 121600123050 123150136475 ‘tır
1YAYILIM ÖZELLİKLERİ

RF dalgaları kesin bir kesim frekansından sonradan iyonosfer tabakasından yer yüzüne yansımak yerine bu tabakanın içinden geçmeye başlarlar

İşte bu kesim frekansı kısa dalga (HF) aralığının bitişini ve VHF aralığınının başlangıcını belirler



Kısa dalga bandında radyo dalgaları iyonosferden yansıyarak Dünya'nın çevresini bile dolaşabilirken VHF dalgaları bu tabakadan yansımadıkları için bu bantta belli başlı olarak mevcut olan karasal dalgalardır



Lakin VHF'nin kayda değer bir avantajı çoğu kısa ve orta dalga bantlarında mevcut olan atmosferik gürültünün azlığıdır Zaten genelde frekans bu bantların üzerine çıktıkça atmosferik gürültü azalır Burada atmosferik gürültüye arabaların ateşleme sistemlerinin yarattığı gürültüler gibi nispeten düşük frekanslı gürültüleri de ekleyebiliriz Kısa mesafeli haberleşmeler haricen bir takım nadir oluşan durumlarda bu menzil artabilir Bu da başlıca iyonosferin kesim frekansını VHF frekanslarına taşıyacak değin yoğunlaşması ya da troposferde oluşan sıcaksoğuk hava değişiklikleri neden olabilir Lakin bu durumlar çok nadir meydana gelir genel olarak VHF kısa mesafeli haberleşmeler için uygundur ve en iyi performans bir birini arada engel olmadan görebilen istasyonlar aralarında yapılır


VHF de iletim aralığını bulabilmek için Dünya üzerinde bakış ufuk mesafesi heasplanır

uzaklık(eksen) (15×(Af))(12)
Af antenin feet olarak yüksekliği

uzaklık (12746×(Am))(12)
Am antenin metre olarak yüksekliği

2SİSTEMİN ÇALIŞMASI

Denetleme paneli seçilen frekans sinyalini vericialıcıya gönderir

Ses denetim paneli REU ’ya (Uzak Elektronik ÜniteRemote Electronic Unit) radyo kanalı tercih sinyallerini gönderir ve REU ’dan ses teftiş sinyali alır



Gönderme işlemi esnasında mikrofon ses ve PTT (PushtoTalk,bas konuş) sinyalleri REU üzerinden VHF vericialıcıya gider Vericimüşteri mikrofondan gelen ses sinyalini verici alıcıda üretilen RF taşıyıcı modüle etmek için kullanır



Vericimüşteri modüleli RF sinyali öteki uçak ve yer istasyonlarına gönderilmesi için antene iletir



Gönderme sırasında FDAU (flight bilgi acquisiton unit; Uçuş data edinme ünitesi) vericialıcıdan bir PTT sinyali alır



FDAU bu PTT sinyalini gönderme durumunu kayda geçirmek için anahtar göze çarpan olarak kullanır



Alma işlemi sırasında anten modülasyonlu RF sinyalini alır ve transceivera gönderir Vericitip RF taşıyıcıdan sesi demodüle eder Alınan ses VHF vericialıcıdan REU yoluyla uçuş dahili telefon hoparlörlerine ve kulaklıklara gider


3VHF Anten


VHF anteni VHF transceiverdan aldığı RF sinyali diğer uçak ve yer VHF irtibat sistemlerine gönderir



Anten bununla birlikte gelen RF sinyallerini alır ve bunları VHF transceivera gönderir
Transceiver RF taşıyıcı sinyalden ses sinyalini ayırır ya da demodüle eder
VHF antenler her uçakta aynı sayıda olmamakla birlikte 2 ya da 3 adet olabilir
Uçakta bulunan VHF haberleşme sistemi sayısına göre VHF anten sayısı da değişim gösterir


4Avantajları ve Dezavantajları


Avantajları Tek frekans ağı (SFN) teknolojisi doğruca aynı kanaldan yayın yapan öbür noktalardaki sayısal yayınlar birbirlerini ayırmak yerine kuvvetlendirdiğinden bu sayede enterferans sorunu ortadan kalkar, frekansların etkili ve verimli kullanılması sağlanır, DVBH yayınlarına düzenli el cihazlarına ve cep telefonlarına karşın televizyon yayınları iletilebilir Karasal sayısal televizyon yayıncılığında kullanılan televizyon vericilerinin daha az kuvvet harcayarak aynı alanı kapsaması sağlar Böylece insan sağlığını korkutma eden elektromanyetik kirlilik azaltılmış olacak

Dezavantajı Uydu alıcıları Çanak antenle yönlendirdiğiniz farklı uydularda çoğu ülkelerin lokal özel şifreli şifresiz bütün içeriklerini izlemeye olanak tanır Karasal Yayın ise sadece bulunduğunuz bölgede local vericilerin bu sisteme dönüşmesi ile alabileceğiniz yayın dır VHF 512 ve UHF 2169 bantları hepsi sayısal içeriye geçse bile yayınlama adeti 220nin üstünde olması muhtemel değildir Uydulardan alacağınız zengin içeriği hiçbir süre ulaşamayacak ve karşı taraf bir sistem olamayacaktır

Alıntı *
 
858,506Konular
983,080Mesajlar
33,114Kullanıcılar
moleqySon üye
Üst Alt