Çukurova Havalimanı da hala tartışılan Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, Kütahya Zafer Havalimanı üzere yap-işlet-devret modeliyle yapılacak.
CHP Mersin Milletvekili Ali Becerikli Başarır, Bölgesel Çukurova Havalimanı ihalesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yazılı olarak yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesiyle Meclis gündemine getirdi.
Başarır, yıllardır imali yılan öyküsüne dönen Çukurova Havalimanı’nın imali ve işletilmesine ait ihale ilanının yayınlandığını belirtti. Daha evvel Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, 'yap-işlet-devlet' modeli uygulanan projeler ortasında yer aldığını anımsatan Başarır, araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden yeteri kadar araç geçmediğinden 2018 yılı için 1 milyar 137 milyon 427 bin 725 TL; Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 628 milyon 771 bin liranın halkın cebinden çıktığını kaydetti.
Kütahya Zafer Havalimanı'nda yüklenici firmaya verilen garanti yolcu sayısının yalnızca yüzde 4'üne ulaşılabildiğini ve firmaya 5 yıl için 26,6 milyon Euro ödeme yapıldığını bildiren Başarır, önergesinde şu soruları yöneltti:
-Çukurova Havalimanı kaç yıllığına yap-işlet- devret modeli ile verilecektir?
-Çukurova Havalimanı üretimi için ihaleyi alacak olan yüklenici firmaya yıllık yolcu garantisi verilecek midir? Verilecek ise bu kaç yolcu olacaktır?
-Daha evvel araç geçiş garantili köprüler, Avrasya Tüneli, duble yollar, yolcu garantili Zafer Havalimanı örnekleri karşınızdayken birebir yanılgı Çukurova Havalimanı için de yapılacak mıdır?
-Diğer yap işlet devret modellerinde olduğu üzere Çukurova Havalimanı’nın da ziyanını halka yükleyerek vatandaşlarımıza JEST mi yapacaksınız? Çukurova Havalimanı’nın diğer kurallarda imali sizce mümkün değil midir? Değil ise münasebetleri nelerdir?
-Çukurova Havalimanı üretimi için daha evvel ihalesini verdiğiniz fakat bir türlü imalini gerçekleştirmeyen yüklenici firmalara ne üzere yaptırımlar uygulanmıştır?