Doğa Nedir? Hakkında Bilgi
Bilincin dışında kendiliğinden varolanların tumu
İnsanı cevreleyen ilksiz ve sonsuz butunluğu dile getirir Antik Cağ Yunan felsefesinde 'physis' deyimiyle dile getirildi Bilim ve felsefe onu gozlemek ve onun ustune duşunmekle başlamıştır Evrendeki, bilincli insanı da kapsayan, her şey onun urunudur ve ondan oluşmuştur Orneğin bir elma, elma ağacının urunu değil, evrimsel gelişimi icinde butun bir doğanın urunudur Surekli devim ve bundan oturu de surekli değişim icinde bulunan doğa sonsuz bicimlerde belirir Ozdeksel yapıdadır Felsefenin temel sorunu, onu insan bilincinden bağımsız sayıp saymamakla başlamıştır ozdekci anlayış doğanın insan bilincinden bağımsız olarak varlığını ileri surer Duşunceci anlayışsa onu ceşitli deyimlerle dile getirdiği bilincin urunu sayar Felsefe alanının butun oğretileri temelde bu iki anlayıştan birine bağlıdır Yuzyıllardan beri suregelen felsefesel savaş bu iki anlayış arasındadır Duşunurler dışında kalan butun insanlar kendiliğinden ozdekcidirler Bir diyalektikcinin dediği gibi, tımarhaneden ya da idealist duşunurlerin okulundan cıkmamış her insan, dunyanın kendi benliği dışında varolduğunu bilirBu doğal kavrayış, en yetkin felsefesel bicimine eytişimsel ozdekcilikte ulaşmıştır İlkel insanlar bile masalımsı tasarımlarında doğanın, değil insanlardan, tanrılardan da once bulunduğunu dile getirmişlerdir Ceşitli mitolojilerdeki tanrı tasarımlarının tumu, kişileştirilmiş doğa bolumleridir Orneğin Skandinav inanclarında buzlu sislerle sıcak buharlar birbirine karışır ve tanrılar bu karışımdan meydana gelirler demek ki doğa (buzlu sisler ve sıcak buharlar tanrılardan once vardır kendilerini doğanın denetinden koparılmış başıboş hayallere kaptıran kimi duşunurler, masallar tasarımlayan ilkel insanlar kadar bile gercekci olamamaktadırlar 'Doğa' deyimi, 'insanın doğası' deyiminde olduğu gibi 'insanın doğuşundan beri varolan ozellikleri' anlamında da kullanılmaktadır
Bilincin dışında kendiliğinden varolanların tumu
İnsanı cevreleyen ilksiz ve sonsuz butunluğu dile getirir Antik Cağ Yunan felsefesinde 'physis' deyimiyle dile getirildi Bilim ve felsefe onu gozlemek ve onun ustune duşunmekle başlamıştır Evrendeki, bilincli insanı da kapsayan, her şey onun urunudur ve ondan oluşmuştur Orneğin bir elma, elma ağacının urunu değil, evrimsel gelişimi icinde butun bir doğanın urunudur Surekli devim ve bundan oturu de surekli değişim icinde bulunan doğa sonsuz bicimlerde belirir Ozdeksel yapıdadır Felsefenin temel sorunu, onu insan bilincinden bağımsız sayıp saymamakla başlamıştır ozdekci anlayış doğanın insan bilincinden bağımsız olarak varlığını ileri surer Duşunceci anlayışsa onu ceşitli deyimlerle dile getirdiği bilincin urunu sayar Felsefe alanının butun oğretileri temelde bu iki anlayıştan birine bağlıdır Yuzyıllardan beri suregelen felsefesel savaş bu iki anlayış arasındadır Duşunurler dışında kalan butun insanlar kendiliğinden ozdekcidirler Bir diyalektikcinin dediği gibi, tımarhaneden ya da idealist duşunurlerin okulundan cıkmamış her insan, dunyanın kendi benliği dışında varolduğunu bilirBu doğal kavrayış, en yetkin felsefesel bicimine eytişimsel ozdekcilikte ulaşmıştır İlkel insanlar bile masalımsı tasarımlarında doğanın, değil insanlardan, tanrılardan da once bulunduğunu dile getirmişlerdir Ceşitli mitolojilerdeki tanrı tasarımlarının tumu, kişileştirilmiş doğa bolumleridir Orneğin Skandinav inanclarında buzlu sislerle sıcak buharlar birbirine karışır ve tanrılar bu karışımdan meydana gelirler demek ki doğa (buzlu sisler ve sıcak buharlar tanrılardan once vardır kendilerini doğanın denetinden koparılmış başıboş hayallere kaptıran kimi duşunurler, masallar tasarımlayan ilkel insanlar kadar bile gercekci olamamaktadırlar 'Doğa' deyimi, 'insanın doğası' deyiminde olduğu gibi 'insanın doğuşundan beri varolan ozellikleri' anlamında da kullanılmaktadır
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.