İnsanlar yaşadıkları sağlık sorunları nedeniyle hastanelerin ya da tıp merkezlerinin yolunu tutarlar. Bu durum bazen hasta yakını olarak da gerçekleşir. Hastanelerde ve tıp merkezlerinde görülen tedaviler sırasında doktorlarla sürekli iletişimde olunur. Ancak bazı zamanlarda doktorlar ile anlaşmak mümkün olmaz. Yapılan tedaviden ya da doktorun tavrından memnun kalmayan kişiler, bu doktorları şikayet etmek isterler. Bu yazımızda doktor şikayet etmek istiyorum ne yapmalıyım, doktor nasıl şikayet edilir sorularına cevap vereceğiz.
İnsanlara sağlık vermek için eğitim alan ve bu nedenle hastane ve tıp merkezlerinde görev alan doktorlar, bazen hasta ya da hasta yakınları ile sorun yaşayabilirler. Hastaların umut bulmak amacı ile gittiği hastanelerde doktorların soğuk ve kötü davranışlarına maruz kalması, kendileri ile ilgilenilmemesi ve hatta tedavi uygulanmaması gibi nedenlerle hastalar rahatsızlık duyabilirler. Bir kişinin hastaneye gitmesi için ilk neden şifa bulmaktır. Bu amaçla gidilen hastanede hastalara ve hasta yakınlarına sunulan bazı haklar vardır.
HASTA HAKLARI NELERDİR?
Hastanelerde hastalara sunulan haklar şu şekilde sıralanır;
Hastanın ilk hakkı istediği hastaneyi seçmektir. Her hasta istediği devlet hastanesinde tedavi olma hakkına sahiptir.
Her hastanın doktor seçme hakkı bulunur.
Her hastanın hastanede kendisiyle ilgilenen bir doktor seçme hakkı vardır.
Her hastanın tedavi olmak için gittiği hastanede özel oda seçme hakkı vardır.
Her hastanın tedavi için gittiği hastanede rahat etmeye ve saygınlık görmeye hakkı vardır.
DOKTOR ŞİKAYET ETMEK İSTİYORUM NE YAPMALIYIM?
Hastalar ruh hali olarak yaşadıkları sıkıntılı durumdan da dolayı oldukça mutsuzdur. Hastaların kendisini güvende hissetmesi ve güler yüzlü doktorlardan ilgi görmesi en doğal haklarıdır. Doktorların başlıca görevi ise hastalarını tedavi ederken onları memnun etmek ve şifa bulmalarını sağlamaktır. Ancak ne yazık ki bazı doktorlar bu hakkı hastalarının elinden alır.
Vatandaşlar, tedavi için gittikleri hastanedeki hizmetten memnun kalmamaları durumunda şikayetçi olma hakkına sahiptir. Hasta, kendisini tedavi eden doktoru ya da kendisi ile ilgilenen hastane personelini istediği zaman şikayet edebilir. Bir hasta ya da hasta yakınının doktordan memnuniyetsizliklerini şikayet etmeleri için kurulmuş özel bir hat vardır.
DOKTOR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?
Gidilen sağlık merkezindeki doktorun tedavi yöntemi, davranışı gibi nedenlerden dolayı memnun kalmamış bir hasta, Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanmış olan şikayet hattı üzerinden rahatsızlığını dile getirebilir. Sağlık Bakanlığı, doktor şikayet hattı olarak Alo 184 İstek ve Şikayet Hattı’nı kurmuştur. Bu hat üzerinden tüm hastalar, rahatsızlık duydukları doktor ile ilgili şjkayetlerini belirtebilir.
Alo 184 İstek ve Şikayet Hattı üzerinden şikayet edilecek kuruluşlar şu şekildedir;
Resmi hastaneler
Özel hastaneler
Sağlık ocakları
Ambulans hizmetleri
Diyaliz merkezleri
Sağlık kuruluşları
Söz konusu kurumlarda çalışan doktorları ve sağlık çalışanlarını şikayet etme hakkı tüm hastalara verilir. Bir sağlık sorunu nedeni ile tedavi olmaya giden hastanın ve hasta yakınlarının istediği gibi ilgi ve alaka görememesi, tedavisinin uygulanmaması şikayet için yeterli nedendir. Böyle bir durum yaşayan hastalar Sağlık Bakanlığı tarafından açılan şikayet hattına yapacakları şikayet ile doktorun daha dikkatli çalışmasını sağlayabilirler. Sağlık Bakanlığı, kendilerine gelen tüm şikayetleri değerlendirecektir.
İnsanlara sağlık vermek için eğitim alan ve bu nedenle hastane ve tıp merkezlerinde görev alan doktorlar, bazen hasta ya da hasta yakınları ile sorun yaşayabilirler. Hastaların umut bulmak amacı ile gittiği hastanelerde doktorların soğuk ve kötü davranışlarına maruz kalması, kendileri ile ilgilenilmemesi ve hatta tedavi uygulanmaması gibi nedenlerle hastalar rahatsızlık duyabilirler. Bir kişinin hastaneye gitmesi için ilk neden şifa bulmaktır. Bu amaçla gidilen hastanede hastalara ve hasta yakınlarına sunulan bazı haklar vardır.
HASTA HAKLARI NELERDİR?
Hastanelerde hastalara sunulan haklar şu şekilde sıralanır;
Hastanın ilk hakkı istediği hastaneyi seçmektir. Her hasta istediği devlet hastanesinde tedavi olma hakkına sahiptir.
Her hastanın doktor seçme hakkı bulunur.
Her hastanın hastanede kendisiyle ilgilenen bir doktor seçme hakkı vardır.
Her hastanın tedavi olmak için gittiği hastanede özel oda seçme hakkı vardır.
Her hastanın tedavi için gittiği hastanede rahat etmeye ve saygınlık görmeye hakkı vardır.
DOKTOR ŞİKAYET ETMEK İSTİYORUM NE YAPMALIYIM?
Hastalar ruh hali olarak yaşadıkları sıkıntılı durumdan da dolayı oldukça mutsuzdur. Hastaların kendisini güvende hissetmesi ve güler yüzlü doktorlardan ilgi görmesi en doğal haklarıdır. Doktorların başlıca görevi ise hastalarını tedavi ederken onları memnun etmek ve şifa bulmalarını sağlamaktır. Ancak ne yazık ki bazı doktorlar bu hakkı hastalarının elinden alır.
Vatandaşlar, tedavi için gittikleri hastanedeki hizmetten memnun kalmamaları durumunda şikayetçi olma hakkına sahiptir. Hasta, kendisini tedavi eden doktoru ya da kendisi ile ilgilenen hastane personelini istediği zaman şikayet edebilir. Bir hasta ya da hasta yakınının doktordan memnuniyetsizliklerini şikayet etmeleri için kurulmuş özel bir hat vardır.
DOKTOR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?
Gidilen sağlık merkezindeki doktorun tedavi yöntemi, davranışı gibi nedenlerden dolayı memnun kalmamış bir hasta, Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanmış olan şikayet hattı üzerinden rahatsızlığını dile getirebilir. Sağlık Bakanlığı, doktor şikayet hattı olarak Alo 184 İstek ve Şikayet Hattı’nı kurmuştur. Bu hat üzerinden tüm hastalar, rahatsızlık duydukları doktor ile ilgili şjkayetlerini belirtebilir.
Alo 184 İstek ve Şikayet Hattı üzerinden şikayet edilecek kuruluşlar şu şekildedir;
Resmi hastaneler
Özel hastaneler
Sağlık ocakları
Ambulans hizmetleri
Diyaliz merkezleri
Sağlık kuruluşları
Söz konusu kurumlarda çalışan doktorları ve sağlık çalışanlarını şikayet etme hakkı tüm hastalara verilir. Bir sağlık sorunu nedeni ile tedavi olmaya giden hastanın ve hasta yakınlarının istediği gibi ilgi ve alaka görememesi, tedavisinin uygulanmaması şikayet için yeterli nedendir. Böyle bir durum yaşayan hastalar Sağlık Bakanlığı tarafından açılan şikayet hattına yapacakları şikayet ile doktorun daha dikkatli çalışmasını sağlayabilirler. Sağlık Bakanlığı, kendilerine gelen tüm şikayetleri değerlendirecektir.