Global uygulama pazarlaması ve analitik platformu Adjust, dijital yayın platformlarına olan talepte süratli bir büyüme görüldüğünü ve izleme alışkanlıklarının mobile kaydığını gösteren yeni Taşınabilir Streaming Raporu’nu yayınladı.
Taşınabilir video/TV tüketiminin çoğunlukla işe gidip gelme sürecinde gerçekleştiği efsanesini yerle bir eden rapor, iştirakçi ülkelerdeki tüketicilerin yüzde 84'ünün toplumsal uzaklık uygulamalarının başından bu yana görüntü içerik tüketmek için telefonlarını daha fazla kullanmaya başladıklarını gösteriyor.
Türkiye'deki 55 yaş ve üzeri iştirakçilerin yüzde 88,9'u haftada en az bir kere telefonlarını görüntü izlemek için kullanıyor
Rapora nazaran tüketicilerin sırf yüzde 12’si COVID-19 önlemleri hayatımıza girdiğinden bu yana daha az görüntü içerik tüketmeye başladı. Görüntü içerik tüketiminin toplumsal aralık uygulamalarıyla birlikte arttığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 52,5.
Dahası, taşınabilir içerik tüketimi için yaş sonları da ortadan kalkmış durumda. 55 yaş ve üstü iştirakçilerin Çin’de yüzde 89,8’i; Türkiye’de ise yüzde 88,9’u telefonlarını her gün ya da her hafta en az bir defa görüntü izlemek için kullandıklarını tabir etiler.
Türkiye'deki iştirakçilerin yüzde 91,9'u haftada en az bir kere taşınabilir aygıt üzerinden görüntü izliyor
Tüm iştirakçileri dikkate aldığımızda Çin’deki iştirakçilerin yüzde 93,8’inin, Türkiye’deki iştirakçilerin ise yüzde 91,9’unun her hafta ya da her gün taşınabilir aygıtları üzerinden en az bir görüntü izlediğini görüyoruz.
Bu oranlar ABD'de %69.4, Japonya'da %57.2 ve İngiltere'de ise %45.7’ye düşüyor. Mobile stream’i en fazla kullanan jenerasyon, 94,2 dakika ile Y jenerasyonu olurken; 87,6 dakika ile Z nesli ikinci sırada yer aldı. 55 yaş ve üzeri kullanıcılar, ortalama 65 dakika ile en az izleyen kullanıcılar oldu.
Güney Kore, görüntü izlemek için en fazla para ödeyen ülke
Görüntü paylaşım ve dijital yayın platformlarına kişi başı en fazla fiyat ödeyen ülkelere baktığımızda ise 42.68 dolarla Güney Kore dorukta yer alıyor. İngiltere, 34,82 dolar ile ikinci sırada yer alırken; ABD de 33,58 dolar ile üçüncü sırada yer alıyor.
Birebir araştırmaya nazaran iştirakçilerin yüzde 76’sı, televizyon izlerken cep telefonlarını da kullanıyor. Bu şahısların yüzde 65,4’ü TV izlerken toplumsal medya uygulamalarını da kullandıklarını söz ediyorlar.