iltasyazilim
FD Üye
Etkin Ders Egzersiz Teknikleri Nelerdir
Etkili Ders Çalışma
Etkin egzersiz sistemi, görsel işitsel veya dokunsal sistemlerden hangisine sahip olursa olsun her öğrencinin mutlaka yapmak zorunda olduğu stratejileri içermektedir
Başarılı öğrencilerin en kayda değer galibiyet sırları işte bunlardır
1 Etkin dinle: Dersi derste hallet
Etkili kulak vermek demek, konsantre olarak dinlemek demektir
Derse kuvvetli bir şekilde odaklanmak için aşağıdaki pratik önerileri uygulayın
a Hangi dersi görüyorsanız, Şu Anda fizik dersini dinliyorum, derhal Türkçe dinliyorum diye telkinde bulunun Çünkü daha iyi dikkatini vermek için zihninizi şimdiye getirmeniz gerekir
b Ders sırasında önemli yerlerin altını çizin ve en manâlı bilgileri not edin Not elde etmek zihnin dağılmasını önler
c Sırada düşey oturun ve öğretmen ile göz teması kurun Söylediklerine dikkatinizi verin Öğretmenle göz teması kurarsanız zihniniz öğretmenin söylediklerine daha çok odaklanır Göz teması iletişiminizin kopmasını önler
Eve gidince önce dinlenin Dinlenmeden yapılan çalışmalarda sık sık konudan kopmalar meydana gelir Konsantrasyonunuz tez bozulur Aç iseniz midenizi tıka basa doldurmadan yemek yiyin
Saat kaç ile kaç aralarında çalışacağınızı ve neler yapacağınızı önceden belirleyin
Bilhassa ders çalışma sorunu olan öğrenciler bu uygulamayı bir gün öncesinde uyumadan önce yaparlarsa ertesi gün daha kolay ders çalışırlar
Yani bir gün öncesinde uyumadan önce Yarın akşam saat 7, 10 aralarında ders çalışacağım diye zihninizde belirlerseniz ve aynı düşünceyi ertesi gün sabahtan ve mektep çıkışında da tekrarlarsanız zihninizi saat 7, 10 arasında ders çalışmaya bloke edersiniz Çünkü zihninizde neyi bitmiş ederseniz kendinizi o yönde yönlendirirsiniz
Aynı uygulamayı maç seyretmek veya dizi izlemek için yapmıyor muyuz?
2 Şampiyonların anahtarı: Bitmiş
Jurnal her tarafta yoksa başarı da yoktur
Başarılı tüm öğrencilerin müşterek olarak yaptıkları en kayda değer egzersiz jurnal tekrardır
Yeniden, öğrenilen bilginin pekiştirilmesini ve uzun hafızaya atılmasını sağlar Bitmiş edilmeyen bilgi, su üstüne yazı kâğıda dökmek gibidir bununla beraber bir bilgiyi ilişkilendirme yapmadan papağan gibi yinelemek de etkisiz bir öğrenmedir
Bilhassa yeni öğrendiğiniz bir bilgiyi uykudan önce yani o gün içerisinde baştan etmezseniz %50sini unutursunuz Bir hafta içerisinde her tarafta etmezseniz % 70ni unutursunuz Geriye gördüğünüz gibi fazla az bilgi kalıyor ancak bu kadarcık bilgiyle hiçbir başarı elde edilmez
Jurnal tekrarın yanına haftalık ve aylık tekrarlar da başarınızı zirveye zıkartır
Konu tekrarı yaparken önemli bilgilerin altını çizin ve en kayda değer bilgileri karalama biçiminde hızlı not alın Hem mümkünse içinizden ya da dışınızdan her tarafta edin veya konuyu bir arkadaşınıza anlatın Böylelikle bilgiyi keza görsel ayrıca dokunsal keza de işitsel olarak keydetmiş olursunuz
Çok yavaş özet çıkardığınızda haberdar olmadan sadece kopyala yapıştır yapmaya başlarsınız
Bu durumda, Hemen şöyle efendice özet çıkartayım daha sonra dönüp bakarım dersiniz ve öğrenmeyi ertelersiniz Ancak öğrenmek tetikte olmak demektir
böylece şimdi yazıyorum acilen öğreniyorum düşüncesiyle amaçlamak gerekir
Keza, fazla yavaş yazdığınızda beyninizin alıştırma hızı ile yazma hızınız arasındaki sürede avarelik meydana geldiği için bu sürede zihnin diğer konulara kayması ve konsantrasyonun bozulması sorunu yaşanır
3 Öğrendiğiniz konularla ilgili sorular çözün
Herhangi bir konuyu anlayıp anlamadığınızı nasıl bilirsiniz
Anladığımı hissederim dediğinizi duyar gibiyim Ancak bunun yeterli olmadığını açıkça belirtmek isterim
Çünkü, bazı öğrenciler, anlamadığı halde Işlem cilalı taraftara selamlama der ve anladığını zannederek dersi geçer Buna erken kavrayış? sorunu denir
Bir Takım öğrenciler de Off be bir türlü anlayamıyorum diyerek tam olarak anladığını hissetmez Buna da geç kavrama sorunu denir
Fakat hissetmek, subjektif bir veridir ve bizi yanıltabilir Anladığınızın ve öğrendiğinizin reel göstergesi sorulardır Sorularda iyi iseniz anladığınızı hissetmeseniz de öğrenmişsiniz ve anlamışsınız demektir
Sorularda iyi değilseniz anladığınızı hissetseniz de eksiğiniz var demektir
bu nedenle mutlaka her tarafta eteğiniz konu ile ilgili soru çözmelisiniz Ne değin çok soru çözerseniz konuyu böylece çok zihninizde netleştirirsiniz ve bilginizi kullanılabilir hale getirirsiniz
Ülkemizde öğrencilerin en büyük sorunlarından biri de çalıştığı bilgiyi tam olarak soruda kullanamamasıdır Çünkü ezber sistem zihnin çözümsel ve kritik düşünmesini engeller
bu nedenle çocuklar bildiği bilginin analizini ve kritiğini yapmakta zorlanırlar Bu da marifetli zekayı öldürür (Konumuz bu değil ama yeri gelmişken belirtmeden geçemedim
4 Ertesi gün göreceğin konulara genelde göz beygir
Öğrenmeyi harekete geçiren duygu meraktır Merak duygusu ile öğrenme ayrıca zevkli ayrıca de çok kalıcıdır Merak, bununla birlikte dikkati bir noktaya odaklamayı sağlar Bu egzersiz, sadece hangi konuları göreceğim? diye bir göz atma işlemidir Detaylı bir egzersiz değildir Bu çalışmanın amacı işlenecek konular hakkında genel bir resme sahip olmaktır
45 dakikada bir 15 dakika ara
Der çalışırken mutlaka her 45 dakikada bir 15 dakika ara verin Bunun çini bir koronmetre uygulamak çok faydalıdır
Her 45 egzersiz süresinin son 45 dakikası dakikasına o zaman içerisinde gördüğünüz konulara, manâlı gördüğünüz yerlere göz atın
Bu egzersiz, bilgiyi uzun hafızaya atmak açısından fazla etkilidir bununla birlikte bilgiyi zihninizde daha net görmenizi, konular arasındaki ilişkileri daha iyi kurmanızı kolaylaştırır, genel resmi görmenizi sağlar
5 Ara Vermek çalışmanın bir parçasıdır
Ara vermeden, aralıksız, nonstop yapılan tüm incelemeler verimsizdir
Çünkü duraklamak, keza odaklanma gücünü artırır keza de öğrenilen bilgileri entegre etmemizi sağlar bununla beraber kesik kesik olarak bıkmadan uzun zaman çalışmamız için çok etkilidir Millet ara vermeden çalıştıklarında şayet 34 saat çalışabilirler ancak, ara vererek daha uzun soluklu çalışma imkanı elde ederler
Ayrıca 34 saatte, 1 ya da 2 saatlik ara vermek de konsantrasyonu çoğaltmak ve bıkmadan çalışmayı sağlamak için fazla önemlidir
Ara verilmeden çalışıldığınızda, bilgileri daha çok karıştırırsınız, iki şıkka indirip yanlışı cevaplandırma oranınız artar Ilk 45 dakikadan daha sonra zayıf kaydetmeye başlarsınız Çalıştığınızı zannedersiniz, ama etkisiz öğrenirsiniz
6 Dinlenirken dinlen, çalışırken çalış
İyi dinleme iyi bir çalışmayı getirir Dinlenirken yalnızca dinlenin yani zihninizde konu veya soru olmasın, çalışırken de yalnızca çalışın
Dinlenirken teskin edici müzikler dinleyin Müzikler, mutlaka pozitif müzikler olmalı Yani depresif müziklerden sigaradan uzaktan durduğunuz gibi uzakta durun Dinlenme süresinde asla televizyon izlemeyin Çünkü bir saat televizyon bakmak iki saat kitap okumak kadar beyni yorar
Çalışma masanızda yok diğer bir yerde dinlenin
İyi şeyler istemenin anlamı iyi şeyler vermektir
Günde kaç saat çalışmalı
Ne istiyorum'un karşılığı ne fedakarlıkta bulunacağım dır
böylece iyi bir galibiyet için okuldan daha sonra asgari 3 saat çalışmalısınız Yani 3x45 dak Bu performansın altındaki çalışmalar, karnelerde düşük not olarak geri döner *
Etkili Ders Çalışma
Etkin egzersiz sistemi, görsel işitsel veya dokunsal sistemlerden hangisine sahip olursa olsun her öğrencinin mutlaka yapmak zorunda olduğu stratejileri içermektedir
Başarılı öğrencilerin en kayda değer galibiyet sırları işte bunlardır
1 Etkin dinle: Dersi derste hallet
Etkili kulak vermek demek, konsantre olarak dinlemek demektir
Derse kuvvetli bir şekilde odaklanmak için aşağıdaki pratik önerileri uygulayın
a Hangi dersi görüyorsanız, Şu Anda fizik dersini dinliyorum, derhal Türkçe dinliyorum diye telkinde bulunun Çünkü daha iyi dikkatini vermek için zihninizi şimdiye getirmeniz gerekir
b Ders sırasında önemli yerlerin altını çizin ve en manâlı bilgileri not edin Not elde etmek zihnin dağılmasını önler
c Sırada düşey oturun ve öğretmen ile göz teması kurun Söylediklerine dikkatinizi verin Öğretmenle göz teması kurarsanız zihniniz öğretmenin söylediklerine daha çok odaklanır Göz teması iletişiminizin kopmasını önler
Eve gidince önce dinlenin Dinlenmeden yapılan çalışmalarda sık sık konudan kopmalar meydana gelir Konsantrasyonunuz tez bozulur Aç iseniz midenizi tıka basa doldurmadan yemek yiyin
Saat kaç ile kaç aralarında çalışacağınızı ve neler yapacağınızı önceden belirleyin
Bilhassa ders çalışma sorunu olan öğrenciler bu uygulamayı bir gün öncesinde uyumadan önce yaparlarsa ertesi gün daha kolay ders çalışırlar
Yani bir gün öncesinde uyumadan önce Yarın akşam saat 7, 10 aralarında ders çalışacağım diye zihninizde belirlerseniz ve aynı düşünceyi ertesi gün sabahtan ve mektep çıkışında da tekrarlarsanız zihninizi saat 7, 10 arasında ders çalışmaya bloke edersiniz Çünkü zihninizde neyi bitmiş ederseniz kendinizi o yönde yönlendirirsiniz
Aynı uygulamayı maç seyretmek veya dizi izlemek için yapmıyor muyuz?
2 Şampiyonların anahtarı: Bitmiş
Jurnal her tarafta yoksa başarı da yoktur
Başarılı tüm öğrencilerin müşterek olarak yaptıkları en kayda değer egzersiz jurnal tekrardır
Yeniden, öğrenilen bilginin pekiştirilmesini ve uzun hafızaya atılmasını sağlar Bitmiş edilmeyen bilgi, su üstüne yazı kâğıda dökmek gibidir bununla beraber bir bilgiyi ilişkilendirme yapmadan papağan gibi yinelemek de etkisiz bir öğrenmedir
Bilhassa yeni öğrendiğiniz bir bilgiyi uykudan önce yani o gün içerisinde baştan etmezseniz %50sini unutursunuz Bir hafta içerisinde her tarafta etmezseniz % 70ni unutursunuz Geriye gördüğünüz gibi fazla az bilgi kalıyor ancak bu kadarcık bilgiyle hiçbir başarı elde edilmez
Jurnal tekrarın yanına haftalık ve aylık tekrarlar da başarınızı zirveye zıkartır
Konu tekrarı yaparken önemli bilgilerin altını çizin ve en kayda değer bilgileri karalama biçiminde hızlı not alın Hem mümkünse içinizden ya da dışınızdan her tarafta edin veya konuyu bir arkadaşınıza anlatın Böylelikle bilgiyi keza görsel ayrıca dokunsal keza de işitsel olarak keydetmiş olursunuz
Çok yavaş özet çıkardığınızda haberdar olmadan sadece kopyala yapıştır yapmaya başlarsınız
Bu durumda, Hemen şöyle efendice özet çıkartayım daha sonra dönüp bakarım dersiniz ve öğrenmeyi ertelersiniz Ancak öğrenmek tetikte olmak demektir
böylece şimdi yazıyorum acilen öğreniyorum düşüncesiyle amaçlamak gerekir
Keza, fazla yavaş yazdığınızda beyninizin alıştırma hızı ile yazma hızınız arasındaki sürede avarelik meydana geldiği için bu sürede zihnin diğer konulara kayması ve konsantrasyonun bozulması sorunu yaşanır
3 Öğrendiğiniz konularla ilgili sorular çözün
Herhangi bir konuyu anlayıp anlamadığınızı nasıl bilirsiniz
Anladığımı hissederim dediğinizi duyar gibiyim Ancak bunun yeterli olmadığını açıkça belirtmek isterim
Çünkü, bazı öğrenciler, anlamadığı halde Işlem cilalı taraftara selamlama der ve anladığını zannederek dersi geçer Buna erken kavrayış? sorunu denir
Bir Takım öğrenciler de Off be bir türlü anlayamıyorum diyerek tam olarak anladığını hissetmez Buna da geç kavrama sorunu denir
Fakat hissetmek, subjektif bir veridir ve bizi yanıltabilir Anladığınızın ve öğrendiğinizin reel göstergesi sorulardır Sorularda iyi iseniz anladığınızı hissetmeseniz de öğrenmişsiniz ve anlamışsınız demektir
Sorularda iyi değilseniz anladığınızı hissetseniz de eksiğiniz var demektir
bu nedenle mutlaka her tarafta eteğiniz konu ile ilgili soru çözmelisiniz Ne değin çok soru çözerseniz konuyu böylece çok zihninizde netleştirirsiniz ve bilginizi kullanılabilir hale getirirsiniz
Ülkemizde öğrencilerin en büyük sorunlarından biri de çalıştığı bilgiyi tam olarak soruda kullanamamasıdır Çünkü ezber sistem zihnin çözümsel ve kritik düşünmesini engeller
bu nedenle çocuklar bildiği bilginin analizini ve kritiğini yapmakta zorlanırlar Bu da marifetli zekayı öldürür (Konumuz bu değil ama yeri gelmişken belirtmeden geçemedim
4 Ertesi gün göreceğin konulara genelde göz beygir
Öğrenmeyi harekete geçiren duygu meraktır Merak duygusu ile öğrenme ayrıca zevkli ayrıca de çok kalıcıdır Merak, bununla birlikte dikkati bir noktaya odaklamayı sağlar Bu egzersiz, sadece hangi konuları göreceğim? diye bir göz atma işlemidir Detaylı bir egzersiz değildir Bu çalışmanın amacı işlenecek konular hakkında genel bir resme sahip olmaktır
45 dakikada bir 15 dakika ara
Der çalışırken mutlaka her 45 dakikada bir 15 dakika ara verin Bunun çini bir koronmetre uygulamak çok faydalıdır
Her 45 egzersiz süresinin son 45 dakikası dakikasına o zaman içerisinde gördüğünüz konulara, manâlı gördüğünüz yerlere göz atın
Bu egzersiz, bilgiyi uzun hafızaya atmak açısından fazla etkilidir bununla birlikte bilgiyi zihninizde daha net görmenizi, konular arasındaki ilişkileri daha iyi kurmanızı kolaylaştırır, genel resmi görmenizi sağlar
5 Ara Vermek çalışmanın bir parçasıdır
Ara vermeden, aralıksız, nonstop yapılan tüm incelemeler verimsizdir
Çünkü duraklamak, keza odaklanma gücünü artırır keza de öğrenilen bilgileri entegre etmemizi sağlar bununla beraber kesik kesik olarak bıkmadan uzun zaman çalışmamız için çok etkilidir Millet ara vermeden çalıştıklarında şayet 34 saat çalışabilirler ancak, ara vererek daha uzun soluklu çalışma imkanı elde ederler
Ayrıca 34 saatte, 1 ya da 2 saatlik ara vermek de konsantrasyonu çoğaltmak ve bıkmadan çalışmayı sağlamak için fazla önemlidir
Ara verilmeden çalışıldığınızda, bilgileri daha çok karıştırırsınız, iki şıkka indirip yanlışı cevaplandırma oranınız artar Ilk 45 dakikadan daha sonra zayıf kaydetmeye başlarsınız Çalıştığınızı zannedersiniz, ama etkisiz öğrenirsiniz
6 Dinlenirken dinlen, çalışırken çalış
İyi dinleme iyi bir çalışmayı getirir Dinlenirken yalnızca dinlenin yani zihninizde konu veya soru olmasın, çalışırken de yalnızca çalışın
Dinlenirken teskin edici müzikler dinleyin Müzikler, mutlaka pozitif müzikler olmalı Yani depresif müziklerden sigaradan uzaktan durduğunuz gibi uzakta durun Dinlenme süresinde asla televizyon izlemeyin Çünkü bir saat televizyon bakmak iki saat kitap okumak kadar beyni yorar
Çalışma masanızda yok diğer bir yerde dinlenin
İyi şeyler istemenin anlamı iyi şeyler vermektir
Günde kaç saat çalışmalı
Ne istiyorum'un karşılığı ne fedakarlıkta bulunacağım dır
böylece iyi bir galibiyet için okuldan daha sonra asgari 3 saat çalışmalısınız Yani 3x45 dak Bu performansın altındaki çalışmalar, karnelerde düşük not olarak geri döner *