Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Etkili Ders Çalışma Teknikleri

Etkili Ders Çalışma Teknikleri

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Etkin Ders Egzersiz Teknikleri Nelerdir



Etkili Ders Çalışma

Etkin egzersiz sistemi, görsel işitsel veya dokunsal sistemlerden hangisine sahip olursa olsun her öğrencinin mutlaka yapmak zorunda olduğu stratejileri içermektedir

Başarılı öğrencilerin en kayda değer galibiyet sırları işte bunlardır

1 Etkin dinle: Dersi derste hallet

Etkili kulak vermek demek, konsantre olarak dinlemek demektir

Derse kuvvetli bir şekilde odaklanmak için aşağıdaki pratik önerileri uygulayın

a Hangi dersi görüyorsanız, Şu Anda fizik dersini dinliyorum, derhal Türkçe dinliyorum diye telkinde bulunun Çünkü daha iyi dikkatini vermek için zihninizi şimdiye getirmeniz gerekir

b Ders sırasında önemli yerlerin altını çizin ve en manâlı bilgileri not edin Not elde etmek zihnin dağılmasını önler

c Sırada düşey oturun ve öğretmen ile göz teması kurun Söylediklerine dikkatinizi verin Öğretmenle göz teması kurarsanız zihniniz öğretmenin söylediklerine daha çok odaklanır Göz teması iletişiminizin kopmasını önler

Eve gidince önce dinlenin Dinlenmeden yapılan çalışmalarda sık sık konudan kopmalar meydana gelir Konsantrasyonunuz tez bozulur Aç iseniz midenizi tıka basa doldurmadan yemek yiyin

Saat kaç ile kaç aralarında çalışacağınızı ve neler yapacağınızı önceden belirleyin

Bilhassa ders çalışma sorunu olan öğrenciler bu uygulamayı bir gün öncesinde uyumadan önce yaparlarsa ertesi gün daha kolay ders çalışırlar

Yani bir gün öncesinde uyumadan önce Yarın akşam saat 7, 10 aralarında ders çalışacağım diye zihninizde belirlerseniz ve aynı düşünceyi ertesi gün sabahtan ve mektep çıkışında da tekrarlarsanız zihninizi saat 7, 10 arasında ders çalışmaya bloke edersiniz Çünkü zihninizde neyi bitmiş ederseniz kendinizi o yönde yönlendirirsiniz

Aynı uygulamayı maç seyretmek veya dizi izlemek için yapmıyor muyuz?

2 Şampiyonların anahtarı: Bitmiş

Jurnal her tarafta yoksa başarı da yoktur

Başarılı tüm öğrencilerin müşterek olarak yaptıkları en kayda değer egzersiz jurnal tekrardır

Yeniden, öğrenilen bilginin pekiştirilmesini ve uzun hafızaya atılmasını sağlar Bitmiş edilmeyen bilgi, su üstüne yazı kâğıda dökmek gibidir bununla beraber bir bilgiyi ilişkilendirme yapmadan papağan gibi yinelemek de etkisiz bir öğrenmedir

Bilhassa yeni öğrendiğiniz bir bilgiyi uykudan önce yani o gün içerisinde baştan etmezseniz %50sini unutursunuz Bir hafta içerisinde her tarafta etmezseniz % 70ni unutursunuz Geriye gördüğünüz gibi fazla az bilgi kalıyor ancak bu kadarcık bilgiyle hiçbir başarı elde edilmez

Jurnal tekrarın yanına haftalık ve aylık tekrarlar da başarınızı zirveye zıkartır

Konu tekrarı yaparken önemli bilgilerin altını çizin ve en kayda değer bilgileri karalama biçiminde hızlı not alın Hem mümkünse içinizden ya da dışınızdan her tarafta edin veya konuyu bir arkadaşınıza anlatın Böylelikle bilgiyi keza görsel ayrıca dokunsal keza de işitsel olarak keydetmiş olursunuz

Çok yavaş özet çıkardığınızda haberdar olmadan sadece kopyala yapıştır yapmaya başlarsınız

Bu durumda, Hemen şöyle efendice özet çıkartayım daha sonra dönüp bakarım dersiniz ve öğrenmeyi ertelersiniz Ancak öğrenmek tetikte olmak demektir

böylece şimdi yazıyorum acilen öğreniyorum düşüncesiyle amaçlamak gerekir

Keza, fazla yavaş yazdığınızda beyninizin alıştırma hızı ile yazma hızınız arasındaki sürede avarelik meydana geldiği için bu sürede zihnin diğer konulara kayması ve konsantrasyonun bozulması sorunu yaşanır

3 Öğrendiğiniz konularla ilgili sorular çözün

Herhangi bir konuyu anlayıp anlamadığınızı nasıl bilirsiniz

Anladığımı hissederim dediğinizi duyar gibiyim Ancak bunun yeterli olmadığını açıkça belirtmek isterim

Çünkü, bazı öğrenciler, anlamadığı halde Işlem cilalı taraftara selamlama der ve anladığını zannederek dersi geçer Buna erken kavrayış? sorunu denir

Bir Takım öğrenciler de Off be bir türlü anlayamıyorum diyerek tam olarak anladığını hissetmez Buna da geç kavrama sorunu denir

Fakat hissetmek, subjektif bir veridir ve bizi yanıltabilir Anladığınızın ve öğrendiğinizin reel göstergesi sorulardır Sorularda iyi iseniz anladığınızı hissetmeseniz de öğrenmişsiniz ve anlamışsınız demektir

Sorularda iyi değilseniz anladığınızı hissetseniz de eksiğiniz var demektir

bu nedenle mutlaka her tarafta eteğiniz konu ile ilgili soru çözmelisiniz Ne değin çok soru çözerseniz konuyu böylece çok zihninizde netleştirirsiniz ve bilginizi kullanılabilir hale getirirsiniz

Ülkemizde öğrencilerin en büyük sorunlarından biri de çalıştığı bilgiyi tam olarak soruda kullanamamasıdır Çünkü ezber sistem zihnin çözümsel ve kritik düşünmesini engeller

bu nedenle çocuklar bildiği bilginin analizini ve kritiğini yapmakta zorlanırlar Bu da marifetli zekayı öldürür (Konumuz bu değil ama yeri gelmişken belirtmeden geçemedim

4 Ertesi gün göreceğin konulara genelde göz beygir

Öğrenmeyi harekete geçiren duygu meraktır Merak duygusu ile öğrenme ayrıca zevkli ayrıca de çok kalıcıdır Merak, bununla birlikte dikkati bir noktaya odaklamayı sağlar Bu egzersiz, sadece hangi konuları göreceğim? diye bir göz atma işlemidir Detaylı bir egzersiz değildir Bu çalışmanın amacı işlenecek konular hakkında genel bir resme sahip olmaktır

45 dakikada bir 15 dakika ara

Der çalışırken mutlaka her 45 dakikada bir 15 dakika ara verin Bunun çini bir koronmetre uygulamak çok faydalıdır

Her 45 egzersiz süresinin son 45 dakikası dakikasına o zaman içerisinde gördüğünüz konulara, manâlı gördüğünüz yerlere göz atın

Bu egzersiz, bilgiyi uzun hafızaya atmak açısından fazla etkilidir bununla birlikte bilgiyi zihninizde daha net görmenizi, konular arasındaki ilişkileri daha iyi kurmanızı kolaylaştırır, genel resmi görmenizi sağlar

5 Ara Vermek çalışmanın bir parçasıdır

Ara vermeden, aralıksız, nonstop yapılan tüm incelemeler verimsizdir

Çünkü duraklamak, keza odaklanma gücünü artırır keza de öğrenilen bilgileri entegre etmemizi sağlar bununla beraber kesik kesik olarak bıkmadan uzun zaman çalışmamız için çok etkilidir Millet ara vermeden çalıştıklarında şayet 34 saat çalışabilirler ancak, ara vererek daha uzun soluklu çalışma imkanı elde ederler

Ayrıca 34 saatte, 1 ya da 2 saatlik ara vermek de konsantrasyonu çoğaltmak ve bıkmadan çalışmayı sağlamak için fazla önemlidir

Ara verilmeden çalışıldığınızda, bilgileri daha çok karıştırırsınız, iki şıkka indirip yanlışı cevaplandırma oranınız artar Ilk 45 dakikadan daha sonra zayıf kaydetmeye başlarsınız Çalıştığınızı zannedersiniz, ama etkisiz öğrenirsiniz

6 Dinlenirken dinlen, çalışırken çalış

İyi dinleme iyi bir çalışmayı getirir Dinlenirken yalnızca dinlenin yani zihninizde konu veya soru olmasın, çalışırken de yalnızca çalışın

Dinlenirken teskin edici müzikler dinleyin Müzikler, mutlaka pozitif müzikler olmalı Yani depresif müziklerden sigaradan uzaktan durduğunuz gibi uzakta durun Dinlenme süresinde asla televizyon izlemeyin Çünkü bir saat televizyon bakmak iki saat kitap okumak kadar beyni yorar
Çalışma masanızda yok diğer bir yerde dinlenin

İyi şeyler istemenin anlamı iyi şeyler vermektir

Günde kaç saat çalışmalı

Ne istiyorum'un karşılığı ne fedakarlıkta bulunacağım dır

böylece iyi bir galibiyet için okuldan daha sonra asgari 3 saat çalışmalısınız Yani 3x45 dak Bu performansın altındaki çalışmalar, karnelerde düşük not olarak geri döner *
 

Similar threads

Etkili Ders Calışma Teknikleri Nelerdir Etkili Ders Calışma Etkili calışma sistemi, gorsel işitsel veya dokunsal sistemlerden hangisine sahip olursa olsun her oğrencinin mutlaka yapmak zorunda olduğu stratejileri icermektedir Başarılı oğrencilerin en onemli başarı sırları işte...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
bereketli ders çalışma yöntemleri, verimli ders alıştırma yolları Bereketli ders nasıl çalışılırİşte bereketli ders çalışmanın yolları; 1 Çalıştığınız yer, pozitif soğuk yada sıcak olmamalı iyi havalandırılmalı ve gürültüsüz olmalıdır 2 Alıştırma odasındaki duvar ilanı, afiş ve resimler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
Mektep hayatında ders başarısını arttırabilmesini sağlayacak ders egzersiz teknikleri şunlardır: Uygun zamanın seçimi: Çalışma için günün en bereketli, en devingen olunan vakti seçilmelidir Herkesin uyku saatine, ne dek uyuduğuna kadar değişen biyoloji ile ilgili ritmi vardır Bazıları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
bereketli ders egzersiz yolları Etkin Ders Çalışma Teknikleri ders alıştırma yöntemleri bereketli ders çalışma ders alıştırma nasıl olur Öğrenmeye karşısında istekli ve öğrenme için gerekli yeteneklere sahip olma, öğrenmede başarıyı etkileyen en manâlı etmenlerdir Ancak, bir takım...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
Ders Çalışma Stratejileri Ders Alıştırma Yöntemleri COĞRAFYA DERSİNİN İÇERİĞİ Coğrafyanın araştırma ve çözümleme konusu yeryüzünde görülen olayların iki taraflı sebep sonuç ilişkileridir Örneğin dünyanın şekli ve hareketleri, harita bilgisi, iklim ve doğal bitkiler, yer şekillerinin oluşum...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
858,475Konular
981,252Mesajlar
29,553Kullanıcılar
yk393939Son üye
Üst Alt