Facebook üzere birçok toplumsal medya platformunun kullanıcılara özel reklam sunduğunu uzun vakittir biliyoruz. Coğrafik, demografik şartlara ve kullanıcıların ilgi alanlarına nazaran farklı reklamlar sunan Facebook, geçtiğimiz aylarda Apple’ın yeni kapalılık siyasetlerini eleştirmeye başlamış, Apple’a küçük işletmelere ziyan verdiği gerekçesiyle suçlamalarda bulunmuştu.
Apple’ın yeni zımnilik siyasetine nazaran kullanıcılar, hangi uygulamanın hangi dataları kullanabileceğine dair özel müsaadeler verebiliyor. Bu pürüzden artık kurtulmak isteyen Facebook, kullanıcıları şahsileştirilmiş reklam kampanyalarını görmeye teşvik etmeyi amaçlayan yeni bir reklam sineması yayınladı. Küçük işletmelerin kaybını geri kazanmasını isteyen Facebook, yeni reklam sinemasını “iyi fikirler keşfedilmeyi hak eder” sloganı ismi altına yayınladı.
Görüntüdeki dislike sayısı bir epey fazla
Apple’ın saklılık kontratından evvel kullanıcılar kapalılık kontratlarını kabul ettiği anda uygulamalar direkt olarak data toplamaya başlayabiliyordu. Apple, bu mukavelenin kâfi olmadığını düşündü ve iOS 14.3 güncellemesi ile birlikte kullanıcıların uygulamala bazında datalarını denetim edebilmesine imkan sağladı.
Facebook ise bu cins bir siyasetin uygulamalarda yer verilen küçük işletme reklamlarını direkt etkilediğini, küçük işletmelerin bu durumdan ziyan göreceğini lisana getirmişti. Şirketin yeni yayınladığı reklam sineması de direkt bu ziyanı bahis alıyor lakin Facebook’un bu kampanyayı hakikaten de küçük işletmelerin çıkarları için mi yoksa kendi çıkarları için mi yaptığından pek emin değiliz.
Görüntü yayınlandıktan sonra yorumlar özelliği kapatıldı ve şu anda görüntüye baktığımızda dislike sayısının like sayısının bir oldukça önüne geçtiğini görüyoruz. Anlaşılan o ki birçok kişi, Facebook’un bu reklam kampanyasını kendi çıkarları için paylaştığını düşünüyor.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.