iltasyazilim
FD Üye
Fiziğin Aktüel Hayatta Kullanım Alanları
Fiziğin Güncel Hayatta Nerelerde Kullanılır ?
Lise eğitiminde en kuvvet şeylerden biri öğretilen konularla toplum arasındaki ilgiyi kurmaktır Fizik derslerinde bu ilgiyi koymak daha basit olmasına rağmen kurulmaması öğrencileri fizik dersinden soğutmaktadır Öğrenciler fizik dersini anlaşılması zor ders olarak görmektedirler Buna ek olarak üniversite atama sınavlarında doğru net sayısı asgari alanlardan bir adam başına fiziktir Bu 2001 yılında sıradan 2,89 nettir (ÖSYM, 2001) Amerikada fizik dersleri lisede seçmelidir Son yıllarda fizik derslerini tercih eden öğrencilerin sayısında düşüşler olmuştur Seçim edenlerin manâlı bir kısmı da sonradan dersi bırakmaktadırlar (Hewitt, 1990) Ahlgren ve Walberg (1973) öğrencilerin fizik dersini bıktırıcı, güç, anlaşılmaz ve kendileri için yersiz gördüklerini belirtmiştir
Öğrencilerin fiziği daha zevkli öğrenmelerine tesir eden faktörler arasında hoca, müfredat, fizik kitapları, eğitim teknolojisi, güncel hayat bağlantıları, öğretim metotları ve öğrenci ilgi alanları sayılabilir Fiziği daha çekici yerine getirmek için fizik öğretmenleri toplumu fiziğin kendilerine hizmet ettiği konusunda inandırmalıdırlar Fizik sahiden insanların işlerinde, evlerinde ve çocukların ilgi alanlarında karşılaştıkları olaylarla ilgilidir Kaya (1998) öğrencileri motive etmenin alaka ve bilgilerini artırdığını söylemiştir Fizik öğretmenleri bu ilgiyi hazırlamak için daha pozitif emek sarf etmelidirler
İyi fizik öğretmeni dersini ve öğretmeyi sevmeli ve bunu dışa yansıtmalıdır Güncel deneyimlerle bağını kurmalı ve iyi organize edilmiş olarak dersi anlatmalıdır (Woolnaugh, 1994) Bunlara ek olarak öğretmen iyi kalpli olmalı, ders içinde ve açık havada öğrencilerle zaman harcayabilmeli ve öğrencilerle sıcak ilişki kurabilmelidir
Öğretmenlerin farklı ve öğrencileri faal kılan öğretim metotlarını kullanması da öğrencilerin fizik dersini daha zevkli öğrenmesini sağlayacaktır Munsee (1972) öğrencilerin küçük gruplar halinde proje yapmasının, Bruce ve Weil (1972) sorgulayıcı ve gösterim tekniğinin kullanılmasının, Reiner (1998) laboratuar kullanılmasının öğrencilerin ilgisini artıracağını ve dolayısıyla fiziği daha zevkli öğreneceklerini önermişlerdir
Carter, Westbrook, ve Thompkins (1999) iyi bir fen eğitiminin materyallerin, malzemelerin medya ve teknolojinin organizasyonuna ve bulunabilirliğine emrindeki olduğunu açıklamıştır Araştırmacılar uzun yıllar yalnızca kitap ve tahtanın görsel takviye arabulucu olarak kullanıldığını, oysa bundan böyle filmlerin, televizyonun, tepegözün, ses kayıtlarının, bilgisayar ve İnternetin de yaygın olarak kullanılmasının gerektiğini söylemişlerdir (Baez, 1973)
İyi hazır, öğrencilere çeşitli deneyimler kazandırmayı amaçlayan müfredat programları öğrencilerin başarısını artırmaktadır (Wissink, 1973) İdeal müfredat programının öğrencilerin hayatta gereksinim duyacağı bilgi ve kabiliyetleri tanıtması ve bilim adamlarının kullandığı teknikleri ve tutumları geliştirmesi gerekmektedir (Branson, Champbell, Davies, Herklots, ve Whitaker, 1998) Hükümetlere malzeme sağlamada ve ideal bir fizik müfredatı hazırlamada büyük görevler düşmektedir (Hepburn ve Gaskell, 1998)
Fizik eğitim araştırmalarına dayanmadan hazırlanan fizik kitapları da öğrencileri fizikten soğutabilmektedir Fizik kitapları öğrenimöğretim materyali formatından uzakta, kavram
yanılgılarının ayıklanmadığı, konuların hakiki hayatla bağlantısının kurulmadığı ve kavramsal olmayan metotlarla hazırlanmaktadırlar Türkiyede müfredatın sıkça değiştiği de göz önüne alınarak kitapların gözden geçirilmesi gerekmektedir Jhonson ve Bany (1970) öğrencilerin tutumlarına, ihtiyaçlarına ve ilgilerine tarafından hazırlanmış bir fizik dersinden öğrencilerin daha artı hoşgörü alacağını söylemiştir
*
Fiziğin Güncel Hayatta Nerelerde Kullanılır ?
Lise eğitiminde en kuvvet şeylerden biri öğretilen konularla toplum arasındaki ilgiyi kurmaktır Fizik derslerinde bu ilgiyi koymak daha basit olmasına rağmen kurulmaması öğrencileri fizik dersinden soğutmaktadır Öğrenciler fizik dersini anlaşılması zor ders olarak görmektedirler Buna ek olarak üniversite atama sınavlarında doğru net sayısı asgari alanlardan bir adam başına fiziktir Bu 2001 yılında sıradan 2,89 nettir (ÖSYM, 2001) Amerikada fizik dersleri lisede seçmelidir Son yıllarda fizik derslerini tercih eden öğrencilerin sayısında düşüşler olmuştur Seçim edenlerin manâlı bir kısmı da sonradan dersi bırakmaktadırlar (Hewitt, 1990) Ahlgren ve Walberg (1973) öğrencilerin fizik dersini bıktırıcı, güç, anlaşılmaz ve kendileri için yersiz gördüklerini belirtmiştir
Öğrencilerin fiziği daha zevkli öğrenmelerine tesir eden faktörler arasında hoca, müfredat, fizik kitapları, eğitim teknolojisi, güncel hayat bağlantıları, öğretim metotları ve öğrenci ilgi alanları sayılabilir Fiziği daha çekici yerine getirmek için fizik öğretmenleri toplumu fiziğin kendilerine hizmet ettiği konusunda inandırmalıdırlar Fizik sahiden insanların işlerinde, evlerinde ve çocukların ilgi alanlarında karşılaştıkları olaylarla ilgilidir Kaya (1998) öğrencileri motive etmenin alaka ve bilgilerini artırdığını söylemiştir Fizik öğretmenleri bu ilgiyi hazırlamak için daha pozitif emek sarf etmelidirler
İyi fizik öğretmeni dersini ve öğretmeyi sevmeli ve bunu dışa yansıtmalıdır Güncel deneyimlerle bağını kurmalı ve iyi organize edilmiş olarak dersi anlatmalıdır (Woolnaugh, 1994) Bunlara ek olarak öğretmen iyi kalpli olmalı, ders içinde ve açık havada öğrencilerle zaman harcayabilmeli ve öğrencilerle sıcak ilişki kurabilmelidir
Öğretmenlerin farklı ve öğrencileri faal kılan öğretim metotlarını kullanması da öğrencilerin fizik dersini daha zevkli öğrenmesini sağlayacaktır Munsee (1972) öğrencilerin küçük gruplar halinde proje yapmasının, Bruce ve Weil (1972) sorgulayıcı ve gösterim tekniğinin kullanılmasının, Reiner (1998) laboratuar kullanılmasının öğrencilerin ilgisini artıracağını ve dolayısıyla fiziği daha zevkli öğreneceklerini önermişlerdir
Carter, Westbrook, ve Thompkins (1999) iyi bir fen eğitiminin materyallerin, malzemelerin medya ve teknolojinin organizasyonuna ve bulunabilirliğine emrindeki olduğunu açıklamıştır Araştırmacılar uzun yıllar yalnızca kitap ve tahtanın görsel takviye arabulucu olarak kullanıldığını, oysa bundan böyle filmlerin, televizyonun, tepegözün, ses kayıtlarının, bilgisayar ve İnternetin de yaygın olarak kullanılmasının gerektiğini söylemişlerdir (Baez, 1973)
İyi hazır, öğrencilere çeşitli deneyimler kazandırmayı amaçlayan müfredat programları öğrencilerin başarısını artırmaktadır (Wissink, 1973) İdeal müfredat programının öğrencilerin hayatta gereksinim duyacağı bilgi ve kabiliyetleri tanıtması ve bilim adamlarının kullandığı teknikleri ve tutumları geliştirmesi gerekmektedir (Branson, Champbell, Davies, Herklots, ve Whitaker, 1998) Hükümetlere malzeme sağlamada ve ideal bir fizik müfredatı hazırlamada büyük görevler düşmektedir (Hepburn ve Gaskell, 1998)
Fizik eğitim araştırmalarına dayanmadan hazırlanan fizik kitapları da öğrencileri fizikten soğutabilmektedir Fizik kitapları öğrenimöğretim materyali formatından uzakta, kavram
yanılgılarının ayıklanmadığı, konuların hakiki hayatla bağlantısının kurulmadığı ve kavramsal olmayan metotlarla hazırlanmaktadırlar Türkiyede müfredatın sıkça değiştiği de göz önüne alınarak kitapların gözden geçirilmesi gerekmektedir Jhonson ve Bany (1970) öğrencilerin tutumlarına, ihtiyaçlarına ve ilgilerine tarafından hazırlanmış bir fizik dersinden öğrencilerin daha artı hoşgörü alacağını söylemiştir
*