iltasyazilim
FD Üye
Gökkuşağı Perileri oyunu
Drama etkinliği Gökkuşağı Perileri
Oyunun Adı: Gökkuşağı Perileri
Oyun Türü: Müzikli Oyun
Hedeflenen Alan: Psikomotor Bölge
Oyunun Amacı: Çocukların elgöz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmelerini sağlama
Materyaller: Gökkuşağı boyama sayfası ve pastel badana (‘Gökkuşağı Perileri ’ müziği)
Hazırlık Aşaması:
Çocuklarla gökkuşağı hakkında konuşulurGökkuşağının hangi ayda görüldüğü, nasıl ortaya çıktığı anlatılır
Kullanım ve Değerleme Aşaması:
Eğitimci çocuklardan iki gruba ayrılmalarını isterGruplardaki çocuk sayısı eşdeğer olacak şekilde gruplama yapıldıktan sonra, çocuklara oyun hakkında bilgi verilir
Gerisinde, “Derhal hepiniz kendinizi birer gökkuşağı perisi olarak düşünün ve bu gökkuşağını sizin renklendirdiğinizi hayal edinSizler dans ederken gökkuşağını renklendirmeyi fazla seven küçük perilersinizŞimdi her biriniz elinize gökkuşağının renklerinden birini alın (derken pastel badana kutuları çocuklara uzatılır) ve gökkuşağını renklendirmeye başlayınAma dikkat etmeniz gereken çok kayda değer bir şey var; siz yalnızca müzik çalarken dans ediyorsunuzBu yüzden müzik durduğunda sizler de boyamayı durduracaksınızBakalım en çok hanginiz boyayacak?Haydi bakalım gökkuşağı perileri,gösterin kendinizi! diyerek müziği başlatır
Çocuklar, müzik devam ederken gökkuşağını boyamayı sürdürürler,müzik durduğunda ise boyamayı keserler Müzik başladığında bitmiş devam ederler ve müzik en ince ayrıntısına kadar bittiğinde oyun sona erer Eğitimci gökkuşağını en çok boyayan grubu belirleyerek onu oyunun birincisi seçer ve birinci olan grup tüm sınıfça alkışlanır *
Drama etkinliği Gökkuşağı Perileri
Oyunun Adı: Gökkuşağı Perileri
Oyun Türü: Müzikli Oyun
Hedeflenen Alan: Psikomotor Bölge
Oyunun Amacı: Çocukların elgöz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmelerini sağlama
Materyaller: Gökkuşağı boyama sayfası ve pastel badana (‘Gökkuşağı Perileri ’ müziği)
Hazırlık Aşaması:
Çocuklarla gökkuşağı hakkında konuşulurGökkuşağının hangi ayda görüldüğü, nasıl ortaya çıktığı anlatılır
Kullanım ve Değerleme Aşaması:
Eğitimci çocuklardan iki gruba ayrılmalarını isterGruplardaki çocuk sayısı eşdeğer olacak şekilde gruplama yapıldıktan sonra, çocuklara oyun hakkında bilgi verilir
Gerisinde, “Derhal hepiniz kendinizi birer gökkuşağı perisi olarak düşünün ve bu gökkuşağını sizin renklendirdiğinizi hayal edinSizler dans ederken gökkuşağını renklendirmeyi fazla seven küçük perilersinizŞimdi her biriniz elinize gökkuşağının renklerinden birini alın (derken pastel badana kutuları çocuklara uzatılır) ve gökkuşağını renklendirmeye başlayınAma dikkat etmeniz gereken çok kayda değer bir şey var; siz yalnızca müzik çalarken dans ediyorsunuzBu yüzden müzik durduğunda sizler de boyamayı durduracaksınızBakalım en çok hanginiz boyayacak?Haydi bakalım gökkuşağı perileri,gösterin kendinizi! diyerek müziği başlatır
Çocuklar, müzik devam ederken gökkuşağını boyamayı sürdürürler,müzik durduğunda ise boyamayı keserler Müzik başladığında bitmiş devam ederler ve müzik en ince ayrıntısına kadar bittiğinde oyun sona erer Eğitimci gökkuşağını en çok boyayan grubu belirleyerek onu oyunun birincisi seçer ve birinci olan grup tüm sınıfça alkışlanır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.