iltasyazilim
FD Üye
Hasta hakları nelerdir
Tıbbi Gereklere Yerinde Tanı, Çare ve Bakım
Hasta Haklarının Korunması
Mahremiyete Saygı Gösterilmesi
Afiyet hizmeti almak için bir sağlık kuruluşuna başvuran herkesin bilmesi gereken hasta hakları hakkında ayrıntılı bilgiler:
1 Hizmetten genellikle yararlanma: Yargı ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde dinç yaşamanın özendirme edilmesine karşın etkinlikler ve koruyucu afiyet hizmetlerinden faydalanmaya,
2 Denklik içinde hizmete varmak:
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, idareli ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
3 Bilgilendirme:
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
4 Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sıhhat kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda verilen sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
5 Personeli tanınma, seçme ve değiştirme:
Afiyet hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve öteki personelin kimliklerini, ödev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
6 Veri İsteme:
Afiyet ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,
7 Gizlilik:
Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü saglık hizmetini almaya,
8 Rıza ve Müsade:
Tibbi müdahalelerde rızanın alınmasıına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
9 Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasini istemeye,
10 Emniyet:
Sıhhat hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
11 Saygınlık görme:
Saygı, özen ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, sefkatli sağlık hizmeti almaya,
12 Rahat:
Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, curcunalı ve rahatıiz edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya,
13 Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun bir şekilde ziyaretçi kabul etmeye,
14 Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin yerinde görmesi durumunda refakatçı bulundurmayı istemeye,
15 Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, yönetmelik çerçevesinde her türle tatbik, şikayet ve dava hakıinı kullanmaya,
16 Kesintisiz hizmet:
Gerektiği sürece sağlık durumu hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR
*
Tıbbi Gereklere Yerinde Tanı, Çare ve Bakım
Hasta Haklarının Korunması
Mahremiyete Saygı Gösterilmesi
Afiyet hizmeti almak için bir sağlık kuruluşuna başvuran herkesin bilmesi gereken hasta hakları hakkında ayrıntılı bilgiler:
1 Hizmetten genellikle yararlanma: Yargı ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde dinç yaşamanın özendirme edilmesine karşın etkinlikler ve koruyucu afiyet hizmetlerinden faydalanmaya,
2 Denklik içinde hizmete varmak:
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, idareli ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
3 Bilgilendirme:
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
4 Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sıhhat kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda verilen sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
5 Personeli tanınma, seçme ve değiştirme:
Afiyet hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve öteki personelin kimliklerini, ödev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
6 Veri İsteme:
Afiyet ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,
7 Gizlilik:
Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü saglık hizmetini almaya,
8 Rıza ve Müsade:
Tibbi müdahalelerde rızanın alınmasıına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
9 Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasini istemeye,
10 Emniyet:
Sıhhat hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
11 Saygınlık görme:
Saygı, özen ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, sefkatli sağlık hizmeti almaya,
12 Rahat:
Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, curcunalı ve rahatıiz edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya,
13 Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun bir şekilde ziyaretçi kabul etmeye,
14 Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin yerinde görmesi durumunda refakatçı bulundurmayı istemeye,
15 Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, yönetmelik çerçevesinde her türle tatbik, şikayet ve dava hakıinı kullanmaya,
16 Kesintisiz hizmet:
Gerektiği sürece sağlık durumu hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR
*