teknolojiuzmani
FD Üye
THY, birinci etapta incelenen 20 uçaktan birinin hangara çekildiğini belirtti. Filodaki öbür uçaklarda incelemeler sürürken, Boeing'den modül beklendiği öğrenildi
Boeing'in, 737 NG modellerinde yaşadığı “çatlak” sorunu, filolarında bu uçaklardan toplam 220 tane bulunan Türkiye'deki havayolu şirketlerini de harekete geçirdi.
Havayolu şirketleri, Amerikan Federal Havacılık İdaresi'nin (FAA), Boeing 737NG serisi uçaklar için 3 Ekim 2019 tarihinde yayınladığı uçuşa elverişlilik direktifi (AD) doğrultusunda inceleme başlattı.
Türk Hava Yolları (THY), birinci basamakta incelediği 20 adet 737 NG'den birinde çatlak tespit etti ve hangara çekti.
Türk Hava Yolları yetkilileri mevzuyla ilgili yaptığı açıklamada, “AnadoluJet uçaklarımız da dahil olmak üzere, uçuşa elverişlilik direktifinin içeriği ile uyumlu olarak, filomuzda yer alan 30 binden fazla konma sayısına ulaşmış olan 20 adet uçağımızın teknik incelemeleri bir hafta içinde tamamlanmıştır. Gerçekleştirilen denetimler sonucunda belirtilen konma sayısına ulaşmış olan uçaklarımızdan yalnızca bir tanesi bakıma alınmıştır” dedi. Yapılan açıklamada, “Bakıma alınan uçağımız dışında hiçbir uçağımızda uçuşa elverişlilik direktifi doğrultusunda teknik müdahale gerektirecek bir duruma rastlanmamıştır. Mevzuyla ilgili gelişmeler Boeing firması ile haftalık olarak yapılan toplantılar ve FAA tarafından yayınlanan bildirimler üzerinden takip edilmektedir” tabirlerine yer verildi.
737 NG modelleri, Boeing'in tüm dünyada uçuşu durdurulan 737 Max modelinin öncülü. New Generation'ın (Yeni Nesil) kısaltması olan NG modelleri ortasında 737-600, 700, 800 ve 900 modelleri bulunuyor.
Avustralyalı havayolu şirketi Qantas, dün yaptığı açıklamada Boeing 737 NG tipi uçaklarından birinin çatlak nedeniyle acil iniş yaptığını, 32 uçağın ise incelemeye alındığını duyurdu. Qantas mühendislik müdürü Chris Snook, “Uçakta bir çatlak tespit edilmesi uçuş güvenliğini direkt etkilemeyebilir. Fakat hiçbir uçağı büsbütün inançlı olduğuna inanmadan operasyona almayız” dedi.
ABD’deki havayolu yetkilileri 30 bin seferden daha fazla uçuş gerçekleştirmiş tüm 737NG modellerinin incelenmesini istemişti.
Qantas filolarındaki hiçbir 737 NG’nin 30 binden fazla uçmadığını, çatlak tespit ettikleri uçağın ise 27 binden az sefer yaptığını açıkladı. Şirket elindeki 33 uçağı da inceleyeceğini belirtti.
Boeing, çatlakların kanatların gövdeyle bütünleşmesini sağlayan bölgede tespit edildiğini duyurdu.
TÜRKİYE'DE DE KULLANILIYOR
THY'nin internet sitesinde yer alan bilgilere nazaran şirketin elinde 97 adet 737-800, 15 adet 737-900 ER ve 1 adet 737-700 uçağı bulunuyor.
Pegasus'un internet sitesinde şirketin filolarında 46 adet 737-800 uçağının bulunduğu bilgisi yer alıyor.
SunExpress'in elinde de 68 adet 737-800 bulunuyor.
Yusuf Demir/Sözcü