Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Hazret-i Peygamber’in Babası Abdullâh ile Annesi Âmine’nin İzdivâcı

Hazret-i Peygamber’in Babası Abdullâh ile Annesi Âmine’nin İzdivâcı

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Hazreti Peygamber’in bi’setine yakın dönemde tevhîd inancı yitirilmiş, Kâbe kavim ve kabîlelere âit putlarla doldurulmuş, Zemzem kuyusu da iptal edilmiş bulunuyordu

Peygamber Efendimiz’in dedesi Abdülmuttalib, birgün Hicr’de uyurken rüyâsında kendisine Zemzem kuyusunu kazıp ortaya çıkarması söylendi Daha sonra da bir işâretle kazılması gereken yer kendisine gösterildi

Abdülmuttalib kazı işine başladığında Kureyşliler:

“–Mâbedimizin yanını kazdırmayız diyerek ona mânî oldular Abdülmuttalib’in henüz onlara karşı duracak gücü yoktu Bunun üzerine Abdülmuttalib, Allâh kendisine on evlât verir ve bunlar da onu koruyacak çağa erişirlerse, onlardan birisini Kâbe’nin yanında kurbân etmeyi adadı

Bir müddet sonra Kureyşliler, Abdülmuttalib’de gördükleri bâzı hârikulâde hâl ve işâretler sebebiyle yumuşadılar ve ona müsâade ettiler Abdülmuttalib kuyuyu kazdı ve Zemzem’i ortaya çıkardı Zamanla on evlâdı dünyâya geldi ve kendisini koruyacak çağa eriştiler Bunun üzerine rüyâsında:

“–Adağını yerine getir! denilerek yıllar önce Allâh’a verdiği söz kendisine hatırlatıldı Adağını yerine getirmek için sırayla koç ve sığır kesen Abdülmuttalib’den her seferinde daha büyüğü istendi O ise:

“–Daha büyüğü nedir? diye sorunca:

“–Oğullarından birisini kurban etmeyi adamıştın! denildi Bunun üzerine evlâtlarını toplayan Abdülmuttalib, Allâh için yapmış olduğu adağı gerçekleştirmek için onları itaate dâvet etti Onlar da muhâlefet etmeksizin:

“?Sen adağını yerine getir, istediğini yap! dediler

Abdülmuttalib aralarında kur’a çekerken:

“Allâh’ım! Ben evlâtlarımdan birisini Sana kurbân etmeyi adamıştım Aralarında kur’a çekeceğim, onlardan dilediğine isâbet ettir! diye duâ etti

Kur’a Peygamber Efendimiz’in babası Abdullâh’a çıktı Abdülmuttalib, kurban etmek üzere oğlunu Kâbe’ye götürdüğünde Mekkeliler, evlât kurbân etmenin âdet hâline gelmesinden korkarak ona mânî oldular Abdülmuttalib’i iknâ ederek bir âlime götürdüler Âlim:

“?Sizde bir insanın diyeti ne kadardır? diye sordu

“?On devedir diye cevap verdiler Bunun üzerine âlim:

“?Öyleyse Abdullâh ile on deve arasında kur’a çekin, kur’a Abdullâh’a çıkarsa on deve daha ilâve ederek yirmi deve ile Abdullâh arasında tekrar kur’a çekin Bu sayıyı, kur’a develere çıkıncaya kadar onar onar artırın! tavsiyesinde bulundu

On deve ile Abdullâh arasında kur’a çektiklerinde, kur’a Abdullâh’a çıktı On deve daha ilâve ederek kur’ayı tekrarladılar, yine Abdullâh’a çıktı Develerin sayısı yüze varıncaya kadar kur’a bu minvâl üzere devâm etti Sayı yüze ulaşınca bu sefer kur’a develere çıktı Abdülmuttalib iyice emîn olmak için kur’ayı üç defâ daha tekrarladı Bu esnâda ayağa kalkarak oğlunun kurtulması için Allâh’a duâ etti Her defâsında da kur’anın develere çıktığını görünce oradakiler, sevinçlerinden tekbîr getirdiler Sonra Abdulmuttalib develeri kurbân ederek etlerini tasadduk etti1

Bugün, İslâm şerîatında öldürülen bir insanın diyetinin yüz deve veya bunun bedeli olarak belirlenmiş bulunması, bu târihî hâdiseye istinâdendir

Rasûlullâh sallâllâhu aleyhi ve sellem Efendimiz, atası İsmâîl aleyhisselâm’ın ve babası Abdullâh’ın kurbân edilmek için seçildiklerine işâretle:

“Ben iki kurbanlığın oğluyum buyurmuşlardır (Hâkim, II, 6094048)

Yine bu sebeple Allâh Rasûlü sallâllâhu aleyhi ve sellem, “İbni Zebîhayn: İki kurbanlığın oğlu diye de anılırdı2

Hazreti Abdullâh, dış görünüş ve ahlâk bakımından, hem kendi kardeşlerinin hem de diğer bütün Kureyş gençlerinin en güzeli idi Akıl, zekâ ve kemâl itibârıyla da yine onların en üstünü idi3 Bu sebeple Kureyş’in bütün genç kızları onunla evlenmeye tâliptiler Hattâ Varaka bin Nevfel’in kız kardeşi Rukıyye, Abdullâh’ın alnındaki nûru görünce bunun peygamberlik nûru olduğunu anlamış ve beklenen son peygamberin annesi olma şerefine nâil olmak isteyerek Hazreti Abdullâh’a, kendisiyle evlenmesine karşılık yüz deve teklif etmişti4

Abdülmuttalib, oğlu Abdullâh’a Benî Zühre kabîlesinin efendisi Vehb bin Abdi Menâf’ın kızı Âmine’yi istedi Kureyş’in neseb ve şeref bakımından en üstün kızı olan Âmine de buna muvâfakat edince nikâhları kıyıldı

Hazreti Peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem’in annesi Hazreti Âmine’nin nesebi, Vehb bin Abdi Menâf bin Zühre bin Kilâb bin Mürre şeklindedir Zühre, Hâşimoğulları’nın ataları olan Kusayy bin Kilâb’ın kardeşi olduğundan, Hazreti Âmine’nin nesebi Hazreti Abdullâh ile Kilâb’da birleşir5

Rasûlullâh sallâllâhu aleyhi ve sellem ana rahmine düşünce, Abdullâh’ın alnındaki nûr Hazreti Âmine’ye geçti6





1 Bkz İbni Hişâm; I, 163168; İbni Sa’d, I, 8385; Hâkim, II, 6044036

2 Bkz Hâkim, II, 6044036

3 Bkz Halebî, I, 5162

4 Bkz İbni Hişâm, I, 168169

5 Bkz İbni Sa’d, I, 5960

6 Bkz İbni Hişâm, I, 170



Osman Nûri Topbaş


 
858,505Konular
982,714Mesajlar
33,056Kullanıcılar
forumdas1Son üye
Üst Alt