iltasyazilim
FD Üye
Hiperaktif Çocuğa Nasıl Yaklaşılır?
Memorial Antalya Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Bölümü'nden Uz Dr Humen Can Elmi, hiperaktif çocuğa yanlış yaklaşımın kişilik bozukluğu nedeni olabildiğini bildirdi
Dr Can Elmi, çocuklarda görülen esas tutum bozuklukları, bunların altında yatan etkenler ve alınabilecek önlemler hakkında nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda yazılı yorumlama yaptı
Anne babanın çocuk büyütürken yaptığı en manâlı yanlışlardan birinin, çocukları için en iyisini istemeleri olduğuna muhabere eden Dr Can Elmi, ailelerin çocuklarından beklentilerinin, onların gelişimsel basamaklarına uygun olması gerektiğini vurguladı Dr Can Elmi, bu basamakları bilmeden çocuğu cezalandırmak ya da ödüllendirmenin dürüst olmadığına dikkati çekti Dr Can Elmi, ailelerin çocuklarıyla aralarındaki iletişimsizlik ve hatalı iletişim kurma çabasının, çocukların ileri yaşlarda karakter bozukluklarına veya psikiyatrik rahatsızlıklara zemin hazırlayabileceğini kaydetti
Ailelerin çocuk büyütürken çocuk psikiyatri uzmanından yardım almasının, çocukları ile ilişkilerine asistan olduğunu da belirten Dr Can Elmi, açıklamasında şu bilgilere yer verdi:
Çünkü çocuk psikiyatri, sadece çocuğun değil, ailenin ve okulun da doktoru rolündedir Çocuğun kendisi ile birlikte içinde bulunduğu ortamı da değerlendirerek, problemleri aşma yolunda yol gösterir Unutmayın ki çocuklar, erişkinlerin küçük formu değildir Erişkinlerde var olan tüm duyguların çocuklarda bulunması beklenemez Çocukların ailelerinden beklentileri, yaşları ile birlikte değişir Ergenlikte özerklik anlamında ailesinden uzaklaşmayı seçen çocuklar, ilkokul ve öncesinde sürekli ailesi ile zaman vermek isteyebilir Ailelerin çocuklarından beklentilerini belirleyebilmesi için, çocuklarının gelişim basamaklarını bilmesi çok önemlidir Mesela; 4 yaşındaki bir çocuktan vicdanı duygular beklemek yanlış olacağı gibi, 5 yaşındaki bir çocuğun vefat kavramını anlayacağını dikkate almak de yanlış olur
Disipline olmamış ve hiperaktif çocuk ayrımı önemlidir Dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu olan bir çocuk, her ortamda bu rahatsızlığı gösterir, ama disipline olmayan çocuk genelde böyle değildir Derslik içi tutum ve öğrenme sorunu problemi yaşamış çocuklardaki sorunların, her çocukta kendine özgü bir seyri vardır Ailenin yapısından beslenme tarzına, okula gidiş gelişindeki arkadaşlarından, öğretmenine kadar değişebilecek küçüklü büyüklü birçok etmen çocukları negatif etkileyebilir Durumu değerlendiren uzman birey, bu listenin içerisinde çocuğun durumuna en fazla tesir edenleri bildiren bir öncelik sıralaması yapmalıdır*
Memorial Antalya Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Bölümü'nden Uz Dr Humen Can Elmi, hiperaktif çocuğa yanlış yaklaşımın kişilik bozukluğu nedeni olabildiğini bildirdi
Dr Can Elmi, çocuklarda görülen esas tutum bozuklukları, bunların altında yatan etkenler ve alınabilecek önlemler hakkında nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda yazılı yorumlama yaptı
Anne babanın çocuk büyütürken yaptığı en manâlı yanlışlardan birinin, çocukları için en iyisini istemeleri olduğuna muhabere eden Dr Can Elmi, ailelerin çocuklarından beklentilerinin, onların gelişimsel basamaklarına uygun olması gerektiğini vurguladı Dr Can Elmi, bu basamakları bilmeden çocuğu cezalandırmak ya da ödüllendirmenin dürüst olmadığına dikkati çekti Dr Can Elmi, ailelerin çocuklarıyla aralarındaki iletişimsizlik ve hatalı iletişim kurma çabasının, çocukların ileri yaşlarda karakter bozukluklarına veya psikiyatrik rahatsızlıklara zemin hazırlayabileceğini kaydetti
Ailelerin çocuk büyütürken çocuk psikiyatri uzmanından yardım almasının, çocukları ile ilişkilerine asistan olduğunu da belirten Dr Can Elmi, açıklamasında şu bilgilere yer verdi:
Çünkü çocuk psikiyatri, sadece çocuğun değil, ailenin ve okulun da doktoru rolündedir Çocuğun kendisi ile birlikte içinde bulunduğu ortamı da değerlendirerek, problemleri aşma yolunda yol gösterir Unutmayın ki çocuklar, erişkinlerin küçük formu değildir Erişkinlerde var olan tüm duyguların çocuklarda bulunması beklenemez Çocukların ailelerinden beklentileri, yaşları ile birlikte değişir Ergenlikte özerklik anlamında ailesinden uzaklaşmayı seçen çocuklar, ilkokul ve öncesinde sürekli ailesi ile zaman vermek isteyebilir Ailelerin çocuklarından beklentilerini belirleyebilmesi için, çocuklarının gelişim basamaklarını bilmesi çok önemlidir Mesela; 4 yaşındaki bir çocuktan vicdanı duygular beklemek yanlış olacağı gibi, 5 yaşındaki bir çocuğun vefat kavramını anlayacağını dikkate almak de yanlış olur
Disipline olmamış ve hiperaktif çocuk ayrımı önemlidir Dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu olan bir çocuk, her ortamda bu rahatsızlığı gösterir, ama disipline olmayan çocuk genelde böyle değildir Derslik içi tutum ve öğrenme sorunu problemi yaşamış çocuklardaki sorunların, her çocukta kendine özgü bir seyri vardır Ailenin yapısından beslenme tarzına, okula gidiş gelişindeki arkadaşlarından, öğretmenine kadar değişebilecek küçüklü büyüklü birçok etmen çocukları negatif etkileyebilir Durumu değerlendiren uzman birey, bu listenin içerisinde çocuğun durumuna en fazla tesir edenleri bildiren bir öncelik sıralaması yapmalıdır*