iltasyazilim
FD Üye
İbrahim Suresi 22 ayeti kerime
BismillAllahirRahmanirRahiym
Ve kaleş şeytanü lemma kudiyel emru innellahe veadeküm va'del hakki ve veadtüküm fe ahleftüküm ve ma kane liye aleyküm min sültanin illa en deavtüküm festecebtüm li fe la telumuni ve lumu enfüseküm ma ene bi musrihiküm ve ma entüm ib musrihiyy inni kefertü bima eşraktümuni min kabl innez zalimine lehüm azabün elim
İş bitirilince, şeytan diyecek ki: Şüphesiz Al*lah size gerçek olanı va'detti, ben de size va'dettim ama, size yalancı çıktım Zaten benim size karşı bir gücüm yoktu Ben, sadece sizi çağırdım, siz de benim davetime hemen koştunuz O halde beni yermeyin, kendinizi ye*rin Ne ben sizi kurtarabilirim, ne de siz beni kurtara*bilirsiniz! Kuşkusuz daha önce beni Allah'a ortak koş*manızı bugün inkar ediyorum Şüphesiz zalimlere, elbette acıklı bir azap vardır
Bu ayeti kerimeyi değişik tefsir ve meallerde incelediğimde aşağı yukarı %33'ü bu mealde olmasına rağmen , yaklaşık %67'sinde ise son bölümünün zaten daha öncede ben, beni Allaha şerik koşmanızı kabul etmemiştim (Tanımamıştım) şeklindedir
Dikkat edilirse; burada iki zıt mana ortaya çıkmaktadır ve bu mana şeytan ve şirkle alakalıdır Bunlardan bir tanesi doğrudur Bu doğru iman mevzuu ile ilgilidir anlaşılması şirk kavramının iyi anlaşılmasıyla ve Mübin sırrı gereğince ; Hak'ın Hak, batılın batıl olarak bilinip ; Batıldan yani şeytandan yani yalancı ,iddiacıdan kibirli zalimden, iftiracıdan, nefsi emmareden,şartlanmalardan, mizanı bırakıp alemlere nefsi ve o nefis idaresindeki aklı ile Allahın mizanını beğenmeyip nizam koymaya çalışanlardan, kendi sahte benliğini hakiki benliğini sananlardan, Allah ismini kullanarak kandıranlardan vb uzaklaşmak ile mümkün olur
İblisi lain olan şeytan Bir Allah var bir de ben varım diyen Allahımızın topraktan yarattığı Ademe secde edilmesini emretmesine rağmen ,kendisinin ateşten yaratıldığı dolayısı ile üstün olduğu iddiası ile kibirlenerek isyan eden hakkında kendisine tabi olanlarla birlikte cehenneme atılacağı hükmü bulunan kendi aklına ve ilmine güvenen ve kıyamete kadar kendisine mühlet verilen bizim apaçık bir düşmanımız olan Allahımızın lanetleyip kovduğu bir yaratığıdır ve şirk ehlidirDünyada bütün insanları şirke düşürmeye ve Dini Celili islamı tahrifetmeye çalışan, Allahımızın yaratıp bozmayın buyurduğu mizanını bozmayabozdurmaya kendisine tabi olan İns ve cin şeytanları ile çalışmaktadır
Adem ise Allah cc nu ResulAllah SAV efendimizin bir hadisinde buyurduğu gibi ; Allah cc vücudu ile mevcut, sıfatı ile muhit, esmasıyla ma'lum, ef'aliyle zahir, asarıyla meshud olan bir birlikle birleyen , kendisinde vucud sahibesinden eser olmayan ben yokum Hak var diyen Zatı aladır Adem Hakkı, şeytan şirki temsil eder Bu şirk Ademden nuzul eden Hakka olan şirkdir ki Allahın alemleri yaratma gayesi olan insanın hakikati manasına olan isyandır şirkdir Onun için ancak Ademe secde Allahımızın Adem oldurttukları tam kurtuluştadır Bu zatlar Hz insanı kamil olup salih amel işleyen Allahımızın salih kullarıdır
Bu özet açıklamalardan sonra bu ayeti kerimeyi zaten daha öncede ben, beni Allaha şerik koşmanızı kabul etmemiştim (Tanımamıştım) meallendirmek nasıl mümkün olur Kendisi şirk ehli olan şeytan nasıl olurda Daha öncede diye ifade ettiği imtihan alemi olan bu dünyada insanların kendisini şirk edindiklerini kabul etmediğini söyler Bunu nerede söylüyor, cehennmede yani bütün hakikat zahir olmuş ve beka eğitiminin cehennemde ilelebet devam edeceği subut bulmuş , artık yalan söylemenin bir menfaat getirmeyeceği kesin belli olan alemi dardaTefsir ve meallerini başda yazdığım şekilde meallerinden zatlar ; şeytanın ifadesini bugün, burada,bu anda inkar ediyorum , reddediyorum şeklinde meallendirerek insanların kendisini şirk edinmelerine cehennemde kabul etmediğini , belirtmişlerdir Şeytanın kurduğu cümlelere çok dikkat edilmelidir çünkü onun lisanı ; fasihi lisan olan sevglili Resulallah sav efendimizin tersidir Cümleleri ters kurarak yanlış anlaşılmasını sağlamak istemektedirBu arada İbrahim 22 ayeti kerimede yanlış
meallendirenlerin düşünmeden , dikkatsizce veya takliden meallendirmeleri neticesinde ;Bu Kuranı Kerim tefsir meallerini okuyanlara vahyin hilafına ,kendisinin dünyada da insanlar tarafından şirk edinilmesini kabul etmediğini tekrar ettirmektedir Bu durum şeytanın bazı Kuranı kerim Tefsir ve meallerine bazı kişiler tarafından bilerek yada bilmeyerek sokulduğunun delilidir Kuranı kerim arapça manası Allahçadır Orjinali ile beraber çok dikkatle titizlikle ve tefekkür edilerek okunulmalı ve meallendirilmelidir Sorumluluğu ve hesabı çok ağırdır Bir Kuranı Kerim ve meali kitabında Allahımızın ilk buldurttuğu vahim hata şu idi ; Kuranı kerimde İdrisi de an hitabı izzesi İblisi diye yazılmıştıİki harf hatası ile korkunç bir hata KitabAllah da böyle hatalar olmaz, olmamalı Müslümanlık aleminin durumu ortada değil mi ? Biz dinimize kitabımıza ehemmiyet vermedikçe tefekkür etmedikçe düştüğümüz durumdan kurtulmamız da mümkün olmayacaktır
BismillAllahirRahmanirRahiym
Ve kaleş şeytanü lemma kudiyel emru innellahe veadeküm va'del hakki ve veadtüküm fe ahleftüküm ve ma kane liye aleyküm min sültanin illa en deavtüküm festecebtüm li fe la telumuni ve lumu enfüseküm ma ene bi musrihiküm ve ma entüm ib musrihiyy inni kefertü bima eşraktümuni min kabl innez zalimine lehüm azabün elim
İş bitirilince, şeytan diyecek ki: Şüphesiz Al*lah size gerçek olanı va'detti, ben de size va'dettim ama, size yalancı çıktım Zaten benim size karşı bir gücüm yoktu Ben, sadece sizi çağırdım, siz de benim davetime hemen koştunuz O halde beni yermeyin, kendinizi ye*rin Ne ben sizi kurtarabilirim, ne de siz beni kurtara*bilirsiniz! Kuşkusuz daha önce beni Allah'a ortak koş*manızı bugün inkar ediyorum Şüphesiz zalimlere, elbette acıklı bir azap vardır
Bu ayeti kerimeyi değişik tefsir ve meallerde incelediğimde aşağı yukarı %33'ü bu mealde olmasına rağmen , yaklaşık %67'sinde ise son bölümünün zaten daha öncede ben, beni Allaha şerik koşmanızı kabul etmemiştim (Tanımamıştım) şeklindedir
Dikkat edilirse; burada iki zıt mana ortaya çıkmaktadır ve bu mana şeytan ve şirkle alakalıdır Bunlardan bir tanesi doğrudur Bu doğru iman mevzuu ile ilgilidir anlaşılması şirk kavramının iyi anlaşılmasıyla ve Mübin sırrı gereğince ; Hak'ın Hak, batılın batıl olarak bilinip ; Batıldan yani şeytandan yani yalancı ,iddiacıdan kibirli zalimden, iftiracıdan, nefsi emmareden,şartlanmalardan, mizanı bırakıp alemlere nefsi ve o nefis idaresindeki aklı ile Allahın mizanını beğenmeyip nizam koymaya çalışanlardan, kendi sahte benliğini hakiki benliğini sananlardan, Allah ismini kullanarak kandıranlardan vb uzaklaşmak ile mümkün olur
İblisi lain olan şeytan Bir Allah var bir de ben varım diyen Allahımızın topraktan yarattığı Ademe secde edilmesini emretmesine rağmen ,kendisinin ateşten yaratıldığı dolayısı ile üstün olduğu iddiası ile kibirlenerek isyan eden hakkında kendisine tabi olanlarla birlikte cehenneme atılacağı hükmü bulunan kendi aklına ve ilmine güvenen ve kıyamete kadar kendisine mühlet verilen bizim apaçık bir düşmanımız olan Allahımızın lanetleyip kovduğu bir yaratığıdır ve şirk ehlidirDünyada bütün insanları şirke düşürmeye ve Dini Celili islamı tahrifetmeye çalışan, Allahımızın yaratıp bozmayın buyurduğu mizanını bozmayabozdurmaya kendisine tabi olan İns ve cin şeytanları ile çalışmaktadır
Adem ise Allah cc nu ResulAllah SAV efendimizin bir hadisinde buyurduğu gibi ; Allah cc vücudu ile mevcut, sıfatı ile muhit, esmasıyla ma'lum, ef'aliyle zahir, asarıyla meshud olan bir birlikle birleyen , kendisinde vucud sahibesinden eser olmayan ben yokum Hak var diyen Zatı aladır Adem Hakkı, şeytan şirki temsil eder Bu şirk Ademden nuzul eden Hakka olan şirkdir ki Allahın alemleri yaratma gayesi olan insanın hakikati manasına olan isyandır şirkdir Onun için ancak Ademe secde Allahımızın Adem oldurttukları tam kurtuluştadır Bu zatlar Hz insanı kamil olup salih amel işleyen Allahımızın salih kullarıdır
Bu özet açıklamalardan sonra bu ayeti kerimeyi zaten daha öncede ben, beni Allaha şerik koşmanızı kabul etmemiştim (Tanımamıştım) meallendirmek nasıl mümkün olur Kendisi şirk ehli olan şeytan nasıl olurda Daha öncede diye ifade ettiği imtihan alemi olan bu dünyada insanların kendisini şirk edindiklerini kabul etmediğini söyler Bunu nerede söylüyor, cehennmede yani bütün hakikat zahir olmuş ve beka eğitiminin cehennemde ilelebet devam edeceği subut bulmuş , artık yalan söylemenin bir menfaat getirmeyeceği kesin belli olan alemi dardaTefsir ve meallerini başda yazdığım şekilde meallerinden zatlar ; şeytanın ifadesini bugün, burada,bu anda inkar ediyorum , reddediyorum şeklinde meallendirerek insanların kendisini şirk edinmelerine cehennemde kabul etmediğini , belirtmişlerdir Şeytanın kurduğu cümlelere çok dikkat edilmelidir çünkü onun lisanı ; fasihi lisan olan sevglili Resulallah sav efendimizin tersidir Cümleleri ters kurarak yanlış anlaşılmasını sağlamak istemektedirBu arada İbrahim 22 ayeti kerimede yanlış
meallendirenlerin düşünmeden , dikkatsizce veya takliden meallendirmeleri neticesinde ;Bu Kuranı Kerim tefsir meallerini okuyanlara vahyin hilafına ,kendisinin dünyada da insanlar tarafından şirk edinilmesini kabul etmediğini tekrar ettirmektedir Bu durum şeytanın bazı Kuranı kerim Tefsir ve meallerine bazı kişiler tarafından bilerek yada bilmeyerek sokulduğunun delilidir Kuranı kerim arapça manası Allahçadır Orjinali ile beraber çok dikkatle titizlikle ve tefekkür edilerek okunulmalı ve meallendirilmelidir Sorumluluğu ve hesabı çok ağırdır Bir Kuranı Kerim ve meali kitabında Allahımızın ilk buldurttuğu vahim hata şu idi ; Kuranı kerimde İdrisi de an hitabı izzesi İblisi diye yazılmıştıİki harf hatası ile korkunç bir hata KitabAllah da böyle hatalar olmaz, olmamalı Müslümanlık aleminin durumu ortada değil mi ? Biz dinimize kitabımıza ehemmiyet vermedikçe tefekkür etmedikçe düştüğümüz durumdan kurtulmamız da mümkün olmayacaktır
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.