İdarî Fonksiyonun Adalet Fonksiyonundan Ayrılması İdarî Fonksiyonun Adalet Fonksiyonundan Ayrılması Bibliyografya Ali Işık Halkası Azrak, “Yargı ve Idare: İki Fonksiyonun Karşılaştırılması Üzerine Bir Teorik Deneme, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, Deri XXXIV, 1969, Sayı 14, s129155; Gözübüyük ve Tan, opcit, cI, s810; Gözübüyük, Yönetim Hukuku, opcit, s3; Günday, op cit, s4; Balta, op cit, s1317; Özyörük, op cit, s9091; Peiser, op cit, s2; Duran, op cit, s910; Sonsuz Kuru, Hukuk Muhakemeleri Usûlü, İstanbul, 1991, Deri I, s15; Ölümsüz Kuru, Medenî Yöntem Hukuku, Ankara, AÜHF Yayınları, 1983, s1; De Laubadère, Venezia ve Gaudemet, op cit, cI, s621622; René Chapus, Droit administratif général, Paris, Montchrestien, Onbeşinci Baskı, 2001, cI, s971988; Timsit, op cit, s127128; Long et al, op cit, s469476 Organik (şeklî) ölçüte göre yargı fonksiyonu, hak organlarının, yani mahkemelerin her türlü faaliyetinden oluşmaktadır Organik ölçüt, idarî fonksiyonu, yasama ve yargı fonksiyonlarından farkı görmek için kullanışlı bir ölçüttür; lakin mahkemelerin her türlü faaliyetlerini yargı fonksiyonu kapsamına soktuğu için gereğinden faz7la geniştir Zira, mahkemelerin yazı işlerine ve idarî personeline ilişkin işlemleri hak fonksiyonu yok, idarî fonksiyonu niteliğindedir36 O hâlde yukarıda gördüğümüz maddî kriteri de devreye sokmak gerekmektedir Buna kadar adalet fonksiyonu, yargı organlarından meydana çıkan ve hukukî uyuşmazlıkları ve hukuka anormallik iddialarını karara bağlama fonksiyonu olarak anlatmak yerinde olur Bu tanıma kadar, yasama fonksiyonu şu iki öğe ile tanımlanmaktadır