Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İlk Buharlı Gemi Ne Zaman Üretildi?

İlk Buharlı Gemi Ne Zaman Üretildi?
0
189

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Jouffroy d’Abbans çok meraklı ve araştırmacı bir yapıya sahip bir gençti Mühendislik eğitimi ile yakından uzaktan alakası olmayan d’Abbans mekanik ve bu alanlara ilgi duymaya başlamıştı Yirmi yedi yaşına ayak bastığında tarihler 1776’yı gösteriyordu Ve tam 27 yaşında olan d’Abbans, Baume les Dames rahibesinden maddî bir yardım aldı Aldığı bu maddî yardımın tümünü en büyük deneyi olan on iki metre uzunluğundaki icat ettiği gemisine yatırdı Yaptığı ilk gemiyi yüzdürmeye çalışmış nafile başarılı olamamıştı Buradan elde ettiği tek şey tecrübe kazanmasıydı
İlk gemide yaşadığı tecrübeler ve deneyinin başarısızlıkla sonuçlanması sonrasında d’Abbans 34 yaşına basmıştı Saône nehri kıyıları, Joufroy d’Abbans adlı genç bir subayın ortaya attığı yap itibarı ile buharla çalışan bir teknenin akıntıya karşı gideceği iddiası sonucunda on bin kişi konuk olarak ağırlıyordu Önceki deneyi olan gemiye oranla bu gemi başarısızlık ile sonuçlanan gemisinden 34 metre daha uzundu ve buna ek olarak 182 ton ağırlığındaydı Bu kadar uzun ve ağır olan bu gemiye Pyroscaphe adını koymuştu Yapı olarak geminin yanlarında iki adet büyük çark bulunuyordu Geminin büyüklüğü gibi bu iki büyük çarkta ilk bakışta herkesin bakışlarını üzerine çekiyordu
İlk gemisindeki başarısızlık tekrar yaşamak istemeyen d’Abbans bu sefer çok iyi çıkarmıştı ve sonunda büyük bir heyecan ile Jouffroy gemi makinesini çalıştırdı Bu büyük iki çark suyu dövdükleri ilk anda büyüklükleri gereğince gemiyi bir an şiddetli bir şekilde sarstı Hemen ardından bu iki çarkın itme kuvvetine uyarak gemi yerinden kıpırdamaya başladı Çalışmasından hareket etmesine ve en önemlisi akıntıya karşı gitmesine şaşıran seyirciler ise hayran kaldıkları gemiyi durmadan alkışlıyorlardı Gemi tamı tamına 15 dakika boyunca akıntıya doğru yol alabilmiş ve başarılı olmuştu Bu tarihte yani 15 Temmuz 1783’te şahit olan seyircilerin gözleri önünde ilk buharlı gemi tarihe geçmiştir
Bundan sonraki zamanda d’Abban arkasına maddî olarak destek alamadığı için bu icadını geliştiremeyerek bir ilerleyememişti Üstelik İhtilal yüzünden göç etmek zorunda kalmıştı Yinede 1807 tarihinde Amerikalı olan Futlun, Clermont adını verdiği buharlı gemisini Hudson’da yüzdürmüş ve bu sayede buharlı gemilerin yapılabileceğini kanıtlamıştı
 

Similar threads

gemi Her türlü olumsuzluktan kurtulmaya, İyi insanlarla birlikte gemiye binmek ilahi mağfirete, gemiden salimen karaya inmek sıkıntı vve ıstırabın sona ermesine, Geminin batması salimen yapılacak yolculuğa, Batan gemiden bir kalas, can simidi gibi şeylere tuttunarak kurtulmak verilen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
95
Buhar makineleri, buharın içerisinde bulunan ısı enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren ve dıştan yanmalı motor sınıfına giren makinelerdir Bu makineler; buharlı gemiler, lokomotifler, endüstriyel devreler, pompalar ve buharlı traktörler olabilir Buhar makinesi, basınç altında buhar üretebilmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
358
Robert Fulton biyogafi,Robert Fulton yaşamı,ilk buharlı şavaş gemisi yapan mühendis kimdir Robert Fulton (d 1765 ö 1815), ilk buharlı savaş gemisini yapan İngiliz mühendis Londra'da mekaniğe büyük ilgi duyan Fulton, yeni buluşlarla ilgili araştırma yapmak ve mühendis almak için devlete ait...
Cevaplar
0
Görüntüleme
137
Dünyanın ilk tam elektrikli otonom kargo gemisi olan "hayalet gemi" kısa süre önce Norveç'ten ilk yolculuğuna çıktı ve deniz yolculuğunun daha yeşil, daha temiz ve insansız geleceğine dair bir ipucu sundu. Yaklaşık 3.200 ton ölü ağırlığı olan 80 metre uzunluğundaki bu gemi Yara Birkeland...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Yelkenli Gemi Hakkında Veri Birincil yelkenliler, birçok kalın kirişin yanyana bağlanmasıyla yapılıp, ortasına tek bir dört köşe seren yelkenin basıldığı kısa bir kutup yerleştirilmiş teknelerdi 1947'de Norveç'li yolcu Thor Heyerdahl ve arkadaşlarının Büyük okyanusu aştıkları KonTiki, bu tür...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
858,496Konular
982,239Mesajlar
30,152Kullanıcılar
SeroxanSon üye
Üst Alt