İnsan Hayatında Muziğin Onemi nedir
Muziğin İnsan Hayatındaki Onemi
Muzik, her yerde, hayatın her doneminde ve her alanında insanı saran onsuz yaşayamayacağı bir olgudur
Evde, sokakta, alışverişte, radyoda, televizyonda, konserde, bircok yerde muziksiz yapamayız Muziğin bircok tanımı yapılmıştır Ama yine de hemen hemen butun tanımlar aynı yerde toplanmıştır Muzik denince genellikle ilk akla gelen sanatsal yonudur Bu tanımlara gore sanat olarak muzik, duygu, duşunce, tasarım ve izlenimleri duzenliuyuşumlu seslerle estetik bir yapıda anlatan bir butundurdenilebilir Genel anlamda ise muzik insanların duygu ve duşuncelerini seslerle anlattıkları sanat dalıdır
Muziğin insan yaşamındaki yeri ve onemini en carpıcı bicimde ifade eden Ulu Onder Ataturk olmuştur Ataturk, 14 Ekim 1925de İzmir Kız İlkoğretmen Okulunda oğrencilerle goruşurken, Hayatta mUsiki lazım mıdır? şeklindeki bir soruya şoyle cevap vermiştir:
Hayatta mUsiki lazım değildir, cunku hayat mUsikidir MUsiki ile ilgisi olmayan yaratıklar insan değildir Eğer soz konusu olan insan hayatı ise muzik, kesinlikle vardır MUsiki, hayatın neşesi, rUhu, sevinci ve her şeyidir (Ucan 1996)
ProfErgana gore muzik, gonuller otesindeki bir gonule seslenmektedir Ergan, muzik hakkındaki duşuncelerini şoyle acıklamaktadır:
Muzik, ilkel veya cağdaş insan icin, sevincli ve kederli anlarında, cinsiyeti, sosyoekonomik statusu ne olursa olsun, onsuz olunamayan bir ruh ve enerji kaynağıdır Gunluk yaşantının her kesiminde, milli, manevi, ailevi ve sosyokulturel butun faaliyetlere renk ve canlılık getiren biricik guc kaynağı olan muzik, misafire ikramda bile en makbul olanıdır Yemekicmek gibi tabii ihtiyaclar bir yana bırakılacak olursa, beşeri munasebetlerin idamesinde, millimanevi duygu ve gururun terennumunde de kollektif ruhları galeyana getiren yegane vasıtadır Şu halde muziğin herhangi bir fantezi nevinden olmayıp, bilhassa kainattaki ilahi nizamın bir cuzu; insan idrakinin erişemeyeceği daha pek cok yonlerinin bulunduğu kabul edilmelidir Nihayet şunu diyebiliriz; muzik gonuller otesi bir gonule seslenir Faruk Nafizin dediği gibi; Govdeler, varsa, gonullerden alır cevherini (Ergan 1996)
Prof Dr Ucan da insanın yaşamının her doneminde muzikle icice olduğuna dikkat cekmektedir
İnsan, daha doğmadan (annesi yoluyla) dolaylı olarak muzikten etkilenir; doğumdan sonraki bebeklik doneminde ninni vb muziklerle uyur; erken cocukluk yıllarında saymacalar, tekerlemeler ve muzikli oyunlarla oynar; gec cocukluk ve genclik donemlerinde ceşitli muziklerle daha yoğun ve zengin ilişkiler icine girer; yetişkinlik yıllarında cok ceşitli, cok yonlu ve kapsamlı bir muzik ortamı icinde yaşar; yaşlılık yıllarında da muzikle olan yoğun, kapsamlı ve derin ilişkilerini surdurur (Ucan 1996)
Doğduğu cevrede muzikle etkileşim icinde olan birey, muzikle ilgili olarak birtakım davranışlar kazanır Dinleme, benzetme, oynama, mırıldanma, soyleme, tıngırdatma, calma, yaratma, eleştirme, beğenme, beğenmeme bu davranışlardan başlıcaları sayılabilir Bu davranışlar kazanıldıkca birey, muzikle ve muzik cevresiyle daha bilincli, daha bilgili ve daha etkili bir etkileşim icine girer Bu davranışlarla bağlantılı olarak ayrıca, muzikle uyuma, muzikle oynama, muzikle yurume, muzikle dinlenme, muzikle eğlenme, muzikle oğrenme, muzikle calışma, muzikle anlaşma, muzikle kendini aşma vb daha kapsamlı ve cok yonlu davranış oruntuleri geliştirir (Ucan 1996)
Muziğin insan yaşamındaki yeri ve onemi, onun insan yaşamının değişik boyutlarındaki cok yonlu işlevlerinden kaynaklanmaktadır
alıntı
Muziğin İnsan Hayatındaki Onemi
Muzik, her yerde, hayatın her doneminde ve her alanında insanı saran onsuz yaşayamayacağı bir olgudur
Evde, sokakta, alışverişte, radyoda, televizyonda, konserde, bircok yerde muziksiz yapamayız Muziğin bircok tanımı yapılmıştır Ama yine de hemen hemen butun tanımlar aynı yerde toplanmıştır Muzik denince genellikle ilk akla gelen sanatsal yonudur Bu tanımlara gore sanat olarak muzik, duygu, duşunce, tasarım ve izlenimleri duzenliuyuşumlu seslerle estetik bir yapıda anlatan bir butundurdenilebilir Genel anlamda ise muzik insanların duygu ve duşuncelerini seslerle anlattıkları sanat dalıdır
Muziğin insan yaşamındaki yeri ve onemini en carpıcı bicimde ifade eden Ulu Onder Ataturk olmuştur Ataturk, 14 Ekim 1925de İzmir Kız İlkoğretmen Okulunda oğrencilerle goruşurken, Hayatta mUsiki lazım mıdır? şeklindeki bir soruya şoyle cevap vermiştir:
Hayatta mUsiki lazım değildir, cunku hayat mUsikidir MUsiki ile ilgisi olmayan yaratıklar insan değildir Eğer soz konusu olan insan hayatı ise muzik, kesinlikle vardır MUsiki, hayatın neşesi, rUhu, sevinci ve her şeyidir (Ucan 1996)
ProfErgana gore muzik, gonuller otesindeki bir gonule seslenmektedir Ergan, muzik hakkındaki duşuncelerini şoyle acıklamaktadır:
Muzik, ilkel veya cağdaş insan icin, sevincli ve kederli anlarında, cinsiyeti, sosyoekonomik statusu ne olursa olsun, onsuz olunamayan bir ruh ve enerji kaynağıdır Gunluk yaşantının her kesiminde, milli, manevi, ailevi ve sosyokulturel butun faaliyetlere renk ve canlılık getiren biricik guc kaynağı olan muzik, misafire ikramda bile en makbul olanıdır Yemekicmek gibi tabii ihtiyaclar bir yana bırakılacak olursa, beşeri munasebetlerin idamesinde, millimanevi duygu ve gururun terennumunde de kollektif ruhları galeyana getiren yegane vasıtadır Şu halde muziğin herhangi bir fantezi nevinden olmayıp, bilhassa kainattaki ilahi nizamın bir cuzu; insan idrakinin erişemeyeceği daha pek cok yonlerinin bulunduğu kabul edilmelidir Nihayet şunu diyebiliriz; muzik gonuller otesi bir gonule seslenir Faruk Nafizin dediği gibi; Govdeler, varsa, gonullerden alır cevherini (Ergan 1996)
Prof Dr Ucan da insanın yaşamının her doneminde muzikle icice olduğuna dikkat cekmektedir
İnsan, daha doğmadan (annesi yoluyla) dolaylı olarak muzikten etkilenir; doğumdan sonraki bebeklik doneminde ninni vb muziklerle uyur; erken cocukluk yıllarında saymacalar, tekerlemeler ve muzikli oyunlarla oynar; gec cocukluk ve genclik donemlerinde ceşitli muziklerle daha yoğun ve zengin ilişkiler icine girer; yetişkinlik yıllarında cok ceşitli, cok yonlu ve kapsamlı bir muzik ortamı icinde yaşar; yaşlılık yıllarında da muzikle olan yoğun, kapsamlı ve derin ilişkilerini surdurur (Ucan 1996)
Doğduğu cevrede muzikle etkileşim icinde olan birey, muzikle ilgili olarak birtakım davranışlar kazanır Dinleme, benzetme, oynama, mırıldanma, soyleme, tıngırdatma, calma, yaratma, eleştirme, beğenme, beğenmeme bu davranışlardan başlıcaları sayılabilir Bu davranışlar kazanıldıkca birey, muzikle ve muzik cevresiyle daha bilincli, daha bilgili ve daha etkili bir etkileşim icine girer Bu davranışlarla bağlantılı olarak ayrıca, muzikle uyuma, muzikle oynama, muzikle yurume, muzikle dinlenme, muzikle eğlenme, muzikle oğrenme, muzikle calışma, muzikle anlaşma, muzikle kendini aşma vb daha kapsamlı ve cok yonlu davranış oruntuleri geliştirir (Ucan 1996)
Muziğin insan yaşamındaki yeri ve onemi, onun insan yaşamının değişik boyutlarındaki cok yonlu işlevlerinden kaynaklanmaktadır
alıntı
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.