Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İnternet Reklamcılığı Nedir? Türleri Nelerdir?

İnternet Reklamcılığı Nedir? Türleri Nelerdir?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
1Arama Motoru Reklamları (SEM): Arama motorlarında sonuçların yanında “sponsor temas olarak görüntülenen reklamlardır Reklam veren kişinin tanımladığı anahtar kelimelerin arama sonuçlarının yanında görüntülenir*Reklamveren reklamının görüntüleneceği bölgeleri ve hangi cihazlar (Masaüstü ve dizüstü bilgisayar, mobil cihazlar) kullanılarak yapılan aramalarda görüntüleneceğini de kendi belirler Reklamının görüntülenmesine süre sınırı da konulabilir Arama sonuçlarının birincil sayfasında görünmesi %100 garantilidir Her yapılan aramada farklı reklamlar görüntülenir Verilen verildikten birkaç dakika sonradan görüntülenmeye başlar Reklamlar tıklanma başına ücretlendirilir
Reklam veren günlük bütçe belirler Reklamı tıklana tıklana vergi günlük bütçesine ulaşırsa reklamı ertesi güne dek görüntülenmez Ödeme ön ödeme ya da sonra ödeme şeklinde yapılabilir Daha Sonra ödeme seçilmişse fatura kesim anında otomatikmen kredi kartından çekilir ya da reklamverenin adresine fatura gönderilir Ön ödeme seçilmişse reklamveren nakit ödeyerek bakiye satın alır Tıklanma başına bu bakiye eksilir Bakiye bitince ise tekrar bakiye satın alana dek görüntülenmez Ücretlendirme açık artırma ile yapılır Insanlar internette aradığını bulmak için arama motorlarını kullanmaları dolayısıyla en önemli internet reklamcılığı sistemidir arama motoru reklamcılığı sistemleri; Google AdWords, Microsoft AdCenter
2EMail Reklamcılığı: Kişiler ilgilendikleri konulardaki reklamları peşine düşüp takip etmek için mail listelerine kaydolurlar Bu listelerdeki adreslere mailleri gönderilir Mail listelerinin güncelliği de fazla önemlidir İyi firmaların verdiği listeler sürekli güncellenen, her lahza aktüel listelerdir Mail listeleri sektörel, bölgesel, tanıdık olmayan gibi sınıflandırılmaya tabiidir Reklam maillerinin sonunda kişinin isterse listeden çıkması için listeden çıkma linki bulunur EMail reklamcılığının avantajı, reklamın sadece ilgilenenlere gösterilmesi, ilgilenmeyenlere gereksiz yere göstererek pozitif harcamasını önlemedir Reklamı yapılan mahsul veya hizmetin maillerini okuyanlar kadar satın gücenme olasılığı da yüksektir Ama geri dönüşler arama motoru reklamlarına tarafından daha azdır Çünkü daha sınırlı sayıda kişilere görüntülenmektedir EMail reklamlarının ücretlendirilmesi değişmez ücretle sınırsız reklam, mail listesi içeriğine kadar ücretlendirme, adres sayısına kadar vb şekillerde yapılmaktadır Öyle çok kişi email reklamları deyince amaçsızca adreslere gönderilen mailleri sanıyor Bu yanlıştır Üsteli email reklamcılığı servisleri bunu yapmayı yasaklamaktadır
3İçerik Ağı Reklamları: Bu sistemde reklamverenler ve yayıncılar vardır Bahşedilen reklamlar yayıncıların web sitelerinde gerekli kodların eklendiği yerlerde görüntülenir Yayıncıların web sitelerinde reklamlar anahtar kelimelere tarafından sitenin konusuyla düzenli reklamlar görüntülenir Ücretlendirme ve ödeme koşulları arama motoru reklamlarıyla aynıdır Bu reklamların da görüntüleneceği bölgeleri veren belirler Bu reklamların oysa rehber, forum, portal vb sitelerde görüntülenenleri etkili olmaktadır Çünkü site ziyaretçileri sitenin esas konusuna odaklıdırlar, bu reklamlara öyle uyarı etmezler Tevafuk ilgilerini çekse de ancak ne olduğunu merak ettiklerinden nedeniyle tıklarlar, mahsul satın almazlar Ancak rehber, forum, portal, makale, ilan siteleri gibi sitelere girenler aradığını bulmak için reklamlara da bakma ihtiyacı duyarlar bu nedenle günümüzde yalnızca böyle siteleri yayıncı kabul eden servisler çıkmıştır İçerik ağları yayıncılara sitenin bitmiş, işe fayda, hukuki içerikli, fazla içermemesi, kendi domainine sahip olması gibi kurallar koymaktadır Reklamlara tıklamaya özendirme ve baskı amaçlı içeriğe izin verilmemektedir Reklamlar metin ya da banner olabilir Yayıncı isterse bir takım reklamları engelleyebilir Görüntüleyeceği reklamları seçme imkanı da olabilir Yayıncılar sitesinde görüntülenen reklamlara tıklanma başına gelir elde etmektedirler İçerik ağı sistemi getirisi fazla az olan bir sistemidir
4Sosyal Medya Reklamları: İçerik ağı reklamlarından farkı, başvurusunun sosyal ağa yapılması ve reklamın sadece sosyal ağın kendi içeriğinde görüntülenmesidir Ayrıca reklamın yalnızca reklamverenin belirlediği alaka alanlarına sahip kişilere görüntülenmesi de mümkündür
5Web Site Reklam Alanları: Bazı kılavuz, arama, yazılım indirme, forum, portal gibi web sitelerinin üzerinde alanı olarak tanımlanmış bölümler vardır Buralara haftalık, aylık ya da yıllık ödenti karşılığında banner veya metin kabul edilmektedir Bu siseminin getirisi sitenin popülerliğine göre içerik ağı reklamlarından daha pozitif olabilir
6Reklam Siteleri: Verilen reklamları içeriğinde barındıran siteleri vardır Bu sitelerde yapmak çoğunlukla ücretsizdir Bazı avantajlar için ödenti istenebilir Bu sitelerdeki reklamların getirisi sitesinin başvuru yoğunluğuna ve arama motorlarında reklamların katılmak durumuna bağlıdır Bahşedilen reklamlar arama optimizasyonuna tabii tutulmaktadır Pek etkili bir yöntemi değildir
 

Similar threads

1Arama Motoru Reklamları (SEM): Arama motorlarında sonuçların yanında “sponsor bağlantı olarak görüntülenen reklamlardır Reklam veren kişinin tanımladığı anahtar kelimelerin arama sonuçlarının yanında görüntülenir*Reklamveren reklamının görüntüleneceği bölgeleri ve hangi cihazlar (Masaüstü ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
535
Dijital dünyada en konuşulan kelimelerden birisi de PPC kelimesidir. PPC kelime anlamı ‘’ Tıklanma Başına Gelir’’ demektir. Çevrimiçi reklam modeli olarak da bilinir. PPC reklamcılığının odak noktasında tıklanma başıma maliyet düzeyi bulunuyor. Reklam sahipleri her tıklanma için yayıncı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
286
Açıkhava Reklamcılığı AÇIKHAVA REKLAMCILIĞINA BAKIŞ Sabahın erken saatlerinde, öğlen aralarında, işten eve dönerken, sokaklarda dolaşırken, otobüs beklerken kesintisiz maruz kaldığımız irtibat mecralarından birisi de açıkhava reklamlarıdır Açıkhava reklamları yayınlanması karşılığı ücreti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
Günümüzde değişik ve yeni ürünlerin çıkması, ticareti etkilediği gibi bunda etkisi büyük olan sektörünü de etkilemektedir Günümüzde bundan böyle internet üzerinden işbirliği yapan birçok şirket & işyeri mevcuttur Ve sayıları gün geçtikçe artmaktadır Bundan Böyle reklamlara baktığımızda yalnızca...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Google Adsense Nedir ? Google AdSense, büyüklükleri ne olursa olsun tüm web sitesi yayıncılarının web sitelerinde hedeflenmiş Google reklamları göstererek para kazanmalarını sağlayan bedava ve kolay bir yoldur AdSense, arama sonuçları sayfalarında Google reklamlarını göstererek para...
Cevaplar
0
Görüntüleme
109
858,509Konular
982,873Mesajlar
30,655Kullanıcılar
LamollaaSon üye
Üst Alt