Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İnternetten pandemi döneminde dekorasyon alışverişi arttı!

İnternetten pandemi döneminde dekorasyon alışverişi arttı!
0
97

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
pandemi_doneminde_dekorasyonda_internet_alisverisleri_artti_1604049122_3089.jpg

Pandeminin etkisiyle birlikte özellikle dekorasyon alanında online alışerişlerde artışlar görünmeye başlandı. Ticaret Bakanlığı'nın hazırladığı rapora göre, % 95 oranında bir artış söz konusu bulunuyor. Peki dekorasyon alışverişinin istatiksel sonuçları nasıl?

Dünya üzerinde her yıl 15 milyondan fazla insan, dekorasyona yönelik alışverişlerini internet üzerinden gerçekleştiriyor. Sadece Türkiye özelinde bakıldığında, Covid-19 salgını sebebiyle ev-bahçe ve mobilya türü ürünlerin satışları, 2020 yılının ilk yarısında % 95 oranında arttı. Bu süreçte verilen siparişlerin % 68'inde taksit seçeneği kullanıldı. Bu seçenekte en çok ev dekorasyon ürünleri kullanıldı. Ticaret Bakanlığı tarafından paylaşılan 2020 yılı ilk 6 ayına ait e-ticaret verilerine göre; Türkiye'de e-ticaretin büyümesine dair genel ve sektörel istatistikler yer aldı. Raporda yer alan bilgiler şu şekilde:

sd4lD_1604048835_3423.jpg

- Mobilya ve ev tekstili kategorisinde yer alan ev-bahçe ürünleri, 2019 yılının aynı dönemine oranla internet alışverişlerinde % 95 oranında arttı. Satışlardan edinilen mali kazanç 2,1 milyar liraya ulaştı.

- Sektörel bazda bakıldığında, alışverişlerde taksit seçeneğinin kullanımı en çok ev mobilya ve dekorasyon ürünlerinde oldu. Bu kullanım yüzdelik oranda 68'e ulaştı. Ev mobilya ve dekorasyon ürünlerini, % 45 ile beyaz eşya alışverişi takip etti.

'MOBİLYA SATIN ALIMINDA DİJİTALİN ROLÜ'

Google tarafından ‘Mobilya Satın Alımında Dijitalin Rolü’ adlı bir rapor hazırlandı. Bu raporda, 'Mobilya alışverişini online olarak yapan tüketicilerin, mağazalardan alışveriş yapan tüketicilere kıyasla daha hızlı satın alma kararı aldıkları bilgisi' yer aldı. Aynı raporda, 'Sadece ürün temininde sağlanan kolaylıklarla değil fiyat karşılaştırma, marka sorgulama ve tüketici deneyimlerini görüntüleme gibi araştırma imkanları sebebiyle de mobilya alışverişlerinde online mağazaların tercih edildiği' bilgisi yer alıyor. 

rzzv9_1604048724_4298.jpg

Yılın ilk yarısında e-ticaret hacmi 91 milyar 700 milyon liraya ulaştı. Trend Mobilya Kurucu Ortağı Murat Erat konuyla ilgili olarak, 'Dünya genelinde her yıl 15 milyondan fazla tüketici mobilya alışverişini online olarak yapıyor. Avrupa mobilya pazarında 2020 yılının sonunda toplam gelirin yüzde 9'unun online satış kanallarından elde edilmesi bekleniyor. ‘Ev mobilya ve dekorasyonu’ gibi ürün gruplarına yönelik internetten yapılan aramalar son yıllarda yüzde 100'ün üzerinde arttı. Şartlar da mobilya sektörünün dijital mecralarda büyüyeceğini gösteriyor.' ifadelerini kullandı.

Erat, 'Pandemi döneminde dekorasyon ve bahçe ürünleri haricinde yalnızca online mobilya sektörü satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 169 artış gösterdi. Minimal ve sade tasarıma sahip modern mobilyaların yaşam alanlarının dekorasyonunda daha çok tercih edildiğiniz görüyoruz. Özellikle e-ticaretin içine doğan genç kuşağın modern mobilya beğenisinin de katkısıyla yıl sonuna kadar Türkiye’deki online mobilya alışverişlerinin 2019’a göre 2 katına çıkacağını öngörüyoruz.' açıklamasında da bulundu.


 

Similar threads

Son yıllarda hayatımızda daha büyük bir yer edinmeye başlayan ve salgının etkisiyle belki hiç olmadığı kadar büyük bir patlama yaşayan e-ticaret sektörü, büyümeye devam edecek gibi duruyor. Türkiye’deki e-ticaret pazarı, son yıllarda Avrupa’da en hızlı büyüme oranına sahip olanlardan biri. Bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
Dijital dönüşümle beraber internetten alışveriş yapılabilen işyeri sayısı da her geçen gün artarken, koronavirüs salgını dönemiyle bu dönüşüm daha da hızlandı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) 2020 yılı mayıs ayı verilerini açıkladı. Birçok yeni işyerinin internet üzerinden hizmet vermeye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
TÜBİSAD tarafından Deloitte Türkiye'nin proje ortaklığı ve SimilarWeb ile İnveon'un işbirliğiyle hazırlanan, Türkiye'de e-ticaret pazarındaki gelişmeleri uluslararası standartlara göre ölçümleyen "Türkiye e-Ticaret 2019 Pazar Büyüklüğü" raporunu açıkladı. TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
Dal dolar bazında yüzde 18 büyürken, 2015-2019 yılları ortasında bölümün ortalama yıllık büyüme suratı yüzde 35 oldu. Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından Deloitte Türkiye'nin proje paydaşlığı ve SimilarWeb ile İnveon'un işbirliğiyle hazırlanan, Türkiye'de e-ticaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
Nielsen Türkiye Genel Müdürü Şekerel Erdoğan, koronavirüs gündeminin Türkiye’de e-ticaret satışlarını ciddi oranda artırdığını vurguladı. Erdoğan; “Koronavirüs gündeminde e-ticaret satışları, geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 159 büyüdü.” diye konuştu. E-ticaret kapsamında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
858,497Konular
981,947Mesajlar
29,946Kullanıcılar
semihlerSon üye
Üst Alt