1557 Zeyd İbnu Eslem (radıyallahu anh) anlatıyor: ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: Dinini değiştirenin boynunu vurun
İmam Malik, bu hadisi Muvaffa'da Akdiye 15, (2, 736)kaydeder ve hadis hakkında şu acıklamayı sunar: Bu hadisin manası şudur: Her kim İslam'dan cıkarak zındıklık ve benzeri bir dine girecek olursa, kendisine galebe calındığı takdirde oldurulur Oyle birine tevbe teklif edilmez Zira gercekten tevbe edip etmediği bilinemez Cunku bunlar (galebeden once) kufurlerini gizleyip, Musluman olduklarını ilan ediyorlardı Ben, boylelerinin kufru, delille subut bulduğu takdirde tevbe etmeye cağırılmalarını uygun bulmam, (tevbe etse de kabul edilmemeli)Devamla der ki: Bizim nezdimizde, esas olan şudur: Bir kimse irtidad ederse tevbeye cağırılır, (kendisine galebe calınmazdan once) tevbe ederse (hayatı bağışlanır), aksi takdirde oldurulur
İmam Malik devamla der ki: ResUlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın
inini terkedeni oldurunhadisinin manası: Kim İslam'dan cıkıp bir başka dine gecersedemektir İslam'dan başka bir dinden cıkarak bir diğer dine gecersedemek değildir Sozgelimi Yahudiliği terkederek Hıristiyanlığa veya Mecusiliğe gecen kastedilmemiştir Binaenaleyh ehli zimmeden herhangi biri boyle bir din değiştirmesi yapacak olsa ne tevbeye cağırılır, ne de oldurulur
1558 İbnu Abbas (radıyallahu anhuma) anlatıyor: Abdullah İbnu Sa'd İbni Ebi sSarh Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e katiplik yapıyordu Şeytan ayağını kaydırdı; adam irtidad ederek kafırlere sığındı ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) Fetih gunu, onun oldurulmesini emretti Ancak, Hz Osman (radıyallahu anh) onu himayesi altına aldı ResUlullah da bu himayeyi tanıdı
Ebu Davud, Hudud 1, (4358); Nesai, Tahrimu'dDem 15, (7,107)
Bu hadis Tefsir bolumunde, Nahl suresinin tefsiri sırasında Nesai rivayeti olarak daha uzun bir hadiste gecmiştir
1559 Hz Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: Ukl ve Ureyne kabilelerinden bir grup insan ResUlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın yanına gelip:
Ey Allah'ın ResUlu! Biz hayvancılıkla uğraşıp sutle beslenen (col) insanlarıyız, (ciftcubukla uğraşan) koyluler değilizdediler Bu sozleriyle, Medine'nin havasının kendilerine iyi gelmediğini ifàde ettiler ResUlullah, onlara (hazineye ait) develerin ve cobanın (bulunduğu yeri) tavsiye etti Kendilerine oraya gitmelerini, develerin sutlerinden ve bevillerinden icmelerini soyledi Gittiler, Harra bolgesine varınca, İslam'dan irtidad ettiler Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'ın cobanını da oldurup develeri surduler Haber, Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e
ulaştı
ResUlullah, derhal arkadaşlarından takipci cıkardı (yakalanıp getirildiler) Gozlerinin oyulmasını, ellerinin kesilmesini ve Harra'nın bir kenarına atılmalarını ve o şekilde olume terkedilmelerini emretti
Buhari, Muharibin 16,17,18, Diyat 22, Vudu 66, Zekat 68, Cihad 152, Megazi 36, Tefsir, Maide 5, Tıbb 5, 6, 29; Muslim, Kasame 9, (1671); Tirmizi, Taharet 55, (72), Et'ime 38, (1846); Ebu Davud, Hudud 3, (43644371); Nesai, Tahrimu'dDem 7, (7, 9398); İbnu Mace, Hudud 20, (2578)
1560 Ebu'zZinad (merhum) anlatıyor: ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) develerini calanların (el ve ayaklarını) kestiği, gozlerini de ateşle oyduğu zaman, Allah zulcelal hazretleri, Hz Peygamber'i itab etti ve mesele uzerine şu ayeti inzal buyurdu: Allah ve ResUlu'ne harp acanların cezası
Maide 33)
Ebu Davud, Hudud 3, (4370); Nesai, Tahrimu'dDem 7, (7,100)
ZİNA HADDİYLE İLGİLİ HUKUMLER
1561 İbnu Abbas (radıyallahu anhuma) anlatıyor: Hz Omer (radıyallahu anh)'i hutbe verirken dinledim Şoyle demişti:
Allah Teala hazretleri Muhammed (aleyhissalatu vesselam)'i hak (din ile) gonderdi ve O'na Kitab'ı indirdi Bu indirilenler arasında recm ayeti de vardı! Biz bu ayeti okuduk ve ezberledik Ayrıca, ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) zina yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik Ben şu endişeyi taşıyorum: Aradan uzun zaman gecince, bazıları cıkıp: Biz Kitabullah'da recm cezasını gormuyoruz (deyip inkara sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalalete duşebilecektir Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinaları, delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla sub–t bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır Allah'a kasemle soyluyorum, eğer insanlar: Omer Allah Teala' nın kitabına ilavede bulundudemeyecek olsalar, recm ayetini (Kitabullah'a) yazardım
Buhari, Hudud 31, 30, Mezalim 19, Menakibu'lEnsar 46, Megazi 21, İ'tisam 16; Muslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, (, 823, 824); Tirmizi, Hudud 7, (1431); Ebu Davud, Hudud 23, (4418)
İmam Malik, bu hadisi Muvaffa'da Akdiye 15, (2, 736)kaydeder ve hadis hakkında şu acıklamayı sunar: Bu hadisin manası şudur: Her kim İslam'dan cıkarak zındıklık ve benzeri bir dine girecek olursa, kendisine galebe calındığı takdirde oldurulur Oyle birine tevbe teklif edilmez Zira gercekten tevbe edip etmediği bilinemez Cunku bunlar (galebeden once) kufurlerini gizleyip, Musluman olduklarını ilan ediyorlardı Ben, boylelerinin kufru, delille subut bulduğu takdirde tevbe etmeye cağırılmalarını uygun bulmam, (tevbe etse de kabul edilmemeli)Devamla der ki: Bizim nezdimizde, esas olan şudur: Bir kimse irtidad ederse tevbeye cağırılır, (kendisine galebe calınmazdan once) tevbe ederse (hayatı bağışlanır), aksi takdirde oldurulur
İmam Malik devamla der ki: ResUlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın
1558 İbnu Abbas (radıyallahu anhuma) anlatıyor: Abdullah İbnu Sa'd İbni Ebi sSarh Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e katiplik yapıyordu Şeytan ayağını kaydırdı; adam irtidad ederek kafırlere sığındı ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) Fetih gunu, onun oldurulmesini emretti Ancak, Hz Osman (radıyallahu anh) onu himayesi altına aldı ResUlullah da bu himayeyi tanıdı
Ebu Davud, Hudud 1, (4358); Nesai, Tahrimu'dDem 15, (7,107)
Bu hadis Tefsir bolumunde, Nahl suresinin tefsiri sırasında Nesai rivayeti olarak daha uzun bir hadiste gecmiştir
1559 Hz Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: Ukl ve Ureyne kabilelerinden bir grup insan ResUlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın yanına gelip:
Ey Allah'ın ResUlu! Biz hayvancılıkla uğraşıp sutle beslenen (col) insanlarıyız, (ciftcubukla uğraşan) koyluler değilizdediler Bu sozleriyle, Medine'nin havasının kendilerine iyi gelmediğini ifàde ettiler ResUlullah, onlara (hazineye ait) develerin ve cobanın (bulunduğu yeri) tavsiye etti Kendilerine oraya gitmelerini, develerin sutlerinden ve bevillerinden icmelerini soyledi Gittiler, Harra bolgesine varınca, İslam'dan irtidad ettiler Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'ın cobanını da oldurup develeri surduler Haber, Hz Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e
ulaştı
ResUlullah, derhal arkadaşlarından takipci cıkardı (yakalanıp getirildiler) Gozlerinin oyulmasını, ellerinin kesilmesini ve Harra'nın bir kenarına atılmalarını ve o şekilde olume terkedilmelerini emretti
Buhari, Muharibin 16,17,18, Diyat 22, Vudu 66, Zekat 68, Cihad 152, Megazi 36, Tefsir, Maide 5, Tıbb 5, 6, 29; Muslim, Kasame 9, (1671); Tirmizi, Taharet 55, (72), Et'ime 38, (1846); Ebu Davud, Hudud 3, (43644371); Nesai, Tahrimu'dDem 7, (7, 9398); İbnu Mace, Hudud 20, (2578)
1560 Ebu'zZinad (merhum) anlatıyor: ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) develerini calanların (el ve ayaklarını) kestiği, gozlerini de ateşle oyduğu zaman, Allah zulcelal hazretleri, Hz Peygamber'i itab etti ve mesele uzerine şu ayeti inzal buyurdu: Allah ve ResUlu'ne harp acanların cezası
Ebu Davud, Hudud 3, (4370); Nesai, Tahrimu'dDem 7, (7,100)
ZİNA HADDİYLE İLGİLİ HUKUMLER
1561 İbnu Abbas (radıyallahu anhuma) anlatıyor: Hz Omer (radıyallahu anh)'i hutbe verirken dinledim Şoyle demişti:
Allah Teala hazretleri Muhammed (aleyhissalatu vesselam)'i hak (din ile) gonderdi ve O'na Kitab'ı indirdi Bu indirilenler arasında recm ayeti de vardı! Biz bu ayeti okuduk ve ezberledik Ayrıca, ResUlullah (aleyhissalatu vesselam) zina yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik Ben şu endişeyi taşıyorum: Aradan uzun zaman gecince, bazıları cıkıp: Biz Kitabullah'da recm cezasını gormuyoruz (deyip inkara sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalalete duşebilecektir Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinaları, delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla sub–t bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır Allah'a kasemle soyluyorum, eğer insanlar: Omer Allah Teala' nın kitabına ilavede bulundudemeyecek olsalar, recm ayetini (Kitabullah'a) yazardım
Buhari, Hudud 31, 30, Mezalim 19, Menakibu'lEnsar 46, Megazi 21, İ'tisam 16; Muslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, (, 823, 824); Tirmizi, Hudud 7, (1431); Ebu Davud, Hudud 23, (4418)
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.