- Evladın aile bireyleri ile paylaştıı sofra tertibi ve besinler onun doyumlu, entegrasyonlu olmasında, özgüven kazanmasında ve toplumsallaşmasında değerli bir ögedir.
- Yemek maması sevgi, memnunluk ve ainin birleşme ortamıdır ve ömrümüzün verimli,düzenli ve günlük tansiyonlardan uzaklaştırıcı , neşeli bir periyodu olmalıdır.
- Evlatlara bir oyun üzere gelen getir götür işeri birden fazla vakit yemek hazırlamada da makbuldür.Yetenekleri ölçüsünda onlardan yararlanarak değerli oldukarı vurgulanabilir.
- Masa kurma, servis yapma, aklık, yıkama, kurulama, yekuna işelere katılabilirler.
- Yemek saatleri sistemli olmalı, yemek aralarında çikolata, pasta, şeker, kolalı içecekler üzere besleyici niteliği olmayan besinlere alışmamamsı itina gösterilmedilir.
- Aile bireyelerinin tümünde evlada karşı tutarlı bir yaklaşım gereklidir ve evladın bakımıyla ilgilenen herkes işbirliği ve ağız birliği yapmalıdır.
- Arkadaşları ile birlikte yemek yeme,piknikler,oyun içinde yemek,yemek saatlerinde bahtiyar bir ortam yaratma, evlada besini tanıtarak sevdirme problemlerinin tahlilinde değerli etmenlerdir.
- Evlatlar birşeyler içeyi yemeğe tercih ederler ve medidesini gelişigüzel içeceklerle doldurur. Yemekten 1 saat öncesi içeceklerden kaçınılması ve yemek esnasında değil de sadece yemek sonrasında içecek alınması yararlı olur.
- Gereğinden ziyade süt içimi de sair besinlerin tüketimini engellediği ve tokluk hişssi verdiğinden günlük 2,5 su bardağı süt (500 ml) süt ile sonlandırılmalıdır.
- Çocuklarda duygusal özellikler ,renk,koku,ısıs,tat ve yemeğin görünüşü değerli olmakla birlikte, karışık lezzetlerden hoşlanmamaktadırlar.
- Evlat seviyor diye sık sık birebir besinlerin pişirilmesine karşı isteksizliğin ve besinlere karşı değişik bahanelerin ortaya çıkmasına neden olabilir.
- Evlada verilecek besinin kendi yararı için olduğu ana ve peder için o besini yemediğibilinci verilmeli, seçimlerinde ailenin imkanlarıyla yetinmesi gerekliliği vurgulanmalıdır.
- Evlatlar küçük yaşlarda başlayan aile eğitimi beslenme eğitimide kapsar. Birden fazla hengam ailenin bir arada olduğu aile sofrası tıpkı vakitte bir çatışma yahut sorun tartşma ortamı olabilir. Günlük ömürde yaşanan meseleler ailenin sofrasına yansımamalı, disiplin uygulma noktası yemek masası olmamalıdır.