nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Reklamlara televizyonlarda, gazetelerde, sokaklardaki panolar*da özetle yeniden rastlamaktayız Yeni bir ilaç piyasaya çıktığında bize “doktorunuza sorun, derler Reklamlar piyasaya yeni çıkan bu ürünün ölümcül hastalıklardan en önemsiz rahatsızlıklara kadar her derde derman olduğunu vurgular Halk piyasaya yeni meydana çıkan bir hap hakkında doktorlanna damştıklannda ne olur? Genelde doktorlar bu laf konusu ilacı yazmazlar Doktora ilaçla ilgili sorular soracağı*nıza ona rahatsızlığınızla ilgili bilgi verin ve doktorun size hap yazıp yazmasına gerek olduğuna kendisinin karar vermesine izin verin
Reçeteyle satılan ilaçlara ilişkin televizyon ve gazetelerdeki ilanlar ilk elden tüketiciyi kasıt almaktadır Dolayısıyla da sıradan bir Amerikalının ilaç harcamaları saptanır
Eleştirmenler buradaki gizli ilişkiyi görüyorlar Reklamların Amerikalıları gereksinimleri olmayan ilaçlan satın almaya yönelttiklerini ve sıhhat sisteminin maliyetlerini yükselttiğini ileri sürü*yorlar
Milli Sağlık Durumu Yönetimi Birliği ’nin Başkanı Nancy Chockley, 1999 ile 2000 yılı aralarında reklamı yapılan ilaçların satışlarının 21 milyar dolara ulaştığını açıklamıştır
Chockley, sözlerinin dağıtımla ilgili olduğunu vurgulayarak, örnek olarak reçetesiz ve reçeteli satılan romatizma ilaçlarını ver*miştir “Klinik araştırmalar bunların etkilerinin benzer olduğunu gös*termektedir Reçeteli satılanlar diğerlerine oranla kırk kere daha pa*halıdır Lakin bu ilaca ilişkin yapılan bir dizi reklamdan sonra reçete*li satılan ilacın daha fazla doktor göre önerildiği saptanmıştır
“Doktorların bu ilaçlara hayır demeleri çok zordur Siz o ilacı istersiniz, doktorunuz da iki dakika içinde size reçetenizi yazar ve mutlulukla kapıdan dışan çıkarsınız Doktor hastasına ilaca lüzum olmadığını söylerse, hasta, “Aman Tannm bu hekim acı çektiğime inanmıyor, diye düşünür Doktorun ona niçin ilaca gereksinimi olmadığını açıklaması yarım saatini alır ve hasta da mutsuzluk için*de dışan çıkar Chockley çoğu doktorun hastalan istediği için re*çete yazdıklannı kabul ettiklerini de sözlerine eklemektedir
Yiyecek ve hap Kurulu, hastalar doktorlarına reklamını gördük*leri bir ilacı uygulamak istediklerini söylediklerinde doktorun reklamı yapılan ilacı verdiğinin saptandığını ileri sürmektedir
Reçeteyle satılan ilaçlara ilişkin televizyon ve gazetelerdeki ilanlar ilk elden tüketiciyi kasıt almaktadır Dolayısıyla da sıradan bir Amerikalının ilaç harcamaları saptanır
Eleştirmenler buradaki gizli ilişkiyi görüyorlar Reklamların Amerikalıları gereksinimleri olmayan ilaçlan satın almaya yönelttiklerini ve sıhhat sisteminin maliyetlerini yükselttiğini ileri sürü*yorlar
Milli Sağlık Durumu Yönetimi Birliği ’nin Başkanı Nancy Chockley, 1999 ile 2000 yılı aralarında reklamı yapılan ilaçların satışlarının 21 milyar dolara ulaştığını açıklamıştır
Chockley, sözlerinin dağıtımla ilgili olduğunu vurgulayarak, örnek olarak reçetesiz ve reçeteli satılan romatizma ilaçlarını ver*miştir “Klinik araştırmalar bunların etkilerinin benzer olduğunu gös*termektedir Reçeteli satılanlar diğerlerine oranla kırk kere daha pa*halıdır Lakin bu ilaca ilişkin yapılan bir dizi reklamdan sonra reçete*li satılan ilacın daha fazla doktor göre önerildiği saptanmıştır
“Doktorların bu ilaçlara hayır demeleri çok zordur Siz o ilacı istersiniz, doktorunuz da iki dakika içinde size reçetenizi yazar ve mutlulukla kapıdan dışan çıkarsınız Doktor hastasına ilaca lüzum olmadığını söylerse, hasta, “Aman Tannm bu hekim acı çektiğime inanmıyor, diye düşünür Doktorun ona niçin ilaca gereksinimi olmadığını açıklaması yarım saatini alır ve hasta da mutsuzluk için*de dışan çıkar Chockley çoğu doktorun hastalan istediği için re*çete yazdıklannı kabul ettiklerini de sözlerine eklemektedir
Yiyecek ve hap Kurulu, hastalar doktorlarına reklamını gördük*leri bir ilacı uygulamak istediklerini söylediklerinde doktorun reklamı yapılan ilacı verdiğinin saptandığını ileri sürmektedir