Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İyi Bir Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır, Pazarlamanın İncelikleri Nelerdir?

İyi Bir Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır, Pazarlamanın İncelikleri Nelerdir?
0
226

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
İnsanların avcıtoplayıcı yaşamı terk edip oturmuş düzene geçtiğinden ve kontrollü üretimi sağladığı eski çağlardan beri, talep fazlası ürünlerin diğer ürünlerle değiştirilmesi (değiş tokuş) veya satılması gerekliliği süregelmiştir Bu durumun sürdürülebilir olması, talep ve talep dengesinin bir şekilde yakalanması için de ürünün pazarlanması gerekmekte, bu aracılık görevini de eski tabirle pazarlamacı, yeni deyişle de satış temsilcisi üstlenmektedir
Ticaretin başladığı eski çağlardan bu yana, ürünlerin pazarlanması konusunda dağıtılmış yöntemler izlenmiştir Pazarlamacılar, müşterinin istek ettiği doğrultuda ürünler sergilemeyi seçmiş, istek edilen özellikler o üründe mevcut durumda değilse bile satış olabilmek namına zaman zaman aksini dile getirebilmişlerdir
Ancak bu durum, çağımızda artan teknolojiyle birlikte bilinçli tüketiciler göre bir kenara dargın ve rafa kaldırılmıştır Pazarlanmak üzere olan bir mal ya da hizmetin özelliklerini ve içeriğini artık tüketiciler de açık bir biçimde bilmektedir Bu yüzden, şayet de yüz yıllarca süre gelen hile yöntemiyle pazarlama yapma yanlışı, düzelme eğilimine girmiştir Bu yanlışı yapanlar da ileride yitip gitmeye mahkûm durumdadırlar
İyi bir pazarlamanın birincil ve en kayda değer şartı, kesinlikle müşteriyi hatalı bilgilendirmemek ve yanlışa bilinçli biçimde sevk etmemekten geçmektedir Bu, müşterinin pazarlamacıya olan güvenini artırdığı gibi, bundan sonradan gerçekleşecek mülk veya hizmet tedariğinin de bir düzene girmesini sağlayacak, aradaki ilişkiyi güçlendirecektir
Bir diğer konu ise talebe göre elastik davranarak üretimi veya sağlanacak hizmeti şekillendirmektir Daima anlatılagelen Ford otomotiv firmasının 1908 yılında üretime başladığı Model T örneğini ele alabiliriz Birincil üretildiği zamanlarda artı da bir seçenek olmadığı için müşteriler mecburen bu araçların tek bir modelini almak zorunda kalabilmişlerdir Renk ya da başka bir nitelik konusunda ise o kadar de laf sahibi oldukları söylenemezdi Yani arzı yaratanlar talebi şekillendirmekteydi
Bundan Böyle, büyüyen teknolojiyle birlikte bu durum bütün tersi bir istikamettedir Günümüzde istek edenler, yani müşteriler arzı şekillendirmektedir İyi bir pazarlamacı işte bu noktada devreye girmektedir Müşterilerin genel anlamda nasıl bir mülk veya hizmet talep ettiğini araştırmalı, arzın da bu yönde şekillenmesinde mutlaka katkıda bulunmalıdır
Arabaların, uçakların, üretimin, özet olarak teknolojinin bile çok hızlı ilerlediği günümüzde, ticaret de hızlı bir yöne evrilmiştir Pazarlamacı müşterilerine çabuk ve hızlı bir biçimde servis verebilmeli, pratik davranabilmeli, oluşabilecek sorunları çarçabuk çözebilme yeteneğine sahip olmalı ve kendini sürekli geliştirmelidir
Pazarlama hususunda şayet de en manâlı ve altın kural, pes etmemek ve tekrar tekrar rakipler karşı bir alternatif olunduğu bilinci ve hissini karşısında tarafa aksettirebilmektir Denemekten ve bunu müşteriyi sıkmayacak biçimde tekrarlamaktan asla imtina edilmemelidir
Unutulmamalıdır oysa; “Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir
Litaratür:
temelaksoycomiyisaticinasilolur
mehmetakpinarwordpresscom20190510pazarlamaningelisimasamalari
 

Similar threads

Ürün pazarlama firmaların ürünlerini öbür satış kanalları üzerinden satması anlamına gelmektedir Ürün pazarlama komplike bir iş değildir ama satış yeteneği gerektirir Türkiye ’de pazarlama ile satış arasındaki fark pek bilinmemektedir Ürün pazarlamanın İngilizcesi gerçekten burada bahsedeceğimiz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
Pazarlama bir ürün veya hizmetin piyasaya sunulmadan önce bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel müşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması sürecine denir Çoğunlukla Türkiye ’de ve Dünya ’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan birey...
Cevaplar
0
Görüntüleme
163
Satış ve pazarlama söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken birçok incelik vardır. Bu blog yazısında, B2B satış ve pazarlamanın farklı nüanslarını inceleyeceğiz. B2B ve B2C satışları arasındaki farktan ortak satış ve pazarlama stratejilerine kadar, daha fazla anlaşma yapmak için bilmeniz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
368
Pazarlama, en yanlış anlaşılan iş disiplinlerinden biridir. Çoğu zaman bunun, reklamcılık gibi pazarlamanın içerdiği şeyin yalnızca bir yönü olduğu varsayılır. Tam kapsamı, diğer iş alanlarındaki insanlar tarafından genellikle hafife alınır ve yanlış anlaşılır, ancak pazarlama, herhangi bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
458
Pazarlama Kavramı, Şirketler için hedef pazarlarda rekabet etmek ve hedef pazar payına ulaşmak, hedef gruba hitap etmek için ürettikleri ürüne veya hizmete bağlıdır Catering sektöründe de benzer şekilde ürün üretilmekte ve ürün ile ilgili hizmetler de sunulmaktadır Şirketler, ürün ve hizmetleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
858,506Konular
983,080Mesajlar
33,114Kullanıcılar
moleqySon üye
Üst Alt