iltasyazilim
FD Üye
İnsanların avcıtoplayıcı yaşamı terk edip oturmuş düzene geçtiğinden ve kontrollü üretimi sağladığı eski çağlardan beri, talep fazlası ürünlerin diğer ürünlerle değiştirilmesi (değiş tokuş) veya satılması gerekliliği süregelmiştir Bu durumun sürdürülebilir olması, talep ve talep dengesinin bir şekilde yakalanması için de ürünün pazarlanması gerekmekte, bu aracılık görevini de eski tabirle pazarlamacı, yeni deyişle de satış temsilcisi üstlenmektedir
Ticaretin başladığı eski çağlardan bu yana, ürünlerin pazarlanması konusunda dağıtılmış yöntemler izlenmiştir Pazarlamacılar, müşterinin istek ettiği doğrultuda ürünler sergilemeyi seçmiş, istek edilen özellikler o üründe mevcut durumda değilse bile satış olabilmek namına zaman zaman aksini dile getirebilmişlerdir
Ancak bu durum, çağımızda artan teknolojiyle birlikte bilinçli tüketiciler göre bir kenara dargın ve rafa kaldırılmıştır Pazarlanmak üzere olan bir mal ya da hizmetin özelliklerini ve içeriğini artık tüketiciler de açık bir biçimde bilmektedir Bu yüzden, şayet de yüz yıllarca süre gelen hile yöntemiyle pazarlama yapma yanlışı, düzelme eğilimine girmiştir Bu yanlışı yapanlar da ileride yitip gitmeye mahkûm durumdadırlar
İyi bir pazarlamanın birincil ve en kayda değer şartı, kesinlikle müşteriyi hatalı bilgilendirmemek ve yanlışa bilinçli biçimde sevk etmemekten geçmektedir Bu, müşterinin pazarlamacıya olan güvenini artırdığı gibi, bundan sonradan gerçekleşecek mülk veya hizmet tedariğinin de bir düzene girmesini sağlayacak, aradaki ilişkiyi güçlendirecektir
Bir diğer konu ise talebe göre elastik davranarak üretimi veya sağlanacak hizmeti şekillendirmektir Daima anlatılagelen Ford otomotiv firmasının 1908 yılında üretime başladığı Model T örneğini ele alabiliriz Birincil üretildiği zamanlarda artı da bir seçenek olmadığı için müşteriler mecburen bu araçların tek bir modelini almak zorunda kalabilmişlerdir Renk ya da başka bir nitelik konusunda ise o kadar de laf sahibi oldukları söylenemezdi Yani arzı yaratanlar talebi şekillendirmekteydi
Bundan Böyle, büyüyen teknolojiyle birlikte bu durum bütün tersi bir istikamettedir Günümüzde istek edenler, yani müşteriler arzı şekillendirmektedir İyi bir pazarlamacı işte bu noktada devreye girmektedir Müşterilerin genel anlamda nasıl bir mülk veya hizmet talep ettiğini araştırmalı, arzın da bu yönde şekillenmesinde mutlaka katkıda bulunmalıdır
Arabaların, uçakların, üretimin, özet olarak teknolojinin bile çok hızlı ilerlediği günümüzde, ticaret de hızlı bir yöne evrilmiştir Pazarlamacı müşterilerine çabuk ve hızlı bir biçimde servis verebilmeli, pratik davranabilmeli, oluşabilecek sorunları çarçabuk çözebilme yeteneğine sahip olmalı ve kendini sürekli geliştirmelidir
Pazarlama hususunda şayet de en manâlı ve altın kural, pes etmemek ve tekrar tekrar rakipler karşı bir alternatif olunduğu bilinci ve hissini karşısında tarafa aksettirebilmektir Denemekten ve bunu müşteriyi sıkmayacak biçimde tekrarlamaktan asla imtina edilmemelidir
Unutulmamalıdır oysa; “Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir
Litaratür:
temelaksoycomiyisaticinasilolur
mehmetakpinarwordpresscom20190510pazarlamaningelisimasamalari
Ticaretin başladığı eski çağlardan bu yana, ürünlerin pazarlanması konusunda dağıtılmış yöntemler izlenmiştir Pazarlamacılar, müşterinin istek ettiği doğrultuda ürünler sergilemeyi seçmiş, istek edilen özellikler o üründe mevcut durumda değilse bile satış olabilmek namına zaman zaman aksini dile getirebilmişlerdir
Ancak bu durum, çağımızda artan teknolojiyle birlikte bilinçli tüketiciler göre bir kenara dargın ve rafa kaldırılmıştır Pazarlanmak üzere olan bir mal ya da hizmetin özelliklerini ve içeriğini artık tüketiciler de açık bir biçimde bilmektedir Bu yüzden, şayet de yüz yıllarca süre gelen hile yöntemiyle pazarlama yapma yanlışı, düzelme eğilimine girmiştir Bu yanlışı yapanlar da ileride yitip gitmeye mahkûm durumdadırlar
İyi bir pazarlamanın birincil ve en kayda değer şartı, kesinlikle müşteriyi hatalı bilgilendirmemek ve yanlışa bilinçli biçimde sevk etmemekten geçmektedir Bu, müşterinin pazarlamacıya olan güvenini artırdığı gibi, bundan sonradan gerçekleşecek mülk veya hizmet tedariğinin de bir düzene girmesini sağlayacak, aradaki ilişkiyi güçlendirecektir
Bir diğer konu ise talebe göre elastik davranarak üretimi veya sağlanacak hizmeti şekillendirmektir Daima anlatılagelen Ford otomotiv firmasının 1908 yılında üretime başladığı Model T örneğini ele alabiliriz Birincil üretildiği zamanlarda artı da bir seçenek olmadığı için müşteriler mecburen bu araçların tek bir modelini almak zorunda kalabilmişlerdir Renk ya da başka bir nitelik konusunda ise o kadar de laf sahibi oldukları söylenemezdi Yani arzı yaratanlar talebi şekillendirmekteydi
Bundan Böyle, büyüyen teknolojiyle birlikte bu durum bütün tersi bir istikamettedir Günümüzde istek edenler, yani müşteriler arzı şekillendirmektedir İyi bir pazarlamacı işte bu noktada devreye girmektedir Müşterilerin genel anlamda nasıl bir mülk veya hizmet talep ettiğini araştırmalı, arzın da bu yönde şekillenmesinde mutlaka katkıda bulunmalıdır
Arabaların, uçakların, üretimin, özet olarak teknolojinin bile çok hızlı ilerlediği günümüzde, ticaret de hızlı bir yöne evrilmiştir Pazarlamacı müşterilerine çabuk ve hızlı bir biçimde servis verebilmeli, pratik davranabilmeli, oluşabilecek sorunları çarçabuk çözebilme yeteneğine sahip olmalı ve kendini sürekli geliştirmelidir
Pazarlama hususunda şayet de en manâlı ve altın kural, pes etmemek ve tekrar tekrar rakipler karşı bir alternatif olunduğu bilinci ve hissini karşısında tarafa aksettirebilmektir Denemekten ve bunu müşteriyi sıkmayacak biçimde tekrarlamaktan asla imtina edilmemelidir
Unutulmamalıdır oysa; “Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir
Litaratür:
temelaksoycomiyisaticinasilolur
mehmetakpinarwordpresscom20190510pazarlamaningelisimasamalari
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.