elektronikci
FD Üye

İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü tarafından hizmet içi eğitim programlarının ele alındığı, Yönetici Geliştirme Programı (YÖGEP) ve Okul Temelli Mesleksel Gelişim bahislerinde yapılan ve yapılacak olan işbirliklerinin değerlendirildiği bir toplantı düzenlendi. Toplantıya; İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esra Bukova Hoş, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alper Başbay ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr.Bahadır Namdar, Demokrasi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sabahattin Deniz ve Dekan Yardımcısı Dr. Behsat Savaş ve İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğünün ilgili ünite yöneticileri katıldı.
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan ve İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü tarafından titizlikle uygulanan YÖGEP programının alt başlıkları ile yayılarak ve arttırılarak devam ettirilmesi amaçlanıyor. Toplantıda, bilhassa okullarda Eylül başı itibariyle bir uyum şurasının oluşturulması, öğretmenlerden bu eğitim için muhtaçlık taleplerinin alınması, alınan talepler doğrultusunda hizmet içi eğitimlerin planlanması mevzuları ele alındı. Okul Temelli Mesleksel Gelişim, Mesleksel Gelişim Toplulukları, okul ve öğretmen hareketlerinin sunumlar eşliğinde ayrıntılandırıldığı toplantıda, Eylül ayı itibariyle bu eğitimlerin yaygınlaşmasının hedeflendiği vurgulandı. Şu ana kadar yapılan işbirliklerinin öbür üniversitelerle artarak devam etmesinin değerine dikkat çekildi. Ulusal Eğitim Bakanlığının mesleksel gelişime verdiği değere dair siyasetinin benimsendiğinin altı çizilen toplantıda üniversitelerle iş birliğinin değerine dikkat çekildi.
Okul Temelli Mesleksel Gelişimin kozmosunu okul oluşturuyor
Günümüz dünyasında, mesleksel gelişim faaliyetlerinin tesirliliğini artırmak maksadıyla okul temelli çalışmalar giderek ehemmiyet kazanmaya başladı. Bu kapsamda, Ulusal Eğitim Bakanlığı tarafından, Okul Temelli Mesleksel Gelişim (OTMG) çalışması başlatıldı. Okul Temelli Mesleksel Gelişim, okul seviyesinde yaşanan eğitim gereksiniminin okul içerisinde karşılanması anlayışına dayanmaktadır. Bu yaklaşım ile öğretmenlerin eğitim gereksinimi, merkezî ya da mahallî olarak düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetlerine sağlanan kontenjan dâhilinde karşılanmaktadır. Gereksinim tahlillerine dayanan bu eğitimler çoğunluğun beklentisini karşılamak üzere tasarlanmıştır lakin okulların kural ve imkânları farklılık gösterdiği üzere öğretmenlerin mesleksel gelişim muhtaçlıkları da farklılıklar sergilemektedir. Okul Temelli Mesleksel Gelişimin kozmosunu okul oluşturduğu için öğretmen, vazife yaptığı okul ortamında muhtaçlık duyduğu eğitimi alarak kendi muhtaçlığını karşılayan bir eğitime katılma talihi bulacaktır. Ayrıyeten bu çalışma ile okulların, başta üniversiteler olmak üzere uzman kişi ve kurumlarla işbirliği gelişerek büyüyecektir. Okul Temelli Mesleksel Gelişim çalışması üniversitelerin okula ve bu sayede eğitim uygulamalarına direkt katkısının önünü açacaktır. Mesleksel gelişim toplulukları ile de öğretmenlerin mesleksel iş birliği tecrübelerinin artırılması hedeflenmektedir. Öğretmen-yönetici hareketlilik programı faaliyetlerinin yaygınlaşmasıyla öğretmenlerin karşılıklı olarak mesleksel uzmanlık bilgilerinin artırılması, fark yaratan eğitim kurumlarındaki âlâ uygulamaların paylaşılması, öğrencilerin öğrenmeye yönelik gereksinimleri gözetilerek öğretmenler ortası mesleksel gelişim fırsatlarının artırılması hedeflenmektedir.
İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, öğretmenlerin mesleksel gelişimine ehemmiyet verdiklerini ve bu kapsamda yapılan çalışmaları, üniversitelerle işbirliği içinde sürdürmeyi önemsediklerini tabir etti. Üniversitelerin takviyesi ile hoş başarılara imza atacaklarına inandıklarını söyleyen Yentür, verdikleri takviye ve emek için kendilerine teşekkür etti.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı