iltasyazilim
FD Üye
Alman eğitimci Peter Petersen kadar Jena Üniversitesi Test Okulu'nda geliştirilen sisteme bahşedilen addır Dalton Plânının kişisel çalışması ve Winnetka Plânının kişisel ve grup çalışması dengesine rağmen, Jena Plânı grup çalışmalarının önem kazandığı bir sistemdir
Petersen; yıllık sınıflar sistemini, notları, karneleri, suç oluşturan sistemlerini reddediyor Onun eğitim ilkeleri okulda sıcak bir cemaat hayatının yaşanması, eğitimin her yaş, nesil, din ve tabakadan insanlara açık genelbir eğitim olmasıdır
Petersen, takvim sınıflar sisteminin yerine yaş grupları sistemini koyuyor Bu gruplar şunlardır:
1) Daha Alçak gruplar: Öğretimin 13 yıllarındaki çocuklar
2) Orta gruplar: Öğretimin 46 yıllarındaki çocuklar
3) Üstteki gruplar: Öğretimin 678 yıllarındaki çocuklar
4) Gençlik grupları: Öğretimin 8910 yıllarındaki çocuklar
Gruplar 26 kişilik olabilir ve öğrenciler grup arkadaşlarını kendileri seçerler Bir grupta yeterli olgunluğa ulaşan öğrenci bir üstteki gruba geçer Geçiş notla değil, öğretmenin verdiği raporla olur Grup içinde her öğrenci bağımsızlık çalışır Her grubun kendine has bir çalışma odası vardır Öğretmen bir rehber mevkiindedir ve bununla beraber grupların rahat çalışması için uygun eğitim ortamları sağlamakla görevlidirler
Grup çalışması hem sosyal ve ahlâkî gelişmeyi keza de herkesin kendi yetenek ve gayretine uygun bir çalışmayı sağlar Her yıl grubun üçte biri yukarıya yükseldiği için, grupta her zaman tecrübeli elemanlar bulunur
Okulda temel bilgiler sınıf düzeni içinde kazandırılır Belirlenmiş uzmanlık dersleri ve hür çalışmalar gruplar içinde olur Okulda sosyal hayatı güçlendiren tören, müzik çalışması ve toplantılara da fazla tartma verilir *
Petersen; yıllık sınıflar sistemini, notları, karneleri, suç oluşturan sistemlerini reddediyor Onun eğitim ilkeleri okulda sıcak bir cemaat hayatının yaşanması, eğitimin her yaş, nesil, din ve tabakadan insanlara açık genelbir eğitim olmasıdır
Petersen, takvim sınıflar sisteminin yerine yaş grupları sistemini koyuyor Bu gruplar şunlardır:
1) Daha Alçak gruplar: Öğretimin 13 yıllarındaki çocuklar
2) Orta gruplar: Öğretimin 46 yıllarındaki çocuklar
3) Üstteki gruplar: Öğretimin 678 yıllarındaki çocuklar
4) Gençlik grupları: Öğretimin 8910 yıllarındaki çocuklar
Gruplar 26 kişilik olabilir ve öğrenciler grup arkadaşlarını kendileri seçerler Bir grupta yeterli olgunluğa ulaşan öğrenci bir üstteki gruba geçer Geçiş notla değil, öğretmenin verdiği raporla olur Grup içinde her öğrenci bağımsızlık çalışır Her grubun kendine has bir çalışma odası vardır Öğretmen bir rehber mevkiindedir ve bununla beraber grupların rahat çalışması için uygun eğitim ortamları sağlamakla görevlidirler
Grup çalışması hem sosyal ve ahlâkî gelişmeyi keza de herkesin kendi yetenek ve gayretine uygun bir çalışmayı sağlar Her yıl grubun üçte biri yukarıya yükseldiği için, grupta her zaman tecrübeli elemanlar bulunur
Okulda temel bilgiler sınıf düzeni içinde kazandırılır Belirlenmiş uzmanlık dersleri ve hür çalışmalar gruplar içinde olur Okulda sosyal hayatı güçlendiren tören, müzik çalışması ve toplantılara da fazla tartma verilir *