Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

kapı çalma ölçüsü nedir?

kapı çalma ölçüsü nedir?
0
270

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Kapı Çalma Ölçüsü Nedir?

İçeri girmek için izin istenmesi. İslam Dini ibadet, inanç esaslarının kapsamında olan insanların kendi aralarındaki davranışlarını da ayrıca ele almış İslam inancına göre kapı çalmanın, bir eve girmenin de belirli bir kuralı vardır.

Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur:

"Ey iman edenler! Kendi evinizden başka evlere, sahiplerinden izin aldıkça ve onlara selam vermedikçe girmeyiniz. Eğer iyice düşünürseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. Eğer o evde kimseyi bulamazsanız size izin verinceye kadar girmeyin. Eğer size geri dönün denilirse dönüp geri dönün. Bu sizin için daha temiz (bir davranış)tır. Allah yaptıklarınızı bilendir" (en-Nur, 24, 27, 28).

Bir hadis-i Şerifte de "sizden biriniz (başkasının evine girmek isterken) üç defa izin istesin, kendisine izin verilmezse geri dönsün" denilmektedir. Buhari, İsti'zan, 13; Müslim, Adab, 32, 34, 35, 37; Ebu Davud, 127, 130; Tirmizi, İsti'zan, 3; İbn Mace, Edep, 17).

Yukarıdaki ayet ve hadislerde bir kimsenin evine kesinlikle izinsiz girilemeyeceği açıklanmaktadır. Önce üç kez kapı vurulacak ses verilmezse dönülecektir. Kapı çalan kişinin eve girmesine izin verilmemişse yine dönülecektir. Girmek için ev sahibi rahatsız edilmeyecektir.

Konuya sünnetten şu uygulama örneğini verebiliriz:

Hz. Peygamber bir gün ziyaret amacıyla sa'd b. Ubade (r.a)'in evine gitmişti. Kapıya geldiklerinde izin istedi ve: "Esselamü aleyke ve rahmetullah (Allah'ın selamı ve rahmeti üzerine olsun)" dedi. Sa'd; "Ve aleyke's-selam ve rahmetüllah" diye cevap verdi, fakat sesini Rasulüllah'a işittirmedi.
Hz. Peygamber selamı üç defa tekrar etti. Sa'd da selamları aldı, fakat O'na işittermedi. Hz. Peygamber dönüp giderken, Sa'd onu izledi ve "Ey Allah'ın Rasulü anam babam sana feda olsun. Sen ilk selamı verince, ben izin verdim ve selamınıza cevap da verdim, fakat duyamayacağınız kadar yavaş konuştum. Çünkü selam, rahat ve bereket duanızın çoğalmanızı arzu etmiştim" dedi. Sonra O'nu eve davet etti, kuru üzüm ikram etti. Hz. Peygamber bunlardan yedikten sonra şöyle dua buyurdu:

"Yemeğinizi iyi insanlar yesin, melekler size salatü selam (dua) etsin ve evinizde oruçlular iftar yapsın" (Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 138). Hz. Peygamber'in ashabından Ebu Musa el-Eş'ari, Hz. Ömer'in huzuruna çıkmak için üç defa izin istedi: izin verilmeyince ayrılıp gitti. Hz. Ömer; Abdullah b. Kays'ın izin isteyen sesini işitmiştim. İzin verin gelsin, dedi. Baktılar, Ebu Musa gitmişti. Sonra yeniden gelince, Hz. Ömer; dönüp gitmesinin sebebini sordu. Ebu Musa şöyle cevap verdi: "Üç defa izin istedim, verilmedi. Ben Rasulüllah (s.a.s)'i şöyle derken işittim:

"Sizden biriniz üç defa izin istediği zaman, izin verilmezse, dönüp gitsin". Hz. Ömer bu hadis için bir delil getirmesini söyledi. Sonra Ebu Musa, ensardan bir topluluğa giderek durumu anlattı. Onlar; "En küçüğümüz sana şahitlik etsin" dediler. Ebu Sa'id el-Hudri topluluğun en küçüğü idi. O, Ebu Musa ile birlikte Hz. Ömer'in yanına gitti ve O'na Hz. Peygamberin böyle bir uygulaması olduğunu anlattı. Bunun üzerine Hz. Ömer şöyle dedi: "Demek ki, ticaret ve çarşı-pazar işleri beni, bu hadisi öğrenmekten alıkoymuştur" (Buhari, İsti'zan, 13; Müslim, Adab, 37; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 19, 221, IV, 393, 398, 400, 403, 410, 418).

Bir evin kapısını çalıp izin isterken yapılması uygun olan kapının yan tarafına çekilmektir. Dış kapı doğrudan doğruya evin içine açılabilir. Ev içinde başkasının görmesi uygun olmayan bir durum bulunabilir. Bu kuralların amacı; ev sahibinin arzu etmediği bir gizliliğin evin dışına çıkmasını önlemek ve tesettürle ilgili hükümlerin uygulanmasını sağlamaktır.

Hz. Peygamber; bir yere girmek için izin istemenin "görmek ve bakmak"la ilgili bulunduğunu açıkça ifade buyurmuştur (Buhari, isti'zan, II, Lihas, 75; Diyat, 23; Müslim, Edep, 41; Tirmizi, İsti'zan, 17; Ahmet b. Hanbel, V, 330, 335) izinsiz girilebilecek evler de vardır. İnsan, kendi evine izinsiz girebildiği gibi, meskün olmayan evlere de girebilir. Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur: "İçinde eşyanız bulunan boş binalara izinsiz girmenizde bir sakınca yoktur. Allah sizin açığa vurduğunuzu da bilir, gizlediğinizi de" (en-Nur, 24/29).

Kapı çalan kişinin kendini tanıtması hem ev sahibi, hem de kendisi için yararlıdır.

Ev sahibinin "Kim o?" sözüne karşılık olarak "ben" yahut "benim" denilmesi uygun değildir. Kişi, kendisini nasıl daha iyi tanıtacaksa öyle tanıtmalıdır. Bu konuyla ilgili olarak Cabir b. Abdullah şöyle bir olayı anlatmaktadır: "Hz. Peygambere gittim, içeri girmek için izin istedim. 'Kim o?' diye sordu. "Ben" dedim. Bunun üzerine Hz. Peygamber: benim böyle dememi yadırgadı. 'Ben, ben' dedi (İbn Kesir, a.g.e, VI, s. 38).
 

Similar threads

Namahrem Erkek Ve Kadının Selamlaşması? Ebu Hanife ve arkadaşlarına göre, kadınların ilk olarak erkeklere selam vermesi caiz değildir. Çünkü kadınlar ezan, kamet, açıktan Kur'an-ı Kerim okuma gibi faaliyetlerden menedilmişlerdir. Yalnız mahrem hısımlar bunun dışındadır. Bunlara onların selam...
Cevaplar
0
Görüntüleme
399
Gönderilen Selamı Ulaştıramamanın Hükmü? Selamlaşmada adab: Ebu Hüreyre'den, Allah Rasulü şöyle buyurmuştur: "Küçük büyüğe, yürüyen oturana ve sayıları az olanlar çok olanlara selam versin. " (Buhari, İsti'zan, 4-7; Müslim, Selam, 1; İbn Hanbel, III/444) Hz. Cabir (r.a.)'den: "Yaya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
272
Kapı Dinlemek Günah mıdır? Evinde herhangi bir günahı gizlice işleyen ve kapısını kapalı tutan bir kimsenin ma'siyetini öğrenmek için, gizlice gözetlemek ve baskın yapmak caiz olmadığı gibi, başkalarının günahlarını anlatmak da caiz değildir. Allah Teala şöyle buyurur: "Ey iman edenler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
226
Bayanların Erkeklere Selam Vermesi ? Ebu Hanife ve arkadaşlarına göre, kadınların ilk olarak erkeklere selam vermesi caiz değildir. çünkü kadınlar ezan, kamet, açıktan Kur'an-ı Kerim okuma gibi faaliyetlerden menedilmişlerdir. Yalnız mahrem hısımlar bunun dışındadır. Bunlara onların selam...
Cevaplar
0
Görüntüleme
244
Otuz İki Farz Yapılması dinen kesin olarak emredilen işlere "farz" denir. Farzlar sübutu ve delaleti kesin olan ayet ve hadis delillerine dayanır. Farzı ifa etmek sevabı; terketmek ise azabı gerektirir. Bu çeşit emirleri inkar eden dinden çıkar. İman, temizlik ve ibadet konularında her ergin ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
258
858,500Konular
982,386Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt