nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de anında kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır Çoğunlukla dehşet kaza enkazı arasından sağlam olarak yer alan bu kutular bir uçtan bir uca kazanın nedenlerine ulaşılır Karakutu bu değin sağlam malzemeden yapılıyorsa niçin uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor? Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır Bu malzemeler başlıca alimünyum ve plastiktir
Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları takriben 25'er santimetre, derinlikleri 1213 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 67 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına aleyhinde önlem olmak üzere plastikle cepheli istikrarsız köpük ile de donatılmışlardır
Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonradan çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir Ilk Olarak kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu alan uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş hemencecik bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek hasar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Natürel bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar halk için daha emniyetlidir anlamına gelmez, fakat bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır
Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur böylece de uçağın yapıldığı araç gereç bu açıdan kayda değer değildir Uçak yere bir tüm halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler
Uçağın içine akışkan köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir fakat insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yerine getirmek, dağılma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ama bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz
Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin tercih edilmesinin sebebi ilgi çekici arasından daha sıcacık ayrım edilmeleri içindir *
Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları takriben 25'er santimetre, derinlikleri 1213 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 67 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına aleyhinde önlem olmak üzere plastikle cepheli istikrarsız köpük ile de donatılmışlardır
Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonradan çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir Ilk Olarak kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu alan uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş hemencecik bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek hasar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Natürel bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar halk için daha emniyetlidir anlamına gelmez, fakat bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır
Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur böylece de uçağın yapıldığı araç gereç bu açıdan kayda değer değildir Uçak yere bir tüm halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler
Uçağın içine akışkan köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir fakat insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yerine getirmek, dağılma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ama bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz
Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin tercih edilmesinin sebebi ilgi çekici arasından daha sıcacık ayrım edilmeleri içindir *