nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kibrisli Zenon Hakkında veri,
Kibrisli Zenon yaşam öyküsü
MÖ 335263 yılları arasında yaşayan olan, Stoa Okulunun kurucusu, Yunanlı filozof Akademi'de Krates'in nezaretinde felsefeyle meşgul olan Zenon, Stoalılar tarafından benimsenen temel ilkeleri belirlemiştir Ona tarafından, reel olan herşey maddidir Ama âlem, edilgen bir maddeden oluşmamıştır Değişen bir yapısı olan ahenkli bütün olan evrendeki pasif maddeden başka, doğadaki düzenleyici, faal ögeyi temsil eden bir zor daha vardır Bu aktif baskı, maddeden ayrı değildir, ancak maddenin öbür bir görünümüdür O, hava akıntısı ya da nefes gibi, sürekli olarak hareket eden ince bir şeydir Zenon bu gücün ateş olduğunu söyler; ona tarafından, bu alev var olan herşeye yayılır Bu bedensel ateşin en temel özelligi akıldır Bu alev, evrendeki en yüksek varlık türüdür Zenon'a göre, Tanrı herşeydir Yani, Tanrı bireyleri birbirleriyle birleştiren alev ya da sıcak nefestir O, doğanın içindeki zihin ya da mantıklı güçtür Tanrı'nın alev veya rasyonel bir güç olduğunu anlatmak, doğaya aklın ve düşünce ilkesinin dominant olduğunu söylemekten başka bir şey değildir Madde, kendisinde bulunan bu us ilkesine kadar davranır Maddenin bu ilkeye göre olan aralıksız eylemi, Zenon'a tarafından, bizim doğa yasası dediğimiz şeyi meydana getirir Zenon, veri anlayışında, sözcüklerin düşünceleri ifade ettiğini, düşüncelerin ise, bir nesnenin fikir üzerindeki etkisi sonucu ortaya çiktigini söyler Düşünce, doğuştan olan manâsız bir levhadır ve fikir dağarcığını dış dünyadaki nesnelerden etki aldıkça doldurur Bu nesneler, duyuların oluşturduğu kanallardan geçerek, zihinde izlenimler meydana getirirler Aynı nesnelerle tekrarlanan fazla sayıda ilişki, izlenimleri çogaltir, belleğimizi geliştirir Bu, bize önümüzde duran nesnenin ötesine geçerek, genel kavramlara ulaşma olanağı sağlar Zenon'a kadar, bir şeyin doğru ya da iyi olduğu şeklindeki bir yargı izlenimlerimizin bir ürünüdür Zenon, insan ve etik anlayışında, dünyanın bir parçası olan insanın da aynı şekilde maddesel bir varlık olduğunu ve tanrısal ateşten pay aldığını söyler İnsandaki bu alev, onun bütün vücuduna nüfuz eder ve insana hareket etme ve dış dünyadan duyumlar alma olanağı verir Yani, Zenon'a göre, insandaki bu alev, onun ruhunu meydana getirir O, insan ruhunun en iyi ifadesini akılda ve akıllılıkta bulduğunu savunur İnsan için beceriklilik ise, onun kendisinin de bir parçası olduğu yetkin doğa düzenini anlayıp bilmesi anlamına gelir Zenon'un ahlakı, işte bu doğa ve insan anlayışına uygun olarak, bir yandan akla ve bilgiye, bir yana da doğal düzene boyun eğmeye dayanır *
Kibrisli Zenon yaşam öyküsü
MÖ 335263 yılları arasında yaşayan olan, Stoa Okulunun kurucusu, Yunanlı filozof Akademi'de Krates'in nezaretinde felsefeyle meşgul olan Zenon, Stoalılar tarafından benimsenen temel ilkeleri belirlemiştir Ona tarafından, reel olan herşey maddidir Ama âlem, edilgen bir maddeden oluşmamıştır Değişen bir yapısı olan ahenkli bütün olan evrendeki pasif maddeden başka, doğadaki düzenleyici, faal ögeyi temsil eden bir zor daha vardır Bu aktif baskı, maddeden ayrı değildir, ancak maddenin öbür bir görünümüdür O, hava akıntısı ya da nefes gibi, sürekli olarak hareket eden ince bir şeydir Zenon bu gücün ateş olduğunu söyler; ona tarafından, bu alev var olan herşeye yayılır Bu bedensel ateşin en temel özelligi akıldır Bu alev, evrendeki en yüksek varlık türüdür Zenon'a göre, Tanrı herşeydir Yani, Tanrı bireyleri birbirleriyle birleştiren alev ya da sıcak nefestir O, doğanın içindeki zihin ya da mantıklı güçtür Tanrı'nın alev veya rasyonel bir güç olduğunu anlatmak, doğaya aklın ve düşünce ilkesinin dominant olduğunu söylemekten başka bir şey değildir Madde, kendisinde bulunan bu us ilkesine kadar davranır Maddenin bu ilkeye göre olan aralıksız eylemi, Zenon'a tarafından, bizim doğa yasası dediğimiz şeyi meydana getirir Zenon, veri anlayışında, sözcüklerin düşünceleri ifade ettiğini, düşüncelerin ise, bir nesnenin fikir üzerindeki etkisi sonucu ortaya çiktigini söyler Düşünce, doğuştan olan manâsız bir levhadır ve fikir dağarcığını dış dünyadaki nesnelerden etki aldıkça doldurur Bu nesneler, duyuların oluşturduğu kanallardan geçerek, zihinde izlenimler meydana getirirler Aynı nesnelerle tekrarlanan fazla sayıda ilişki, izlenimleri çogaltir, belleğimizi geliştirir Bu, bize önümüzde duran nesnenin ötesine geçerek, genel kavramlara ulaşma olanağı sağlar Zenon'a kadar, bir şeyin doğru ya da iyi olduğu şeklindeki bir yargı izlenimlerimizin bir ürünüdür Zenon, insan ve etik anlayışında, dünyanın bir parçası olan insanın da aynı şekilde maddesel bir varlık olduğunu ve tanrısal ateşten pay aldığını söyler İnsandaki bu alev, onun bütün vücuduna nüfuz eder ve insana hareket etme ve dış dünyadan duyumlar alma olanağı verir Yani, Zenon'a göre, insandaki bu alev, onun ruhunu meydana getirir O, insan ruhunun en iyi ifadesini akılda ve akıllılıkta bulduğunu savunur İnsan için beceriklilik ise, onun kendisinin de bir parçası olduğu yetkin doğa düzenini anlayıp bilmesi anlamına gelir Zenon'un ahlakı, işte bu doğa ve insan anlayışına uygun olarak, bir yandan akla ve bilgiye, bir yana da doğal düzene boyun eğmeye dayanır *