Pazar araştırmaları şirketi Euromonitor International, Covid-19 salgınının akabinde tüketici tercih ve alışkanlarında kıymetli değişimler meydana geldiğini açıkladı.
Wall Street Journal'da (WSJ) yer alan habere nazaran, Euromonitor International, ocak ayında 2020 yılına dair açıkladığı global tüketici eğilimleri araştırmasını koronavirüs salgının akabinde güncelledi ve ortadan geçen üç ay içerisinde çok önemli değişimler olduğunu söyledi.
Euromonitor, tüketici eğiliminde meydana gelen kimi değişimlerin beklediklerinden süratli olduğuna dikkat çekti. Beklenenden süratli değişen eğilimler ortasında meskenlerin iş, eğitim, cümbüş ve idman üzere birden fazla gayeye uygun hale gelecek halde dönüştürülmesi başı çekiyor.
BBC Türkçe'nin haberine nazaran; Euromonitor'un araştırmasında ortaya çıkan bir öteki bulgu da tüketicilerin şahsî bilgilerle ilgili dertlerinin ikinci plana düşmesi ve tekrar kullanılabilir eserlere olan ilginin de azalmış olması.
Euromonitor'un ömür biçimi araştırmaları kısmı Yöneticisi Alison Angus, "Hepimizin de bildiği üzere, hayatlarımız tepetaklak oldu" dedi.
MESKENLER DAHA BİRDEN FAZLA FONKSİYONA SAHİP
Angus, konutların ileride birden fazla fonksiyona sahip yerler haline geleceği öngörüsünün "bir gecede" gerçek olduğunu söyledi.
Ocak ayındaki araştırmasında yüksek süratli internet irtibatına erişim arttıkça insanların daha fazla konutta kalma eğilimi göstereceği tespitini yapan Euromonitor, Covid-19 salgınıyla birlikte insanların meskende kalmaya zorlandığı ve işlerini daha çok internet üzerinden yapmaya başladıklarını belirtti.
Euromonitor, salgının konutları artık hem çalışma hem toplumsallaşma hem cümbüş hem de dinlenme ve antrenman faaliyetlerinin tamamının bir ortada yapıldığı yerlere dönüştürdüğünü ve değerli bir eşiğin aşıldığını belirtti. Euromonitor, meskende geçirilen vaktin artmasıyla artık grup elbise üzere kıyafetlerin yerini alan gündelik giysilerin kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra dışarıda da kullanılması ve toplumsal aralık kuralları esnetildikten sonra bile sanal ortamlarda yapılan toplumsal faaliyetlerin sürmesi tarafında eğilimler belirlemeye başladığını tabir etti.
Angus, "Evlerin çok fonksiyonel merkezlere dönüşmesinin heyecan verici ve savlı bir süreç olması esasen bekleniyordu. Artık bu oldu ve bu durum kalıcı olacak. Tüketicilerin meskendeki alışkanlıkları da vakit içerisinde değişecek" diye konuştu.
TÜKETİCİNİN DİKKATİ DAHA ÇOK DAĞILIYOR
Euromonitor'un araştırması, gündelik hayatın meskenlere taşınmasıyla birlikte iş, dinlenme, cümbüş ve antrenman üzere daha evvel farklı yerlerde yapılan aktiviteler ortasındaki sonların kaybolmaya başladığını ve bunun da tüketicilerin dikkatini daha süratli dağıttığını belirtti.
Araştırmaya nazaran bu durum şirketlerin artık tüketicilerin dikkatini çekmek için iletilerini daha süratli ve daha derli toplu bir halde vermelerini gerektiriyor. Dahası salgın nedeniyle tüketicilerin de şirketlerden beklentileri değişiyor ve bilhassa kamu sıhhati konusunda efor sarf etmeleri beklentisi artıyor. Angus, "Tüketiciler, artık şirketlerin kamu sıhhatine odaklanmalarını ve eserlerini satmaktan çok, virüsle gayrete dayanak vermelerini bekliyor" dedi.
Tüketici davranışında görülen bir başka değişiklik de lokal marka ve eserlere olan talebin artması. Angus, salgının "Bu işi birlikte atlatacağız" duygusu yarattığını ve bunun da tüketicileri mahallî eserleri tüketmeye teşvik ettiğini belirtti.
Angus'a nazaran lokal eserlere olan talebin artmasında tedarik zincirinin kısa olması ve bu süreçte daha az kişinin elinden geçmesinin yarattığı itimat duygusu rol oynadı.
YAPAY ZEKA İÇEREN ESERLERE İLGİ ARTTI
WSJ'nin haberine nazaran, Angus, pazartesi günü internet üzerinden düzenlediği bilgilendirme toplantısıyla Euromonitor'ın araştırmasının sonuçlarını aktardı.
Euromonitor, ocak ayında yaptığı eğilim araştırmasında ilginin arttığını tespit ettiği Amazon'un Alexa aygıtı üzere yapay zeka içeren konut aletleri ile sanal asistanlara talebin Covid-19 salgınıyla birlikte yeni bir seviyeye çıktığını belirtti.
Angus, "Sesle denetim edilen teknolojiler, yüzeylere dokunma muhtaçlığını azaltıyor ve bu nedenle de cazip hale geliyor" dedi. Angus, yeniden bu periyotta temassız teslimat üzere özellikleriyle virüs riskini azalttıkları için robot ve robot gibisi eserlere olan ilginin de artmaya başladığını vurguladı.
TÜKETİCİLERİN TASALARI VE ÖNCELİKLERİ DE DEĞİŞİYOR
Euromonitor, tüketicilerin Covid-19 salgınından evvel gösterdikleri birtakım eğilimleri bu süreçte ikinci plana ittiklerini söyledi.
Bu eğilimler ortasında, atıkları azaltmak için salgın öncesinde teşvik edilen ve ilgi toplayan tekrar kullanılabilir eserlere olan talebin azalması da yer alıyor.
Angus, tüketicilerin sıhhat korkularıyla tek kullanımlık eserler kullanmaya başladıklarını belirtiyor. Değişen bir öbür eğilim de tüketicilerin şirketlerin data kullanımıyla ilgili korkuları göz arkası etmeye başlaması olduğu belirtiliyor.
Angus, "Şu anda tüketicilerin odak noktasında virüs yer alıyor ve endişelerinin kaynağını da bu oluşturuyor. Özel hayata dair dertlerini bir kenara bırakmaya ve kamu sıhhati ismine ferdî bilgilerinin paylaşılmasına müsaade vermeye hazırlar" dedi.
Euromonitor, internet üzerinden alışveriş ve ödeme yapmanın öngörülebilir bir müddet daha tercih değil, mecburilik olmasıyla ferdî bilgilere ait dertlerin da geri planda kalmayı sürdüreceğini varsayım ediyor.