Site ici (onsite) SEO tartışmaları icerisinde, genellikle arama motorlarının ne şekilde analiz yaptıkları ve HTML depoladıkları konularındaki teknik tartışmalar yer almaktadır Kucuk işletme sahipleri icin bu tartışma, cok daha pratiğe dayalı ve endişe vericidir Ozellikle kucuk işletmeler, web siteleri icin ya hic site ici SEO yapmıyorlar ya da bu konudaki uygulamaları yetersiz kalıyor Boylece sitelerinde trafiği sağlayamıyor ve muşterileri yonlendiremiyorlar
Site ici SEO acısından kucuk işletmelerin eksiklikleri daha cok disiplin, zaman yonetimi, tanınırlık eksikliği ya da nasıl yapılacağını bilmemekten kaynaklanmaktadır Burada kucuk işletmelerin web siteleri icin ayda en az 2 kez tekrarlanması gereken ve site trafiğini yukselten 4 basit SEO uygulamazsından bahsedeceğiz
Talebi Belirleme
Her web site sayfası, genellikle SEO aracları ile talebe gore kendisini konumlandırılmalıdır Bu da, kullanıcıların ceşitli kategorilerde nasıl arama yaptıklarını gormek icin anahtar kelime kullanmak anlamına gelmektedir
Kucuk bir işletmenin yeni kurulurken, bir sonuc elde edene kadar aramasonuc sıralamasına kolayca etki edebilecek anahtar kelimeler kullanması oldukca onemlidir Diğer bircok aracın da yapabileceği gibi Google AdWords, ucretsiz anahtar kelime aracı ile size pazardaki talebi gosterecektir
Yeni başlayan kişilerin, hakkında aylık 300‘den daha fazla arama yapılmayan ve Google tarafından “duşuk rekabet olarak işaretlenen kelimeleri secmeleri gerekir Ayrıca işin bulunduğu alan icin değeri olan kelimeler secilmelidir Cunku siteyi ziyaret edenlerin site icerisinde zaman gecirmeleri onemlidir
İyi İcerikler Oluşturma
Muazzam pratik deneyimi sayesinde kucuk işletme sahipleri kendi alanlarında en fazla bilgi seviyesine sahipken, site ici SEO’daki eksiklikleri yuzunden web siteleri genellikle duşuk performans sağlamaktadır
İyi icerik; videolar, bloglar, podcastler, tartışmalar, gorsel bilgi sunumları, beyaz kağıt, web seminerleri ve metinler aracılığı ile sağlanır Bunların tumu kullanıcıları hedef almaktadır Bu bir bilgi arış verişidir
Alanı her ne olursa olsun iceriğin zorlayıcı olması gerekir Takip ediciler ile etkileşim kurabilmek icin aşağıdaki taktikleri kullanabilirsiniz:
• Mizah
• Tartışmalar
• Guncel olaylar haberler
• Politika
• Talimat
• Teknik acıklama
İceriği AyarlamaSite ici SEO metinlerinin coğu bu başlık uzerine odaklanır ve iceriği ayarlama oldukca onemlidir
• Anahtar kelime yoğunluğu (evet, bu hala onemlidir), başlık etiketi, URL, resim alt oznitelikleri ve meta etiketlerini gozden gecirin
• İceriği tamamlayan resimler ile sayfayı cekici hale getirin
• Son derece yetkin web sitelerinde olduğu gibi diğer site ici icerikleri ile uygun ve bilgilendirici bağlantılar kurun Bu durum, ortak alıntılı SEO sağlar ancak oldukca doğal ve kullanıcı dostu bir yontemdir
• Video gibi sayfadaki ozel nitelikler icin kod yazımı ve schemaorg ozelliklerini kullanın
Takibatını Yapın ve TanıtınTum projeler gibi site ici SEO’nun da olculebilir olması gerekir SERPlerde yeni sayfa performansını izleyiniz
Eğer domain yetkisi yeterince yuksek ise ve duşuk rekabetli anahtar kelime secildiyse, yeni icerik 1 sayfaya atlar Eğer gercekleşmediyse 2 hafta kadar bekleyin ve işlemi tekrarlayın
Eğer 1 sayfada sıralamaya girilmemiş ise (ki bu oldukca muhtemel bir durumdur) bağlantı oluşturma, icerik pazarlaması, sosyal medya, sendikasyon, RSS, konuk blog, infografik, uygun tartışmalara katılma gibi site dışı SEO yontemlerini uygulayın
Yeni başlatılan sayfada izleme ve tanıtım, 1 sayfaya yukselinceye kadar devam ettirilmelidir Fakat diğer taraftan da bir sonraki SEO projesine engel olmamalıdır
SonuclarSite ici icerik ayarlama, SEO bloglarındaki yer acısından aslan payına sahiptir Cunku bu oldukca onemlidir Ancak kucuk işletme sahiplerinin daha buyuk bir problemi var: Tutarlı şekilde SEO iceriği oluşturma sureci eksikliği
Yukarıda bahsedilen 4 adım, sıralamanızı ve internet muşterisi potansiyelinizi yukseltecek duzenli ve yuksek kalitede icerik oluşturulması ve tanıtımını sağlamaktadır Herhangi bir kucuk işletmeye ait bir web sitesini canlı tutmak icin bu uygulamalar ayda en az 2 kere tekrarlanmalıdır
Site ici SEO acısından kucuk işletmelerin eksiklikleri daha cok disiplin, zaman yonetimi, tanınırlık eksikliği ya da nasıl yapılacağını bilmemekten kaynaklanmaktadır Burada kucuk işletmelerin web siteleri icin ayda en az 2 kez tekrarlanması gereken ve site trafiğini yukselten 4 basit SEO uygulamazsından bahsedeceğiz
Talebi Belirleme
Her web site sayfası, genellikle SEO aracları ile talebe gore kendisini konumlandırılmalıdır Bu da, kullanıcıların ceşitli kategorilerde nasıl arama yaptıklarını gormek icin anahtar kelime kullanmak anlamına gelmektedir
Kucuk bir işletmenin yeni kurulurken, bir sonuc elde edene kadar aramasonuc sıralamasına kolayca etki edebilecek anahtar kelimeler kullanması oldukca onemlidir Diğer bircok aracın da yapabileceği gibi Google AdWords, ucretsiz anahtar kelime aracı ile size pazardaki talebi gosterecektir
Yeni başlayan kişilerin, hakkında aylık 300‘den daha fazla arama yapılmayan ve Google tarafından “duşuk rekabet olarak işaretlenen kelimeleri secmeleri gerekir Ayrıca işin bulunduğu alan icin değeri olan kelimeler secilmelidir Cunku siteyi ziyaret edenlerin site icerisinde zaman gecirmeleri onemlidir
İyi İcerikler Oluşturma
Muazzam pratik deneyimi sayesinde kucuk işletme sahipleri kendi alanlarında en fazla bilgi seviyesine sahipken, site ici SEO’daki eksiklikleri yuzunden web siteleri genellikle duşuk performans sağlamaktadır
İyi icerik; videolar, bloglar, podcastler, tartışmalar, gorsel bilgi sunumları, beyaz kağıt, web seminerleri ve metinler aracılığı ile sağlanır Bunların tumu kullanıcıları hedef almaktadır Bu bir bilgi arış verişidir
Alanı her ne olursa olsun iceriğin zorlayıcı olması gerekir Takip ediciler ile etkileşim kurabilmek icin aşağıdaki taktikleri kullanabilirsiniz:
• Mizah
• Tartışmalar
• Guncel olaylar haberler
• Politika
• Talimat
• Teknik acıklama
İceriği AyarlamaSite ici SEO metinlerinin coğu bu başlık uzerine odaklanır ve iceriği ayarlama oldukca onemlidir
• Anahtar kelime yoğunluğu (evet, bu hala onemlidir), başlık etiketi, URL, resim alt oznitelikleri ve meta etiketlerini gozden gecirin
• İceriği tamamlayan resimler ile sayfayı cekici hale getirin
• Son derece yetkin web sitelerinde olduğu gibi diğer site ici icerikleri ile uygun ve bilgilendirici bağlantılar kurun Bu durum, ortak alıntılı SEO sağlar ancak oldukca doğal ve kullanıcı dostu bir yontemdir
• Video gibi sayfadaki ozel nitelikler icin kod yazımı ve schemaorg ozelliklerini kullanın
Takibatını Yapın ve TanıtınTum projeler gibi site ici SEO’nun da olculebilir olması gerekir SERPlerde yeni sayfa performansını izleyiniz
Eğer domain yetkisi yeterince yuksek ise ve duşuk rekabetli anahtar kelime secildiyse, yeni icerik 1 sayfaya atlar Eğer gercekleşmediyse 2 hafta kadar bekleyin ve işlemi tekrarlayın
Eğer 1 sayfada sıralamaya girilmemiş ise (ki bu oldukca muhtemel bir durumdur) bağlantı oluşturma, icerik pazarlaması, sosyal medya, sendikasyon, RSS, konuk blog, infografik, uygun tartışmalara katılma gibi site dışı SEO yontemlerini uygulayın
Yeni başlatılan sayfada izleme ve tanıtım, 1 sayfaya yukselinceye kadar devam ettirilmelidir Fakat diğer taraftan da bir sonraki SEO projesine engel olmamalıdır
SonuclarSite ici icerik ayarlama, SEO bloglarındaki yer acısından aslan payına sahiptir Cunku bu oldukca onemlidir Ancak kucuk işletme sahiplerinin daha buyuk bir problemi var: Tutarlı şekilde SEO iceriği oluşturma sureci eksikliği
Yukarıda bahsedilen 4 adım, sıralamanızı ve internet muşterisi potansiyelinizi yukseltecek duzenli ve yuksek kalitede icerik oluşturulması ve tanıtımını sağlamaktadır Herhangi bir kucuk işletmeye ait bir web sitesini canlı tutmak icin bu uygulamalar ayda en az 2 kere tekrarlanmalıdır