Marka denkliğini oluşturan unsurlar nelerdir?
Bu çalışmalarda
marka denkliği unsurları;
marka bağlılığı (sadakat), farkındalık, algılanan kalite,
marka bağlantıları, tescilli
marka varlıkları ve
marka imajı olarak ele alınmaktadır.
Marka kavramına ne ad verilir?
American Marketing Association (AMA) ise markayı, bir ya da bir grup satıcının ürün ve hizmetlerini tanımlama ve rekabetten ayrıştırmaya yönelik olarak kullanılan bir isim, terim, gösterge, sembol, tasarım ya da bunların bir bütünü olarak tanım- lamaktadır [1].
Marka unsurları nelerdir?
Marka varlığını oluşturan ögelerden biri
marka unsurlarıdır.
unsurlar;
marka adı, logo, sembol, karakter, jingle, ambalaj, konuşma sesi ve sloganlardır.
Marka unsurları marka farkındalığı yaratmak için de dikkatli bir şekilde seçilmelidir.
Marka farkındalığı ne demek?
Marka farkındalığı, tüketicilerin markayı tanıma veya hatırlama anlamına gelmektedir. Daha doğrusu, tüketicinin hafızasında markanın rakiplerine kıyasla yer bulmasıdır. Markanın tüketicinin karar verme sürecine dahil edilmesini ve diğer
markalar arasında tercih edilmesini sağlamaktadır.
Marka konumlandırma stratejileri nelerdir?
Konumlandırma stratejileri; ürünün özellikleri, fiyat, rakipler karşısındaki durumu, ürünün kullanıcıları, ürün bölümlendirilmesi vb. unsurlar göz önüne alınarak meydana getirilir.
Konumlandırma yaklaşımı 1980-90'lı yıllarda reklam stratejisinin oluşturulmasında en geçerli teorilerden biri olarak sayılmaktadır.
Marka imajının öznel unsurları nelerdir?
Algılanan kalite, algılanan fiyat,
marka kişiliği,
markanın sahip olduğu sembolik ve fonksiyonel özellikleri
marka imajını oluşturan unsurlardır.
Marka kavramı nedir?
Marka tanımı bir ya da bir grup üreticinin ya da satıcının mal ve hizmetlerinin tanıtmaya rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo,
kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan somut ve soyut bir kavramdır.
Marka nedir özellikleri nelerdir?
Marka özellikleri
- Akılda kalıcı, dikkat çekici ve mümkün olduğunca kısa olmalı
- Markada kullanılacak renkler ve şekiller insanlar üzerinde etki bırakmalı
- Hedef kitleniz tarafından markanız anlaşılabilir olmalı
- Firma adı yerine markanın kendisi ön planda olmalı