Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Marka değerinin bileşenleri nedir?

Marka değerinin bileşenleri nedir?
0
73

moderatör

Super Mod
Katılım
Tem 28, 2022
Mesajlar
5,461
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
12

Marka denkliğini oluşturan unsurlar nelerdir?​

Bu çalışmalarda marka denkliği unsurları; marka bağlılığı (sadakat), farkındalık, algılanan kalite, marka bağlantıları, tescilli marka varlıkları ve marka imajı olarak ele alınmaktadır.

Marka kavramına ne ad verilir?​

American Marketing Association (AMA) ise markayı, bir ya da bir grup satıcının ürün ve hizmetlerini tanımlama ve rekabetten ayrıştırmaya yönelik olarak kullanılan bir isim, terim, gösterge, sembol, tasarım ya da bunların bir bütünü olarak tanım- lamaktadır [1].

Marka unsurları nelerdir?​

Marka varlığını oluşturan ögelerden biri marka unsurlarıdır. unsurlar; marka adı, logo, sembol, karakter, jingle, ambalaj, konuşma sesi ve sloganlardır. Marka unsurları marka farkındalığı yaratmak için de dikkatli bir şekilde seçilmelidir.

Marka farkındalığı ne demek?​

Marka farkındalığı, tüketicilerin markayı tanıma veya hatırlama anlamına gelmektedir. Daha doğrusu, tüketicinin hafızasında markanın rakiplerine kıyasla yer bulmasıdır. Markanın tüketicinin karar verme sürecine dahil edilmesini ve diğer markalar arasında tercih edilmesini sağlamaktadır.

Marka konumlandırma stratejileri nelerdir?​

Konumlandırma stratejileri; ürünün özellikleri, fiyat, rakipler karşısındaki durumu, ürünün kullanıcıları, ürün bölümlendirilmesi vb. unsurlar göz önüne alınarak meydana getirilir. Konumlandırma yaklaşımı 1980-90'lı yıllarda reklam stratejisinin oluşturulmasında en geçerli teorilerden biri olarak sayılmaktadır.

Marka imajının öznel unsurları nelerdir?​

Algılanan kalite, algılanan fiyat, marka kişiliği, markanın sahip olduğu sembolik ve fonksiyonel özellikleri marka imajını oluşturan unsurlardır.

Marka kavramı nedir?​

Marka tanımı bir ya da bir grup üreticinin ya da satıcının mal ve hizmetlerinin tanıtmaya rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan somut ve soyut bir kavramdır.

Marka nedir özellikleri nelerdir?​

Marka özellikleri

  • Akılda kalıcı, dikkat çekici ve mümkün olduğunca kısa olmalı
  • Markada kullanılacak renkler ve şekiller insanlar üzerinde etki bırakmalı
  • Hedef kitleniz tarafından markanız anlaşılabilir olmalı
  • Firma adı yerine markanın kendisi ön planda olmalı
 

Similar threads

Stratejik marka yönetimi üzerinden işletmelerinize benzersiz bir kimlik yaratmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bir ürününüz veya hizmetiniz ne kadar kaliteli olursa olsun, marka yönetimini başarılı gerçekleştiremediğiniz sürece ürününüzün değerini istediğiniz gibi yansıtamayabilirsiniz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
186
Marka, müşterilerin marka adını gördüklerinde veya duyduklarında düşündükleri şeydir. Birçok çokuluslu şirketin markası milyarlarca dolar değerindedir. Esasen bir marka, bir firmanın sağladığı bir ürün veya hizmetin imajı ve kişiliğidir. İyi marka yönetimi, daha sonra müşterilerin geri gelmesini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Marka Üstüne Marka üstüne BÖLÜMLENDİRME, KONUMLANDIRMA ve MARKA ÜZERINE Pazar bölümlemesi, pazarı benzer açlık ve ihtiyaçları olan tüketicilerin oluşturduğu, göreceli olarak homojen sayılabilecek daha aşağı bölümlere ayırmaktır Rekabetin nahoş gücünün yanı sıra, benzer özellikler gösteren...
Cevaplar
0
Görüntüleme
52
Ayırt edicilik indeksi nedir? Ayırt edicilik esas olarak, farklı işletmeler tarafından üretilen malların veya sunulan hizmetlerin tüketiciler nezdinde ayırt edilebilmesi fonksiyonuna işaret etmektedir. Öğretide ayırt edici nitelik, “soyut ayırt edicilik” ve “somut ayırt edicilik” şeklinde ayrı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
246
Marka, bir kişi ya da işletmenin mal veya hizmet alanında kimliğini ortaya koyan bir değerdir Bu değerin, değerinde olarak nitelendirilebilmesi için mevcut işletmenin mülk ve hizmet anlayışında öteki firmalardan farkını ortaya koyması ile oluşabilmektedir Markalaşma aramak kimlik kazanmaktır ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
202
858,510Konular
982,876Mesajlar
30,657Kullanıcılar
hte1994Son üye
Üst Alt