Marka İmajının Gücü MARKA İMAJININ GÜCÜ İlerleyen teknoloji ve ticaretin ülke sınırlarını kaldırması ile rekabet koşulları da zorlaştı Idareli kriterler tekrar ele alınmaya başlandı Konuyu örnekle izah etmek icabında en belirgin olarak “kaliteyi ele alabiliriz Ürününüzün ne olduğu yada satmak kitlenizin kim olduğu önemli değil Herif defalarca kaliteyi istedi ve seçim etti Bu halen geçerli bir kaideÜstelik eskisine kadar daha belirginleşmiş bir kaide Kalitenin öneminin belirlenmesi ile standartları da belirlendiSadece ürün kalitesi olarak geçen “kalite alt katmanlara ayrıldı Ürün kalitesi, şirket kalitesi, hizmet kalitesi ve servis kalitesi gibi Tüm detaylandırmanın en kayda değer sebebi kalitenin ekonomideki yerinin değişmesi idi Köklü firmaların ve ekonomik gelişimi peşine düşüp takip edenlerin çok iyi bildiği “Mahsul kaliteli ise kendini gösterir ve müşterisini oluşturur kuralının temelinde de kalitenin ekonomide fakat yeri yatmaktadır Kalite müşterinin aradığı durum idiDolayısı ile bir marka ,şirket kendini göstermek için lider edinmek için nitelikli ürün sunmalıydı Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kaliteli mahsul kendi müşterisini oluşturabiliyordu Ancak ekonomi gelişti, teknoloji hızlandı ve dünya globalleşti Rekabet artık eskisi gibi değildi Kalite bir zamanlar bir firmayı kimsesiz liderliğe götürebiliyordu Derhal ise bir işyeri nitelikli mahsul sunmazsa yok olacağını biliyor Sektörde tüm firmalar kaliteyi sunmaya çalışıyor Bu gün kalite varolmanızı sağlamakta Oysa bundan böyle liderliğe dışarı giden yolda tek kural yok Cocacola ve Pepsi için düzenlenen araştırmayı örnek olarak incelersek; Markalar gizlenerek içecekler deneye katılan bireylere veriliyor ve hangisini beğendikleri soruluyor Deneye katılanların çoğunluğu Pepsi markasının olduğu içeceği seçim ediyor ve beğenilerini dile getiriyor Benzer bireylere bir vakit sonra bu kez markalar muhakkak olacak şekilde sunuluyor Daha önce markasını bilmeden Pepsi’yi tercih edenlerin bu kez Coca –cola’yı tercih ettiği belirleniyor Bu araştırmada deneylerin zevk, alkış gibi mekanizmalarında marka imajının etkisi ortaya konulmuştur Bütün bu gelişmeler farklarını ortaya koymak isteyen firmaların müşterinin neyi neden seçim ettiğini araştırmaya yöneltti Müşteri zihninde oluşan yeriniz Müşterinin zihninde ki kalite tanımını elde etmeniz Rekabetin yeni gücü tip zihninden geçmekde Firmalar ürünleri, hizmetleri, satmak kanalları, reklamları, sponsorlukları ile müşterinin zihninde yer edinmeye çalışmaktadır Sunulan maddi ya da soyut tüm çalışmalar ile oluşan fotoğraf tip için kim olduğunuzu ortaya çıkartır İmaj bu resmin bütünüdür