Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Marka Yaratımında 10 Kural

Marka Yaratımında 10 Kural
0
68

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Marka Yaratımında 10 Kaide Marka Yaratımında 10 kaide Marka yaratırken, ilk kez, yapılacak işin (mülk hizmet) hedef kitlesine uygun iş yapabilecek özellik ve kapasitede, vizyon sahibi patronlar ve üst yönetim kadroları gerekmektedir Günümüzde ister mal üretsin, ister hizmet; tüm şirketler, kurum ve kuruluşlar markaları ile tanınmaktadır Meşhur, tanınmış markaları da bilinir kılan onların ilk olarak isimleri, daha sonra simge logolarıdır Simge ve logo aralarında ne fark vardır? Amblem; bir markanın yalnızca işaretle tasarı edilmiş, sembolleştirilmiş halidir Logo ise; yine bir markanın isim olarak yazılı, tasarı edilmiş halidir Simge ve logolar az daha 100 yılı aşkın bir süreden beri günlük yaşantımızda kayda değer bir yeri kapsamakta, isimleri markalaştırmaktadır Yani yalnızca “Ad, “Marka çağırmak değildir Bu ne demektir? Birçok işyeri vardır; büyük reklamlar, tanıtım çalışmaları yapmaktadırlar Dolayısıyla isimleri herkes kadar bilinir, ama bir türlü marka olamazlar “Marka elde etmek ne demektir? “Marka edinmek; İşletme (Idare, Organizasyon, Sistem), Imal (mülk hizmet), Pazarlama, Satış, Dağılım, Servis ve Tanıtım (Reklam, Görsel Kimlik, Halkla İlişkiler) konularında, bir ticari organizasyonun bir bütünüyle başarılı (iyice verimli) olması demektir Yani bir firmanın veya ürettiği bir mal hizmetin isminin herkesçe bilinmesi, duyulması, çok ünlü olması onun bir marka olmasına yetmemektedir Yani “Marka aramak ticari başarı seslenmek, “Verimlilik demektir Bu da her konuda kalite ile olmaktadır (Toplam Kalite!) Marka nasıl yaratılır? Mademki bir ad yaratmakla marka yaratmak aralarında ayrım varmış ve genel olarak baktığımızda firmalar bir marka yarattıklarını sanarlarken, sadece ünlü isimler yaratabilmektedirler O halde bakalım, fiilen marka yaratmak neymiş, nasıl yaratılırmış; bunun kriterleri neymiş? 1 İşe yerinde üstteki yönetim kadrosu; Öncelikle iş, beyin kadrosunda başlamaktadır Yani öncelikle yapılacak işin (üretilecek mal hizmet) niyet kitlesine yerinde iş yapabilecek nitelik ve kapasitede, vizyon sahibi işveren gerekmektedir Daha Sonra da iyi bir bir üst idare kadrosu Evet, yaratılacak bir markanın başarısı, işi yapacak firmanın başındaki patron ve üstteki seviye yöneticilerin vizyonları ile fazla yakından ilgilidir Ve örneğin, “A Grup niyet kitleye yönelik meslek yerine getirmek için mutlaka “A Grup kasıt kitle içinde yeralan bir üst yönetim grubunun olması şarttır Bu esas şart olmadan bu grup hedef kitleye uygun, karşın bir marka yaratmak olası değildir 2 İyi bir çalışanlar grubu, etkin iletişim Eğer bir işi kimsesiz yapmıyor; bilhassa bir marka yaratacaksanız ve bir ahali grubu veya ordusu ile amaçlamak zorunda iseniz, bu çalışan halk arasında iyi bir iletişim, takım ruhu meydana getirmek, “Biz anlayışı (duygusu) yaratmak şarttır İyi markaların, sadece iyi motive edilmiş çalışanlarla yaratılabileceği unutulmamalıdır (Personel Mutluluğu İç Tip, Kariyer Planlama, Performans Değer Biçme, Ödüllendirme vs) 3 İyi bir mahsul! Marka; kalite demektir Bir marka yaratmak istiyorsanız, başta kaliteli bir malınızın olması gerekir; maksat kitleniz göre beğenilen, yapılan ve tanıtım çalışmaları ile istek edilen 4 Isim Yapılan iş ne olursa olsun, eğer bir marka yaratılacaksa, mutlaka iyi düşünülmüş, keza mahsul hizmete, keza de karakterine uyan, hedeflenen kitlenin kulağına güzel gelen, ürünü çağrıştıran bir isminin bulunması da şarttır Bu da ajansının işidir 5 Markanın konumlandırılması Hedef Kitle analizini çoğu değişik kritere göre yapabiliriz; * Demografik faktörler, * Sosyolojik faktörler, * Psikolojik faktörler, * Bireysel faktörler gibi Bu faktörlerin bir bileşkesi alındığında ve ağırlıklı olarak hedeflenen kitlenin satınalma gücü ön planda tutulduğunda, neredeyse bir hedef kitle tanımı çıkar ortaya; A, B, C gibi İşte üretilen mülk veya hizmetin herşeyiyle bu gruplardan birini ilk olarak hedeflemesi şarttır Bunu yaparken hiçbir şekilde unutulmamalıdır ancak, hiçbir mal hizmet herkese; her gruptan maksat kitleye satılamaz! 6 İyi tanıtım (Görsel Kimlik, Reklam, Halkla İlişkiler) ve “BIG IDEA Biraz önce, “Marka; “Kalite demektir demiştik Bu başlık aşağıda ele aldığımızda, “Marka etkili tanıtımdır! da diyebiliriz Yani “Marka Yaratma ve Yönetiminde başarı kriterlerine baktığımızda, bir dizi işi en iyi, en etkin bir biçimde yapılması gerektiğini görürüz Bunlardan en önemlileri de; Görsel Kimli, Reklam ve PR’la (Halkla İlişkiler) ilgili çalışmalardır Bir ismi marka yapan en kayda değer unsurlardan biridir Görsel Kimlik Bu kimliği başarısız kılan en büyük etken ise; bu çalışmaların ağırlıklı olarak firma üst yönetim kadrosunun tutku ve beğenileri doğrultusunda yapılması, yaptırılmasıdır Böyle yapılan bir başlangıç, başarısızlığın ilk adımıdır! Reklam konusunda da aynı şeyleri söyleyebiliriz Öncelikle ustaca düşünülmüş, size özgü yaratılmış bir fikriniz olmalıdır (concept) ve bunu en az üç dört sene değiştirmeden işlemelisiniz (Reklam Kimliği); “SOLO; keza yumuşak, ayrıca idareli, “Genç Pamukbank iyi bankadır, “LIPTON; İyi düşünce gibi Ve bu hafıza bütün Reklam ve “PR çalışmalarında kullanılmalı, bu “concept mutlaka bir “Tanıtım Kimliği yaratmalı, oluşturmalıdır 7 Pazarlama Satmak Ne kadar iyi mal hizmetiniz olursa olsun, ne kadar etkili bir tanıtım yaparsanız yapın, iyi düşünülmüş, iyi organize edilmiş bir pazarlama, satmak stratejiniz, tekniğiniz yoksa galibiyet şansınız yine değil demektir Bunun mutlaka önemsenmesi gerekir 8 Servis Yayma Pazarlama Satış için söylediklerimizi burada da aynen söyleyebiliriz 9 Değerlendirme Ne yaparsanız yapın, değerlendirin; herşeyi Müşteriniz ne diyor? İşçiniz ne öneriyor? Dostunuz, hatta rakipleriniz ne diyor; herşeye kulak verin ve dinleyin Araştırın, ölçün, biçin; ileriye bakarken mutlaka nadiren arkaya da bakmayı unutmayın 10 Geliştirme ARGE Sürekli geliştirin ve kalitenizi arttırın Kalitenizle birlikte itibarınızın (imaj), satışlarınızın, dolayısıyla karınızın artacağını unutmayın! Mehmet AK  
 
858,506Konular
983,048Mesajlar
33,110Kullanıcılar
kaannns1903Son üye
Üst Alt