iltasyazilim
FD Üye
Alışveriş, lüzum gerekli hallerde, gerek ise lüks tüketimde aralıksız uygulanan bir başkalaşım yöntemidir Ilk çağlarda takas yöntemine dayanan alışveriş prosedürü, Lidyalılar ile birlikte paranın kullanılması ile, kıymetli kağıtların değişilmesi prensibine dayalı ışık halkası gelmiştir
Irk, ilk olarak zorunluluk hissettikleri ihtiyaçları yerine getirmek isterler Karnını doyurmak için aldığı yiyecek içecek maddeleri, üzerini örtmek için aldığı kıyafetler ve elbiseler, bu ihtiyaçlardan bazılarıdır Bu gerekli ihtiyaçlara ek olarak, halk kazanç durumlarına kadar ev, otomobil, yazlık, tekne gibi lüks ihtiyaçlarına da sahip olmak isterler İşte bu noktada, uzun ömürlü tüketilebilecek, bu vakit kapsamında kişilerin sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecek, mahsul ile ilgili bir bıkkınlık olduğunda ürünü temsilen aleyhinde bir muhatap bulabilecek, güvenilir mallar seçim edilmektedir Bu kıstaslar bütünü de, tüketicilerin asıl markalara yönelmesini sağlamaktadır
Tüketici, aldığı ürün ile ilgili tereddüd duymak istemez Mesela, bir yiyecek maddesi alınacak ise, bu ürünün başta sağlık durumu açısından güven vermesi istenir Ardından uzun ömürlülük, tat gibi kıstaslar kazanç Bu aşamada, ürünün üreticisi firmanın, alıcı nazarında güvenilir olması için, kendini kanıtlamış bir firma olması beklenir Alıcı, firmanın aldığı sertifikalardan kuruluş tarihine kadar yaklaşık olarak her veriyi kafasında değerlendirir Zaten, bütün kıstasları başlıca karşılayan firmalar, sektörlerinde güvenilir markalar halini aldıkları için, kısa sürede tercih edilen kuruluşlar olmaktadırlar
Sadece gıda değil, tekstil sektörü de tüketim alanında fazla aynı şekilde işlemektedir Dünya çapında seçim edilen giyim markaları, tüketiciler açısından kalite ve zarafet konusunda güven sağladığı için seçilme sebebidirler Kullanılan iplik ve kumaş kalitesinden, renk seçimlerine dek her anlamda, tanıdık markalar çoğu konuda güven vermektedirler Bilhassa bebek ve çocuk tekstili açısından da, kanserojen maddelerin kumaşlarda bulunmaması ve kalite sertifikaları ile ilgili sağlanan garantilerden dolayı, önemli markalar tüketim açısından birincil seçim edilenlerdendir
Lüks tüketim sayılabilecekler aralarında yer alan araba alışverişi de, markaların güvenilirliği ve kıyaslanması açısından çok net bir alandır Arabaların gücü, tamir ve bakım masrafları, konforları, hızı, performansı, rengi, emrindeki kuruluşları ve yetkili bayilere ulaşılabilme kolaylığı gibi o kadar fazla etmen, markaları birbirleri ile kıyaslarken epeyce yük talep eder*Kısacası, tüketicinin kalbine değebilen, mantık sınırları içinde kendini belirlenmiş eden, güvenilir kuruluşlar, marka olma yolunda çabuk hareket etmektedirler Bu yolda, sürekli seçim edilen ve geniş kitlelere hitap eden firmalar, bulundukları sektörde aralıksız olarak ilgi çekecekler ve pazara egemen olacaklardır
Kaynakça:
http:trwikipediaorgwikiMarka
Irk, ilk olarak zorunluluk hissettikleri ihtiyaçları yerine getirmek isterler Karnını doyurmak için aldığı yiyecek içecek maddeleri, üzerini örtmek için aldığı kıyafetler ve elbiseler, bu ihtiyaçlardan bazılarıdır Bu gerekli ihtiyaçlara ek olarak, halk kazanç durumlarına kadar ev, otomobil, yazlık, tekne gibi lüks ihtiyaçlarına da sahip olmak isterler İşte bu noktada, uzun ömürlü tüketilebilecek, bu vakit kapsamında kişilerin sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecek, mahsul ile ilgili bir bıkkınlık olduğunda ürünü temsilen aleyhinde bir muhatap bulabilecek, güvenilir mallar seçim edilmektedir Bu kıstaslar bütünü de, tüketicilerin asıl markalara yönelmesini sağlamaktadır
Tüketici, aldığı ürün ile ilgili tereddüd duymak istemez Mesela, bir yiyecek maddesi alınacak ise, bu ürünün başta sağlık durumu açısından güven vermesi istenir Ardından uzun ömürlülük, tat gibi kıstaslar kazanç Bu aşamada, ürünün üreticisi firmanın, alıcı nazarında güvenilir olması için, kendini kanıtlamış bir firma olması beklenir Alıcı, firmanın aldığı sertifikalardan kuruluş tarihine kadar yaklaşık olarak her veriyi kafasında değerlendirir Zaten, bütün kıstasları başlıca karşılayan firmalar, sektörlerinde güvenilir markalar halini aldıkları için, kısa sürede tercih edilen kuruluşlar olmaktadırlar
Sadece gıda değil, tekstil sektörü de tüketim alanında fazla aynı şekilde işlemektedir Dünya çapında seçim edilen giyim markaları, tüketiciler açısından kalite ve zarafet konusunda güven sağladığı için seçilme sebebidirler Kullanılan iplik ve kumaş kalitesinden, renk seçimlerine dek her anlamda, tanıdık markalar çoğu konuda güven vermektedirler Bilhassa bebek ve çocuk tekstili açısından da, kanserojen maddelerin kumaşlarda bulunmaması ve kalite sertifikaları ile ilgili sağlanan garantilerden dolayı, önemli markalar tüketim açısından birincil seçim edilenlerdendir
Lüks tüketim sayılabilecekler aralarında yer alan araba alışverişi de, markaların güvenilirliği ve kıyaslanması açısından çok net bir alandır Arabaların gücü, tamir ve bakım masrafları, konforları, hızı, performansı, rengi, emrindeki kuruluşları ve yetkili bayilere ulaşılabilme kolaylığı gibi o kadar fazla etmen, markaları birbirleri ile kıyaslarken epeyce yük talep eder*Kısacası, tüketicinin kalbine değebilen, mantık sınırları içinde kendini belirlenmiş eden, güvenilir kuruluşlar, marka olma yolunda çabuk hareket etmektedirler Bu yolda, sürekli seçim edilen ve geniş kitlelere hitap eden firmalar, bulundukları sektörde aralıksız olarak ilgi çekecekler ve pazara egemen olacaklardır
Kaynakça:
http:trwikipediaorgwikiMarka